Toon posts:

[Safari] Downloadlink filmpje opent als vreemde tekens*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op een website een filmpje in quicktime 7 formaat gehost. Hij speelt gewoon in een nieuwe browser window op mijn WinXp machine (in IE) So far so good.

Nu kreeg ik een e-mail van iemand die me vertelde dat als hij op de MAC die link aanklikt, een pagina krijgt met allerlei (waarschijnlijk binaire) code. Maar geen filmpje in quicktime 7. Hij heeft wel quicktime 7 op zijn computer staan.

Ik kan het hier dus niet testen, maar wat kan ik doen om het op te lossen?

Hier de pagina met de linkjes:
pagina

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 16:20
Ik heb geen Mac om het te kunnen testen, maar het lijkt erop dat de Mac gebruiker zijn verwijzing naar een MP4 bestand in zijn browser niet juist heeft. MP4 wordt sowieso niet zo standaard als MPG of MPEG als extensie ondersteund. Maak van je MP4 bestandsextentsie eens MPG (en de link aanpassen) dan werkt het waarschijnlijk bij de mac gebruiker.

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 21:31

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Hier op een mac (ibook g4) werkt die link perfect, de browser die ik gebruik is Camino. Daarin download hij het filmpje en opent hij quicktime op het af te spelen.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat verander, gaat Mediaplayer proberen om het bestand te openen.
Ik moet het bestand dus eigenlijk als een formaat hebben dat op de mac en windows-machines werkt. Ik heb echter geen quicktime pro dus kan niet proberen om het bestand anders op te slaan.

Ik heb het filmbestand van diezelfde kennis gekregen (hij heeft het gemaakt) en dat was dus in mp4-formaat.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Inderdaad, op een Mac, hier Mac Mini met Safari, een mooie wirwar:

code:
1
 ftypmp42mp42avc1èGmoovlmvhd?Ìã"?Ìã$     @GÑtrak\tkhd?Ìã!?Ìã$ @$edtselst     GImdia mdhd?Ìã"?Ìã"}- Ç:hdlrsounApple Sound Media HandlerFçminfsmhd$dinfdrefurl F«stblgstsdWmp4a}3esds€€€"€€€@8€8€€€€€€€sttshLstsc

Met Firefox, geen enkel probleem, bestand wordt netjes gedownload en vervolgens afgespeeld.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit is eerder een browserprobleem dan een developmentprobleem, maar je zou het met bijvoorbeeld PHP kunnen proberen op te lossen door een script te maken dat die file inleest, wat headers zet en dan het bestand doorspeelt aan de browser. Op die manier kun je handmatig de headers zetten die nodig zijn om het bestand af te laten spelen in plaats van die rommel te geven.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op zondag 13 november 2005 @ 14:08:
Dit is eerder een browserprobleem dan een developmentprobleem, maar je zou het met bijvoorbeeld PHP kunnen proberen op te lossen door een script te maken dat die file inleest, wat headers zet en dan het bestand doorspeelt aan de browser. Op die manier kun je handmatig de headers zetten die nodig zijn om het bestand af te laten spelen in plaats van die rommel te geven.
Sja, daar heb ik niet de spreekwoordelijke "kaas" van gegeten.
Het moet toch mogelijk om een bestandformaat te gebruiken dat op beide platforms werkt?
Ik heb hem al gevraagt om er een .qt file van te maken, maar volgens mij is hij op het moment niet aanwezig. Misschien iemand die dat voor me kan doen?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 14:32:
Sja, daar heb ik niet de spreekwoordelijke "kaas" van gegeten.
Wat doet je topic dan in een programmeerforum? :?
Het moet toch mogelijk om een bestandformaat te gebruiken dat op beide platforms werkt?
Ik heb hem al gevraagt om er een .qt file van te maken, maar volgens mij is hij op het moment niet aanwezig. Misschien iemand die dat voor me kan doen?
P&W Beleid

Programming & Webscripting>>Apple Talk

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 13-11-2005 14:39 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het probleem ligt gewoon bij de server. Die moet een MIME-regel hebben die .mp4 koppelt aan quicktime. Dit wordt dan als header meegestuurd naar de client. Onder windows wordt daar schnijbaar weinig aandacht aan geschonken, en opent men het bestand aan de hand van de extensie. Safari kijkt wel naar de header. Omdat deze mist op de server wordt er een standaardheader meegestuurd (die zegt dat het tekst is), en daarom laat Safari het bestand als tekst zien.

EDIT: om je nog iets verder te helpen: de volgende regel moet je ergens in je configfile van apache zetten:
AddType video/mp4 .mp4
Meer informatie valt hierover te vinden op http://developer.apple.co...chapter_1_section_13.html

[ Voor 23% gewijzigd door frim op 13-11-2005 15:08 ]

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 08:37

JaQ

frim schreef op zondag 13 november 2005 @ 14:54:
Het probleem ligt gewoon bij de server. Die moet een MIME-regel hebben die .mp4 koppelt aan quicktime. Dit wordt dan als header meegestuurd naar de client. Onder windows wordt daar schnijbaar weinig aandacht aan geschonken, en opent men het bestand aan de hand van de extensie. Safari kijkt wel naar de header. Omdat deze mist op de server wordt er een standaardheader meegestuurd (die zegt dat het tekst is), en daarom laat Safari het bestand als tekst zien.
Exact. Als ik dat filmpje probeer te downloaden uit safari heet het ook .mp4.txt. Overigens ligt dat niet aan windows, maar aan je browser.

edit:
Overigens kan ik daarna wel prima het bestand hernoemen en het filmpje bekijken...

[ Voor 7% gewijzigd door JaQ op 13-11-2005 15:05 ]

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Safari onder OS X 10.4.3 met QuickTime 7 Pro, werkt dan inderdaad niet:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/madani/blah.jpg

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Allemaal hartstikke leuke tips, maar maak gewoon een link als:
code:
1
<a href="bestand.mp4" type="video/quicktime">De link naar het bestand</a>
Zo stuur je gewoon zelf het type mee.

edit:
Om je nog wat meer op weg te helpen, in deze Nederlandse HTML Handleiding http://www.handleidinghtml.nl kun je heel gericht naar oplossingen zoeken, naar mijn ervaring/ mening. Daar kun je ook vinden dat het <a> element een type definition ondersteunt, zoals hierboven aangegeven.

[ Voor 49% gewijzigd door tonyisgaaf op 13-11-2005 22:02 ]

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Pagina: 1