Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Navigon Triceiver icm TomTom Mobile

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik de triceiver van Navigon.
Deze heb ik gekocht in Duitsland met het idee dat Navigon 5 voor de smartphone binnenkort wel op de Nederlandse markt beschikbaar zou zijn. Dit is top op heden helaas nog niet het geval (weet iemand hier misschien meer van, wil nl. gebruik maken van TMC).

Dus dan maar TomTom 5 Mobile. Probleem is echter dat het maar niet lukt om de triceiver aan te melden bij TomTom. Mbv een simpel GPS progje lukt het wel om verbinding tussen mijn SDA II en triceiver te maken. Ik had iets gelezen over een bepaald protocol waar de GPS muis over moet beschikken om verbinding te kunnen maken met TomTom. Kan alleen geen info vinden over de triceiver (de info op de doos is te algemeen).

Wie biedt de helpende hand? _/-\o_

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:58
Volgens mij ondersteunt TomTom zo uit de doos geen TMC.
Voor TomTom had je een plugin nodig die meegeleverd wordt door de fabrikant van de GPS muis.

Juist een van de redenen dat ik ben overgestapt naar Navigon.

Wil je het toch proberen, dan is dit misschien een aanknopingspunt.

Verwijderd

Topicstarter
Dat mbv een plugin TomTom wel met TMC overweg kan wist ik niet.
In de tussentijd dat Navigon voor de smartphone nog niet op de Nederlandse markt is, probeer ik TomTom werkend te krijgen op mijn SDA II. Dit lukt alleen maar niet 8)7 Alle forums op het internet heb ik afgezocht, en uren gekl :X om de triceiver werkend te krijgen met TomTom.
Misschien is de combinatie niet mogelijk? Als iemand ervaring heeft met de triceiver, dan zou ik graag zijn reaktie horen.

• Domino
Ik weet helemaal niets van de triceiver, behalve dat het een branded GNS 5840 is.
Ik heb er een tijdje naar zitten kijken, maar het ding is (nieuw) gewoonweg te duur.

Maar hoezo werkt Navigon niet op jouw smartphone? Ik heb een MDA, daar werkt het feilloos op.

En als ik zo de technische specificaties van de SDA II doorlees :
The SDAII is a multimedia packed device, with high resolution colour screen and Microsoft Windows Mobile operating system. With all the properties of a Smartphone and a pocket PC, the SDAII offers tremendous value as one of the most affordable business phones available. The SDAII is a high-specification Smartphone with Windows Media Player that supports audio and video formats and a 1.3 Mega-pixel camera for excellent photos.
Kom ik tot de conclusie dat er gewoon windows mobile op staat. Kan alleen niet volgen of het ook een touchscreen heeft, dat zal wel niet.

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-10 01:23
E-dentifier, ook ik krijg op mijn sda II tomtom niet aan de gang (geen bruikbaar gps aparaat). Ik gebruik hierbij de adapt ad-300. Heb deze ook geprobeerd met mapopolis en dat werkt wel goed. Denk dat ik ook maar over ga stappen op navigon. Of iemand moet de tt oplossing hebben voor gps receivers op een sda

http://specs.tweak.to/6635

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie, ben er even tussenuit geweest. Helaas zonder navigatiesysteem :'(

Domino, Navigon heeft een aparte versie voor smartphones, welke helaas nog niet op de Nederlandse markt is. De PDA versie heb ik geprobeerd, maar kreeg de melding dat de software niet bedoeld is voor dit apparaat. De SDA II heeft helaas geen touch screen.

Stampre, er is inmiddels een patch uit van TomTom welke ook de SDA II ondersteunt.

Zelf wacht ik nog steeds op Navigon voor de smartphone omdat deze TMC ondersteunt.
Ik heb express de duurdere Navigon triceiver gekocht om eventueel gekloot te voorkomen.
Kwam er dus later achter dat de PDA versie van Navigon niet geschikt is voor de smartphone 8)7

Wacht dus nog steeds met smart op de komst van de smartphone editie van Navigon.
In Duitsland is hij er al, maar weet alleen niet zeker of deze ook Nederlands ondersteunt.

Iemand nog nieuws over Navigon smartphone?

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Domino schreef op maandag 14 november 2005 @ 10:26:

Wil je het toch proberen, dan is dit misschien een aanknopingspunt.
link doet het niet....

• Domino
Cache van google, waarschijnlijk geleegd.
Pagina: 1