Toon posts:

Wireless Lan zonder Wireless Router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Een vriend van mij heeft pas in onwetendheid een Router van Linksys gekocht voor kabeltjes maar niet wireless, deze kan niet terug en moet toch worden gebruikt.

Hij was laatst hier en vroeg aan mij waarom ik anntenne's heb op mijn router en dat hij die er niet bij heeft gehad :P n00b
Ik zei toen "ik heb de draadloze variant deze is 20euro duurder", hij zei vervolgens "shit, ik dacht dat ze veel duurder waren anders had ik er ook één gekocht!"

Zijn vraag aan mij was, omdat hij deze niet kan retourneren of hij een accespoint kan aansluiten op de router die hij in de winkels heeft gezien op 1 van zn poorten?

Ik zei direct Nee, dat kan niet je zult toch echt een wirelless router moeten aanschaffen daarvoor.

Maar nu begin ik te twijfelen, hoewel ik niets kon vinden op het forum zowel google...
Kan zoiets? Bestaat er een kastje die je kan aansluiten op je kabel router, die dan een draadloos signaal doorgeeft?

Alvast bedankt!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 13:07 ]

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Je kan ook een wireless accespiont op je switch van je netwerk hangen

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:27
Een accespoint kan je gewoon aansluiten op je router hoor ;)

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:59
je kunt idd een wireless AP aansluiten op je router.

Alleen is een accespoint tegenwoordig vaak duurder dan een modem.
Dus waarschijnelijk kun je het beste een modem met wifi kopen en hem als accespoint gebruiken.

Verwijderd

canonball schreef op zondag 13 november 2005 @ 13:21:

Dus waarschijnelijk kun je het beste een modem met wifi kopen en hem als accespoint gebruiken.
maar vaak zijn die ingebouwde dingetjes niet zo sterk.. Senao heeft bijvoorbeeld 100mw zendvermogen tegen de 50/60mw van de rest..

Verwijderd

Topicstarter
canonball schreef op zondag 13 november 2005 @ 13:21:

Aha, duidelijk hij zit zelf op de zolder derde woonlaag, en zn router op de eerste (bg) zit dus een woon laag tussen.

Wat heeft dan een sterker signaal een AP of een Linksys router die ik heb?

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

Gewoon een Linksys Acces Point van 69,95 euro aan een van de poorten van je Router hangen en klaar ben je. (buiten het beveiligen dan ;) ). Heb je inderdaad een wat beter bereik dan ingebouwd.

Deliriant isti Romani.

Verwijderd

Topicstarter
Saryon schreef op zondag 13 november 2005 @ 13:27:
Gewoon een Linksys Acces Point van 69,95 euro aan een van de poorten van je Router hangen en klaar ben je. (buiten het beveiligen dan ;) ). Heb je inderdaad een wat beter bereik dan ingebouwd.
Hij is idd voor die prijs te verkrijgen ja, maar die router ook :) maargoed ik neem aan dat hij voor het betere bereik gaat.

Bedankt allen.

Misschien voor in de toekomst een handig iets voor in de FAQ :P want heb dat hele ding doorgelezen voor niets :P
Pagina: 1