Toon posts:

Ventilator laptop Dell inspiron 4150

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Mijn dochter verblijft in Australië en heeft daar bijna 3 jaar geleden een Dell inspiron 4150 laptop gekocht. Ze heeft de indruk dat de ventilator het niet meer doet (ze hoort 'm niet meer) en het apparaat wordt nogal warm.
Aangezien het apparaat nu bijna 3 jaar oud is, heeft het m.i. weinig zin om het ding door Dell te laten repareren. Ik heb gehoord dat de tarieven vrij fors zijn...
Kan iemand met weinig ervaring zo'n apparaat zelf demonteren, of moet ze proberen een lokale raparateur te vinden?
Alvast bedankt voor elke suggestie!
Rob

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Als het normale fans(ventilator) zijn, of is. Moet je hem even opmeten, en een verglijkbare kopen, die dingen zijn rond de 8 euro, en duurder als je een stillere wilt!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, Fixer.
Maar punt 2 is: hoe krijgt ze dat ding open? Heb jij (of iemand anders) daar ervaring mee?

Rob

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10-2025
Ik zou iig even de Dell tech support bellen want vaak zit er 3 jaar garantie op een laptop. Maar ook-al valt de laptop buiten garantie, je kunt altijd vrijblijvend bellen voor dit soort problemen. Zij zullen dan altijd een redelijke inschatting maken van wat het probleem is, wat er eventueel vervangen moet worden, en wat dit kan gaan kosten. Je kunt daarna een offerte opgestuurd kijgen met de kosten voor reparatie & ook die offerte is vrijblijvend, maar dan weet je wel precies welke onderdelen je nodig hebt - incl partnummers..

Mocht het dus alleen het fannetje blijken te zijn dan zou ik even informeren wat dat ding los bij Dell kost en aangeven dat je het prima zelf kunt vervangen - wat verder ook vrij eenvoudig is.
Mocht Dell de fan niet los willen verkopen, of zijn ze erg duur, dan kun je ze ook via eBay kopen voor 3 dollar, ik zou dan alleen wel even onderhandelen over de transportkosten want 30 dollar is wel erg duur voor die paar grammen. Het zou nl gewoon als Airmail Letter-post in een klein doosje verzonden kunnen worden => Intl Mail tot ongeveer een kilo & aangetekend = 7,55 dollar...

"Removing & Replacing Parts" van de 4150 (linken lukt niet):
ga naar http://support.dell.com & klik op "Home & Home Office", dan >
Product Support > User Guides > Systems > Inspiron > 4150 > English (bv) > View > Removing & Replacing parts > Hybrid Cooling Fan..

succes

Edit:

P.S. Wanneer je de fan zelf zou vervangen, zorg dan wel dat je wat koelpasta hebt (1 rijstkorrel Arctic), want je moet nl de Cooling Assembly even van de CPU afhalen.

[ Voor 9% gewijzigd door rabor op 14-11-2005 01:40 ]

Kepi_nl

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Rabor,
Bedankt voor je concrete en uitgebreide informatie. Daar kan ze voorlopig wat mee doen...
Ik zal het haar gelijk opzenden.
Nogmaals hartelijk bedankt!
Rob

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10-2025
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 07:37:
Hallo Rabor,
Bedankt voor je concrete en uitgebreide informatie. Daar kan ze voorlopig wat mee doen...
Ik zal het haar gelijk opzenden.
Nogmaals hartelijk bedankt!
Rob
Geen probleem..

Kepi_nl

Verwijderd

[onzin]

Stofzuiger slang erop aansluiten :P

[/onzin]
Pagina: 1