Ik ben al een tijdje op zoek naar de oplossing van een vervelend probleem. Mijn Leadtek 6600GT kaart (P4 3.0 ) slaat vast bij spellen als Far Cry en Broken Sword3. Bij normaal werken treedt er nooit een probleem op. Ik heb het vermoeden dat het probleem alleen optreedt bij bepaalde 3D features, vandaar dat sommige 3D spellen (zoals Halflife 2) prima werken. Ik heb de kaart ook al uitgewisseld met een andere machine (Athlon 64 3000+). Ook daar doet het probleem zich voor. In mijn zoektocht heb ik al vele 'oplossingen' gezien die echter nooit de oplossing bleek te zijn:
- zwaardere en/of stabielere voeding
- nieuwere of juist oudere drivers
- nieuwe koeler
Ik heb de 6600GT juist gekocht om er spellen mee te spelen. Ik vond het destijds best duur (219 euro) en nu helemaal als blijkt dat hij alleen maar eenvoudig 3D werk aankan. De andere machine (Athlon 64 3000+) heeft een langzamere kaart (GeForce 6200) die passief gekoeld het echter perfect doet. Na veel experimenten (o.a. drivers, agp spanning aanpassen, andere machine) kom ik tot de conclusie dat mijn kaart gewoon niet goed is. Waarschijnlijk worden veel kaarten verkocht die teveel overklokt worden en na een tijdje het gewoon niet meer doen.
Mijn vraag is nu of iemand het bovenstaande probleem daadwerkelijk (permanent) heeft opgelost of moet ik met de videokaart teruggaan naar de leverancier en beroep gaan doen op de garantie.
- zwaardere en/of stabielere voeding
- nieuwere of juist oudere drivers
- nieuwe koeler
Ik heb de 6600GT juist gekocht om er spellen mee te spelen. Ik vond het destijds best duur (219 euro) en nu helemaal als blijkt dat hij alleen maar eenvoudig 3D werk aankan. De andere machine (Athlon 64 3000+) heeft een langzamere kaart (GeForce 6200) die passief gekoeld het echter perfect doet. Na veel experimenten (o.a. drivers, agp spanning aanpassen, andere machine) kom ik tot de conclusie dat mijn kaart gewoon niet goed is. Waarschijnlijk worden veel kaarten verkocht die teveel overklokt worden en na een tijdje het gewoon niet meer doen.
Mijn vraag is nu of iemand het bovenstaande probleem daadwerkelijk (permanent) heeft opgelost of moet ik met de videokaart teruggaan naar de leverancier en beroep gaan doen op de garantie.