Computer start niet met Radeon 9500

Pagina: 1
Acties:

• Ghost Rider
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-01 21:41
Hallo,

Heb gister een Sapphire Radeon 9500 in mn broertjes pc geduwd, maar nu wil die pc niet meer starten. Wanneer ik de extra video voeding loshaal, start ie wel maar geeft direct de fout dat die voeding niet is aangesloten. Als ik de pc start zonder voeding en direct het kabeltje erin plug, dan loopt ie wel en zonder problemen.

Wat kan hiervan de de oorzaak zijn.

Specs.

MSI K7T Turbo2
Athlon 1000 mhz
192 mb sdram
300 watt voeding

• Ghost Rider
is er niemand die een suggestie heeft? Normaal zijn de reacties hier supersnel.

Verwijderd

Misschien kan de huidige voeding de piekstroom die hij moet leveren bij het opstarten niet aan?
Als de schijven op toeren zijn en de rest draat zijn de piekstromen weg en kan je je video kaart erbij prikken.

Ik zou eens kijken of je ergens in huis in een andere PC een voeding hebt met een hoger wattage deze even overzetten en kijken of het wel werkt.

• Ghost Rider
Daar zat ik ook aan te denken.
Probleem is dat ik geen extra pc thuis heb (alleen laptop). Ik zal de kaart eens bij een vriend testen. Ik hoop dat dit de oplossing is

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ghost Rider schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:08:
is er niemand die een suggestie heeft? Normaal zijn de reacties hier supersnel.
jawel hoor, alleen we houden hier niet zo van kicks die binnen 24 uur gegeven worden, en bovendien gef je ook niet echt aan wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt behalve die stekker - een beetje initiatief tonen mag best, we zijn geen helpdesk ;)

Maar ff on topic: kan je mobo de agp-instelling van die radeon wel aan :? Je zou de eerste niet zijn die een AGP 8x in een 4x slot duwt en zich afvraagt wat er mis is. Ik ken dat mobo niet, maar ik denk dat je het waarschijnlijk wel ergens in die richting moet zoeken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ghost Rider
Sorry _/-\o_

Is het niet zo dat de kaart dan automatisch op agp 4x gaat draaien? De pc liep trouwens zonder problemen op het moment dat ik het stekkertje erin drukte vlak na het starten.

Heb het oude kaartje ook nog es geprobeerd. Die loopt zonder problemen dus mobo lijkt me in die zin wel in orde.

Zou het helpen wanneer ik zoveel mogelijk apparaten losmaak van de voeding en dan de pc eens start?

EDIT: Geprobeerd, helpt ook niet. :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Ghost Rider op 13-11-2005 18:41 ]

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
The_Eagle schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:54:
[...]
Maar ff on topic: kan je mobo de agp-instelling van die radeon wel aan :? Je zou de eerste niet zijn die een AGP 8x in een 4x slot duwt en zich afvraagt wat er mis is. Ik ken dat mobo niet, maar ik denk dat je het waarschijnlijk wel ergens in die richting moet zoeken :)
dit gaat nergens over, het is juist andersom, als jij een AGP 2x kaart in een AGP 8x slot duwt werkt het niet. en AGP 4x heeft hetzelfde slot en voltage als een AGP 8x slot.

• Ghost Rider
Volgens mij ondersteund mn mobo de kaart niet. Bij mn kameraad werkt het perfect. Mn mobo is agp 4x en de kaart 8x

Het kan ook nog de voeding zijn, maar het lijkt me raar dat dat de boosdoener is. Mn kameraad had er een 250w aanhangen en ik een 300w

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat dat niet je probleem is.
Pagina: 1