Toon posts:

Portmapping met WinRoute werkt niet?!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn poorten map met WinRoute werkt het niet?!?!
Ik draai een shoutcast servertje, onder WinGate werkte het altijd goed, maar onder WinRoute niet.
De poorten zijn gemapt op deze manier:
listen ip: 212.120.121.84
listen port: 8000
dest. ip: 192.168.1.2
dest. port: 8000
Je kan het proberen door in WinAmp 212.120.121.84 op poort 8000 te connecten.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Hoe het precies in elkaar zit, weet ik ook niet... Ik weet wel dat ik een vergelijkbaar probleem heb (misschien door de extra firewall:?)
Maar ik zit met het volgende. Ik heb dus ook een internetservertje met winroute. Als ik op een client-bak een ftp-server wil draaien, kan ik dus gewoon zeggen
"listen ip: unspecified"
beide poorten op 21
"destination IP: ip-van-de-pc-die-als-ftp-server-moet-draaien"
Dit werkt uitstekend.
Maar zodra ik slechts 1 iemand toegang wil geven tot m'n ftp, en zijn (static) IP opgeef in "Listen IP", werkt het dus NIET... ook niet voor de gespecificeerde IP dus.....
Je zou dus ook Listen IP op unspecified kunnen proberen..... :?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Jawel, werkt waarschijnlijk wel goed. Als ik m'n FTP doorlus naar een client, dan kan ik ook niet connecten met m'n Chello IP. Met het IP van die client wel. Van buitenaf kun je dan wel inloggen met het Chello IP... Waarom het zo werkt weet ik niet, maar bij mij werkt het zo...

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Klopt.

He listen-ip moet unspecified zijn, want anders zou maar 1 ip-adres toegelaten worden op je shoutcast, als je unspecified neemt kan in principe heel internet erop.

Als je dus je eigen ip-adres in op listen-ip zet kan je feitelijk alleen maar vanaf je eigen machine op je shoutcast komen ....

Wat het geheel natuurlijk enigszins overbodug maakt, want dan kun je beter gewoon winamp gebruiken ;p

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... kan iemand even met winamp proberen te connecten op 212.120.121.84:8000 ????
Heel erg bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 januari 2001 14:13 schreef JiveDAF het volgende:
Klopt.

He listen-ip moet unspecified zijn, want anders zou maar 1 ip-adres toegelaten worden op je shoutcast, als je unspecified neemt kan in principe heel internet erop.

Als je dus je eigen ip-adres in op listen-ip zet kan je feitelijk alleen maar vanaf je eigen machine op je shoutcast komen ....

Wat het geheel natuurlijk enigszins overbodug maakt, want dan kun je beter gewoon winamp gebruiken ;p
thanx!

Verwijderd

Topicstarter
hmm... ik heb alles gedaan zoals jullie zeggen, maar als ik van een andere PC connect krijg ik geen verbinding:?
Dit is dus in PC in mijn locale netwerk...

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt er op dat WinRoute niet poorten mapt in je netwerk, alleen naar de internet nic, want ik sta wel op de shoutcast page gelist, en dat zie ik ook op mijn PC.

Maar als jullie nu even willen connecten op 212.120.121.84:8000 en even laten horen of het werkt, dan heel erg bedankt!

Verwijderd

Werkt!

edit:

't kan zijn als je vanaf een PC in je interne netwerk wil connecten naar 212.120.121.84:8000 via Winroute, dat dit niet goed gaat.
't werkte bij mij ook niet voor een Webserver. :'(
Via je 192.x.x.x:8000 moet het wel werken ahgi

Verwijderd

Topicstarter
yep, zie het, zie dat iemand met een IP dat begint met 62 is aan het luisteren, en iemand met 212 (ikke ook 212:)).
Raar dat het niet over het netwerk werkt...

Verwijderd

doet et :)
met kcma krijg je wel coole loops e.d. :D

Verwijderd

Topicstarter
Kut, whistler flipt best vaak als ik internet via explorer, niet als ik iets anders doe:?
Dus nu ff een andere browser installen, want net ging ie weer down, maar hij's weer up!!
P.S Hoe is de kwaliteit?
P.S2 Ik had eerst de bas heel laag, en de treble heel hoog, dat is nu weer veranderd.
dat had ik zo staan, omdat mijn boxen al van zich zelf heel veel bas hebben (PC staat op stereo-installatie aangesloten).

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 15:31
Omdat we het nu toch over Portmapping hebben. Bij mij wil HomeNet van ABNAMRo niet werken. Ik heb ook een FTP server en HTTP server achter WinRoute werken en dat werkt wel met portmapping. Ik weet dat je 4 poorten open moet zetten van de ABNAMRO site maar het werkt gewoon niet! Kan iemand mij HELPEN :?

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 16:18 schreef VicSmurf het volgende:
Omdat we het nu toch over Portmapping hebben. Bij mij wil HomeNet van ABNAMRo niet werken. Ik heb ook een FTP server en HTTP server achter WinRoute werken en dat werkt wel met portmapping. Ik weet dat je 4 poorten open moet zetten van de ABNAMRO site maar het werkt gewoon niet! Kan iemand mij HELPEN :?
Probeer eens om bij settings-advanced-packet filter de 4 desbettreffende poorten (incoming EN outgoing) te permitten en dan 'log to window' aan te zetten. Als het goed is moet er dan in je security log melding van gemaakt worden. --> Als dit nou niet het geval is moet je toch nog eens naar je netwerk instellingen kijken (misschien dat je firewall hem blocked of zo of misschien dat je iets met je port-mapping moet doen).

