Toon posts:

Programma's willen niet installeren op nieuwe PC*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw systeem gemaakt:

aus a8n-e
amd3200+
2x512mb ram kingston
msi x1300pro
samsung sata 150 schijf

Ik heb firefox gedobwload wil ik die instaleren geeft hij aan data error.
Winzip gedownload geeft ook een fout aan.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en het belangrijkste hoe los ik het op?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Opnieuw downloaden :?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik neem aan dat je andere topics hierover al hebt doorgenomen: geef even aan wat de resultaten waren van de vele tips daar in. Ik noem even o.a. hardware, snelheden, temperaturen, drivers, etc. En bijv. de Nvidia firewall.

fsfikke: als het steeds gebeurt zal opnieuw downloaden geen uitkomst zijn lijkt me.
offtopic:
Ik haal even de spelfouten uit je topictitel en vul het wat aan. Let daar ajb. een beetje op, zo ken ik bijv. geen aus a8n-e, enkel een Asus ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Als je wat (maakt niet uit wat) van CD installeert, gaat het dan wel goed? Indien ja --> zie vorige post. Indien nee... oei :P

Verwijderd

Topicstarter
ja vanaf cd werkt wel ik denk dat het door de nvidea firewall komt ik zal het even uitproberen.

Verwijderd

probleem ook eens gezien op een machine (maar dan bij grote installaties).

Daar was het geheugen defect, maar dan rond ~ 505MB.

memtest draaien ?

Verwijderd

Topicstarter
Heb de nvidea firewall uitgezet opnieuw gedownload en nog steeds dezelfde fout zal zo eens een mem test draaien.

• swampy
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

nvidia firewall deinstalleren! Niets anders dan problemen met dat stukje software!

There is no place like ::1

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

F_J_K schreef op zondag 13 november 2005 @ 14:48:
fsfikke: als het steeds gebeurt zal opnieuw downloaden geen uitkomst zijn lijkt me.
Maar hij verteld niet dat ie dat al heeft gedaan ;)

Doen geen enkele gedownloade programma's het?
Zit je met een kabeltje aan het internet of draadloos?

Verwijderd

Topicstarter
Heb een mem test gedaan vind geen 1 error.

Het gewoon via een kabeltje wanadoo cable

Tot nu toe aleen nog maar last gehad met downloaden van firefox en winzip

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

offtopic:
MarkoZ: F_J_K in "Programma's willen niet installeren op n..."
Toon even wat initiatief en doe zelf wat tests en geef even aan wat de situatie is rondom relevante zaken zoals snelheden, drivers, nic settings, etc. Handje vasthouden & voorkauwen lijkt me wat overdreven ;)

fsfikke: OK, da's waar :P

Tien minuutjes memtest draaien is trouwens imho veel te kort.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze memtest gedraaid:

http://hcidesign.com/memtest/download.html

en dan volle 1024mb laten testen.

Maar dat firefox niet werkt, ik zou niet weten waarom die niet werkt dus ik kan wel van alles gaan proberen maar waarschijnlijk helpt dat niet en gaat de pc er alleen maar op achteruit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 15:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Msn en everest home instaleren ook al niet.

Ik baal hier echt van ik ik weet echt niet wat er fout kan zijn systeem zit goed inelkaar en onderdelen zijn ook oke.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 15:39:
Msn en everest home instaleren ook al niet.

Ik baal hier echt van ik ik weet echt niet wat er fout kan zijn systeem zit goed inelkaar en onderdelen zijn ook oke.
Hoe weet je dat zo zeker?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 15:19:
Maar dat firefox niet werkt, ik zou niet weten waarom die niet werkt dus ik kan wel van alles gaan proberen maar waarschijnlijk helpt dat niet en gaat de pc er alleen maar op achteruit.
Hoe gaat de PC er op achteruit als je pak-em-beet checkt of je NIC duplex instellingen goed staan :?

memtest: www.memtest.org en dan een paar keer de hele set doorlopen. (Zie ook de PMG FAQ).
En inderdaad, hoe zeker ben je dat de hardware goed is? Heb je bijv. de boel helemaal geformateerd+reinstalled en zag je dat toen alles wel goed werkte?

Verwijderd

Topicstarter
Alles is gisteren pas gekocht alles is zorgvuldig aangesloten en als iets niet goed was zou dat tog niet aleen bij installen van progs zijn?

ik zal nog wat mem test doen

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:22:
Alles is gisteren pas gekocht alles is zorgvuldig aangesloten en als iets niet goed was zou dat tog niet aleen bij installen van progs zijn?
Hmja. Geen fabriek die 100% van de consumentenproducten 100% correct produceert. En geen transporteur en geen winkel die 0% foutjes maakt. En daarbij werkt niet alle hardware goed samen met alle andere hardware en alle mogelijke instellingen. Ondanks dat de kans klein is, is meteen roepen dat hardware het echt niet kan zijn een beetje voorbarig.
ik zal nog wat mem test doen
Kan zeker geen kwaad, al zou ik vooral ook andere zaken bekijken die je tegenkomt bij o.a. [search=downloads corrupt].

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01 02:54

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Gebruik je een download accelerator?. Zo ja --> Uitzetten.

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Verwijderd

Topicstarter
na update naar sp2 doet alles het weer. :)

tog bedankt voor het helpen
Pagina: 1