Cs source dedicated server knalt er iedere keer uit

Pagina: 1
Acties:

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
'The Instruction at 0x####### referenced memory at 0x#######. The memory could not be 'read'
is de error die ik krijg.
Specs:
Athlon xp 3000+
3x512mb pc3200
asus a7v8x
120gb hdd met windows 2003 enterprise edition
De server zit in een 1u bak. De cpu word ongeveer 53 graden. Ik heb op de steam support site gekeken en er zijn 2 topics die hierover gaan, ik heb alles doorgelezen en geprobeerd maar geen van de opties werkt. Het gekke is dat ik deze error alleen krijg in een windows environment en niet als ik fedora core 3 draai op deze bak. Ik word er onderhand redelijk ziek van want ik wil deze server asap op 100mbit hangen en die crashes moet ik handmatig aanklikken voordat cs weer opnieuw start (met scriptje). Heeft iemand deze problemen gehad en wat is de oplossing. Ik wil met win2k3 werken omdat ik die niet voor niks gekocht heb.
wat heb ik gedaan:
nieuwste bios (moest toch al voor deze cpu)
alles geupdate in windows
nieuwste directx
nieuwste via chipset drivers
page file uit gezet
niks overklokt
memtest
force hardware sync meuk uitgezet
met 1 reepje geheugen gewerkt
andere hdd
fedora core 3 (werkt wel)
timings memory aangepast tot zeer sloom:s
Kan iemand me helpen?

Verwijderd

Ik heb ook problemen met de dedicated source server. Alleen ik krijg geen foutmelding, bij het opstarten van de srcds.exe krijg ik even een zandloper, daarna gebruikt er niks.
In taakbeheer zie ik geen proces starten, wel is er even een cpu-verbruik van 70%.
Ik heb ook al een totaal nieuwe installatie van de server gedaan en op een andere pc geprobeerd, geen verbetering.
Ik heb een vermoeden dat het iets met de laatste patch te maken kan hebben, hiervoor had ik nergens last van. Deze week komt er een nieuwe patch uit (met ds_nuke). Ik wacht deze dan ook verder af, waarschijnlijk dat hiermee al iets opgelost wordt.

• IRCfreAk
oh das raar, ik wou zeggen heb je wel -console of -window erbij gezet maar als het sinds de laatste patch is is het vreemd idd. Goed ik hoop maar dat die patch mij ook helpt maar ik zie het somber in:S

• IRCfreAk
schop iemand al een idee, ik weet wel dat het ding niet vastloopt als ik de kap eraf heb, dan word de cpu 45 ipv 55 graden, maar goed 55 graden lijkt me niet erg voor een xp3000+
zou het de northbridge zijn die te warm word, die is passief gekoeld?

Verwijderd

In wat voor een case zit dat systeem ? Merk en type please.

Verwijderd

Opgelost neem ik aan ?

• IRCfreAk
heh nee niet echt, het zit in een Mapower 19" Rackmount 1U (2x HDD, 1x 5.25", 250W, zwart) (MP-P13CX21F)
http://www.nowthatsit.nl/..._id=3779&categorie_id=383
er zit een thermaltake tiny fin 1u socketa/370 (half jaar zoeken) cpu cooler op.
verder zitten er in het midden 4 fans voor de doorstroom en voorop ook nog eens 3 als inlaat.
achterin zit een enorme blower die nog eens 100db maakt ofzo niet normaal..

Verwijderd

Simpel... je airflow is niet goed. Je memory houdt de airflow tegen en geleidt het er langs. Wanneer je wat rook mee zou voeren met de luchtstroom zul je zien dat je minimaal 1 draaikolk krijgt (aan de andere kan zit je voedig namelijk) en achter je modulen gewoon GEEN luchtstroom is.

Type board is er ook niet echt voor geschikt....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 11:18 . Reden: typooooosss ]

• IRCfreAk
ja dit zijn dingen die ik ook nog wel kon bedenken rutgerm, het gaat erom dat ie helemaal niet te warm word, 55 graden is niet heet voor een xp3000+
het probleem is dat cs wel crasht in win2k3 en niet in fedora, en ik vroeg me af of er meer mensen met ervaringen zijn op dit gebied..

Verwijderd

IRCfreAk schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:27:
ja dit zijn dingen die ik ook nog wel kon bedenken rutgerm, het gaat erom dat ie helemaal niet te warm word, 55 graden is niet heet voor een xp3000+
het probleem is dat cs wel crasht in win2k3 en niet in fedora, en ik vroeg me af of er meer mensen met ervaringen zijn op dit gebied..
Je geeft jezelf het antwoord al dus. Koop een ander board en check op dit moment je Chipset-koeler eens ;)

• IRCfreAk
ik zal idd eens naar die chipsetunit kijken, alhoewel ik niet wist dat bij dit soort oude mobos er ook al hitte problemen mee waren kan ik me voorstellen dat ie door de passieve koeling niet goed genoeg gekoelt word in 1u. Ik zal mijn oude a8nsli nb cooler eens proberen, hopen dat die niet stuk gaat:S
Pagina: 1