Toon posts:

ATA schijf staat als pio??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Van de week een seagate barracuda St3200822A van 200 gig geinstalleerd in windows XP.
De harde schijf toegekend aan windows als ntfs partitie, geformatteerd en tot mijn grote verbazing staat hij als pio en niet als udma 5, betekent dat hij dus zo traag is als het maar kan als er iets heen gekopieerd wordt en vervolgens men pc zowat vastloopt.

Na de search te hebben geprobeerd en seatools geinstalleerd en diskwizard heb ik nog geen verandering helaas.
chdsk geeft geen fouten, bekabeling is goed ook als ik men andere hd eraf haal en deze opstart is er ook geen verschil qua overdracht.In men bios zowel auto als lba toegepast en ook geen verschil.

specs:
asus A7n8x-e
amd 2500
450 watt voeding
2 harde schijven
IBM 80 gig/seagate 200gig
nec dvd

Ben een beetje ten einde raad op dit moment.
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen,

alvast bedankt

Verwijderd

IDE-controller in Apparaatbeheer verwijderen, rebooten en controller opnieuw laten detecteren/installeren. Voorts de FAQ lezen. :)

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Hangen beide schijven op hetzelfde kanaal of beide op een apart IDE kanaal? Probeer daar dan eens verandering in te brengen, eventueel je dvd speler tijdelijk ontkoppelen.

Staat er al wat op de nieuwe schijf? Zo niet, dan zou je windows daar eens op kunnen installeren (dat wil dus zeggen: de oude schijf uit de computer en booten met de nieuwe schijf als primary master) en kijken wat windows dan zegt.

Je hebt de laatste nforce2 drivers geinstalleerd? Kijk eens naar een andere versie, en dan specifiek naar de driver voor de IDE kanalen. Volgens mij is er namelijk een driver op de markt die problemen heeft met grote schijven.

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
oke, maar wrm geeft men master dus men ibm wel udma aan en men twede dus de saegate dan niet, dan ligt het toch niet aan men controller? Oke en moetik daarmee men bios flashen om nieuwe drivers te verkrijgen voor men nvidea conroller of zijn dat aparte drivers?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 14:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nitroglycerine schreef op zondag 13 november 2005 @ 14:10:
Hangen beide schijven op hetzelfde kanaal of beide op een apart IDE kanaal? Probeer daar dan eens verandering in te brengen, eventueel je dvd speler tijdelijk ontkoppelen.

Staat er al wat op de nieuwe schijf? Zo niet, dan zou je windows daar eens op kunnen installeren (dat wil dus zeggen: de oude schijf uit de computer en booten met de nieuwe schijf als primary master) en kijken wat windows dan zegt.

Je hebt de laatste nforce2 drivers geinstalleerd? Kijk eens naar een andere versie, en dan specifiek naar de driver voor de IDE kanalen. Volgens mij is er namelijk een driver op de markt die problemen heeft met grote schijven.
Heb ze allebei geprobeerd op een ander kanaal en ide kanaal maar dat maakte niks uit helaas

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
bios update?

Verwijderd

Topicstarter
Liever niet heb dit mobo net 2 weken en heb daar geen kaas van gegeten, neem aan dat de laatste bios erop staat

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
Altijd het eerste wat ik doe met elk moederbord van mijn eigen en eenieders moederbord waar ik langskom is bios updaten! :)

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 14:20:
[...]

Liever niet heb dit mobo net 2 weken en heb daar geen kaas van gegeten, neem aan dat de laatste bios erop staat
Zeer waarschijnlijk niet.

Asus borden hebben een makkelijke utility om de bios bij te werken: tijdens het booten ALT+F2 indrukken (wel de bios op een flop zetten)

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
zal eerst eens de ide drivers updaten kijken of dat wat uitmaakt. Kan trouwns de software page van asus niet openen, krijg steeds errors, meerdere mensen last van?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Die Asus site is idd wel eens traag. Probeer de Europese, Taiwanese en Amerikaanse mirrors.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Probeer eens een nieuwe 80 aderige kabel...

been there, done that, bought the T-shirt

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Had laatst asus aan de lijn je kan voor downloads beter support.asus.com gebruiken.
Werkte voor mij erg goed ;)

And this !! Is to go even further beyond!!!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bij mij zat laats mijn IDE schijf ook op PIO, heel raar, windows vertelde me dat hij de schijf op PIO gezet had omdat er veel "tranfer" fouten opgetreden waren.

Ik me helemaal druk maken, kabel vervangen, schijf (samsung) met tooltje checken.

Maar uiteindelijk kon ik bij de "system info" van XP gewoon het protocol kiezen, en heb ik hem weer op UDMA 5 gezet, waar hij op blijft staan...weird...

Maar je kan hem dus niet op udma forceren?

specs

Verwijderd

Topicstarter
Mensen bedankt voor de reacties, de oplossing was de drivers van de ide controller updaten naar versie 4.12.

Nu geen problemen meer en gaat als een raket. Zal binnenkort wel eens kijken voor men bios.
Pagina: 1