• VicSmurf
Ja dat heb ik al geprobeerd en werkt ook. Bij de server daar werkt Home NEt wel gewoon want daar staat ook in gesteld: exclude from NAT ofzo iets. ;(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 januari 2001 16:04 schreef Digital_Cow het volgende:
Werkt!

edit:

't kan zijn als je vanaf een PC in je interne netwerk wil connecten naar 212.120.121.84:8000 via Winroute, dat dit niet goed gaat.
't werkte bij mij ook niet voor een Webserver. :'(
Via je 192.x.x.x:8000 moet het wel werken ahgi
Hmm... volgens mij werkt 192.168.2.1:8000 van de andere PC ook niet...
Is wel een ander subnetmask enzo.
Is dat misschien het probleem, dat hij niet mapped naar een ander subnetmask?
Ik heb dus een server met 3 nic's.
1 ---> @home
2 ---> netwerk
3 ---> netwerk

Verwijderd

Als je bij de server pc "Exclude form NAT" aan hebt staan lijkt het me vreemd dat ie daar juist wel werkt.

• VicSmurf
Juist niet want dan maakt hij niet gebruik van NAT dus ook niet met de poorten die ik heb open staan. Ik heb help desk van ANB AMRO ook al gebeld maar die weten NOOIT iets :(

Verwijderd

Het lijkt me stug dat die mensen bij de ABN AMRO iets weten van dat proggie van ze.

Ik ben zelf ook al heel lang aan het proberen om AOE2 aan de gang te krijgen (server via ZONE.com en via direct IP connect)
Gekeken welke TCP en UDP connectie's allemaal geblocked werden en die 'ge-portmapped' en de poort in kwestie vrijgegeven. Resultaat: "Unable to connect"

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 18 januari 2001 14:13 schreef JiveDAF het volgende:
Het listen-ip moet unspecified zijn, want anders zou maar 1 ip-adres toegelaten worden op je shoutcast, als je unspecified neemt kan in principe heel internet erop.
Bij mij is dus (zoals ik al getikt heb) dat dus NIET zo.... unspecified, en iedereen kan erop... 1 ip ingesteld, dan kan de persoon met dat ip er dus NIET op....
mgoed... beetje offtopic in deze situatie... Ik had het erbij gerammeld om te laten proberen met Listen-IP op unspecified

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 16:38 schreef NvidiaGebruiker het volgende:

[..]
Hmm... volgens mij werkt 192.168.2.1:8000 van de andere PC ook niet...
Is wel een ander subnetmask enzo.
Is dat misschien het probleem, dat hij niet mapped naar een ander subnetmask?
Ik heb dus een server met 3 nic's.
1 ---> @home
2 ---> netwerk
3 ---> netwerk
Kheb geen ervaring met een server met 3 NICS (wel via hub :))
Maar volgens mij doet Winroute het verkeer routen van NIC2/NIC3 naar NIC1 en niet tussen NIC2 en NIC3 onderling.

Dus als via hij op NIC2 een pakket binnen krijgt met bestemming 192.x.x.x:8000 zoekt hij dit adres op Internet en kan dit natuurlijk niet vinden.

Dit lijkt mij het geval, maar ik kan er helemaal naast zitten natuurlijk:?

• Jive

Jive

MooMooMastah

* Jive gaat voor de gein straks thuis ook es shoutcast probere.

Eens kijken welke instellingen wel, en welke niet netjes werken.

En de reden dat het niet werkt om op je interne netwerk via de winroute machine naar je shoutcast machine te gaan komt omdat de rule op de externe-interface is gezet, en niet op de interne waar je netwerk op hangt, dus dan komt die rule niet eens voor voor jouw machientje.

En voor de andere poort-tweakers onder ons ... zit er iemand bij die succesvol westwood-games kan spelen op een pecee achter een winroute-firewall.

Hij blijft het bij mij vertikken om contact te maken met de andere players in mijn of hun game :(

Vragen & Antwoorden mailen naar jivedaf@wanadoo.nl

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 17:03 schreef JiveDAF het volgende:

En voor de andere poort-tweakers onder ons ... zit er iemand bij die succesvol westwood-games kan spelen op een pecee achter een winroute-firewall.

Hij blijft het bij mij vertikken om contact te maken met de andere players in mijn of hun game :(
Ra2 en C&C:Tiberian Sun werken bij mij via Winroute! :)

Voor RA2 moet je in Winroute UDP poort 1234, 1235, 1236 en 1237 open zetten
Voor C&C:Tiberian Sun UDP poort 5400 en 4000.

Deze poorten moet je misschien ook nog mappen naar je interne IP. :)

Verwijderd

Ik ben dus 'gelukkig' niet de enige met dit probleem. Ik echt al vanalles geprobeerd. Ik heb een 486 met win95b @ Chello en een hubje waar momenteel 1 computer aanhangt. Zo heb ik bijvoorbeeld bij portmapping eens alle poorten geforward naar mijn interne IP (10.0.0.2), alle packets geaccepteerd en nog werkt AOE2 niet :( (Quake wel, maar dat staat ook bij http://www.winroute.co.uk/games.asp)

• Jive

Jive

MooMooMastah

Kweek & Unreel hebbik altijd zonder problemen kunnen spelen, zolang je een casema verbinding niet als probleem beschouwd.

maar westwood vertikt het ... zelfs als ik dus alles door-map naar mijn game-machien.

Jive's Box
Jive @ DNET

Pagina: 1