Tot op heden is het me niet gelukt om een computerwinkel zover te krijgen om 2 componenten zoals beschreven op http://www.asus.nl/products/mb/mb_accessories.htm voor mij te willen bestellen. Ik heb een ASUS A8N-VM CSM en het gaat om deze twee:
en deze
Voor beide heb ik al het een en ander gevonden op GoT en de rest van het web. Zie onderstaande schema's:
Al met al ben ik dus al een heel eind om het zelf in elkaar te gaan sleutelen. Ik heb echter nog een paar vragen. Misschien dat mensen die wat meer thuis zijn in de electronica daar antwoord op kunnen geven:
1. Als ik naar de plaatjes van de orignele ASUS brackets kijk dan zie ik nog een aantal (SMD ???) componenten zitten die ik niet in mijn schema terug zie. Heeft iemand een idee wat dat voor componenten zijn, hoe ze geplaatst worden en of ze noodzakelijk zijn?
2. (samenhangend met bovenstaande vraag) Kan ik de SVHS, de composiet en de Digital COAX rechtsreeks aan mijn MoBo knopen of moet daar nog iets tussen?
BVD
A. AV/S kaart |
Composiet TV en S-Video poorten voor verbinding met TV S-Video output 4-pin mini-DIN voor TV/SVHS RCA output Composiet TV connector Geschikt model : A7N8X-VM |
![]() |
en deze
B. S/PDIF OUT/COA+OPT Module |
1 x Optical fiber jack (out) 1 x Coaxial jack (out) |
![]() |
Voor beide heb ik al het een en ander gevonden op GoT en de rest van het web. Zie onderstaande schema's:
A. AV/S kaart | ||
MoBo | SVHS Connector | Composiet Connector |
------- |1|2|3| |4|5|6| ------- 1 = CVBS out 2 = S-VIDEO C Out 3 = S-VIDEO Y Out 4 = GND 5 = NC 6 = GND | ![]() 1 GND Ground (Y) Luminance 2 GND Ground (C) Chrominance 3 Y Intensity (Luminance) 4 C Colour (Chrominance) | kern = CVBS out mantel = GND |
B. S/PDIF OUT/COA+OPT Module | |
MoBo | S/PDIF OPT Connector |
------- |1|.|2|3| ------- 1 = +5V . 2 = SPDIF Out 3 = GND | ![]() |
Al met al ben ik dus al een heel eind om het zelf in elkaar te gaan sleutelen. Ik heb echter nog een paar vragen. Misschien dat mensen die wat meer thuis zijn in de electronica daar antwoord op kunnen geven:
1. Als ik naar de plaatjes van de orignele ASUS brackets kijk dan zie ik nog een aantal (SMD ???) componenten zitten die ik niet in mijn schema terug zie. Heeft iemand een idee wat dat voor componenten zijn, hoe ze geplaatst worden en of ze noodzakelijk zijn?
2. (samenhangend met bovenstaande vraag) Kan ik de SVHS, de composiet en de Digital COAX rechtsreeks aan mijn MoBo knopen of moet daar nog iets tussen?
BVD
Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel