Toon posts:

[Photoshop]Filter niet meer mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een afbeelding gemaakt met een aantal lagen, en wil over één van die lagen een grain filter gooien, maar dit is niet mogelijk.
De afbeelding bestaat uit een aantal adjustment layers, en verder drie layers waar afbeeldingen in staan.
Heeft iemand enig idee? :?

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Je geeft veel te weinig informatie mbt je probleem, wat voor layer is het, is de layer gelocked, wat wil je precies voor grain doen. Misschien helpt het als je een screenshot van je layerwindow post. Op basis van zulke informatie kan niemand je helpen.

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Verwijderd

Topicstarter
Pardon, ik ben nog niet erg handig met photoshop, en het is voor mij nogal lastig in te schatten wat allemaal van belang is om te weten :o
Afbeeldingslocatie: http://www.wtfok.nl/zooi/layer.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 16:08 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Kijk eerst eens of je document op CMYK staat of op RGB. In CMYK modus kun je namelijk niet alle filters toepassen.
Kijk daarna eens of je echt wel op een vulling layer staat en niet op een Adjustment layer alvorens je een effect wil toepassen :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Een adjustment layer is alleen om een onderstaande layer of layers aan te passen. Hij kan dus zelf niet uit grain bestaan omdat het altijd een eigenschap is en geen bitmap. Je kunt wel eventueel in de mask van die layer een grain gooien.

3d-en is leuk

Verwijderd

Topicstarter
Dark Blue schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:38:
Kijk eerst eens of je document op CMYK staat of op RGB. In CMYK modus kun je namelijk niet alle filters toepassen.
Kijk daarna eens of je echt wel op een vulling layer staat en niet op een Adjustment layer alvorens je een effect wil toepassen :)
die layer had ik toevallig even geselecteerd ;)

Verwijderd

Topicstarter
"image=>mode=> 8 bits/channel" was de oplossing :)
Pagina: 1