Fout van Alcatel 510i modem of provider?

Pagina: 1
Acties:

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Ik zit hier met een vreemd probleem.
Sinds enkele maanden vertoont mijn internet vreemde kuren.
even wat voorbeelden.
Zomaar opeens offline en later online komen met hogere snelheden als modem aankan (upstream van 896kb terwijl max volgens boekje 832 is)
Ik heb een 8/1 ADSL verbinding van KPN via Wanadoo (ADSL+ abbo)
Meerdere malen offline gaan zonder enige reden en na 5 a 10 min weer online komen.
En vorige week donderdag wilde ik even het nieuws kijken en ik was weer offline.
Het vreemde was dat alle lampjes van mijn modem groen branden en ik in het configuratiescherm geen error kreeg.
Dit betekend dus dat mijn modem aangemeld stond en een ipnummer had gekregen van mijn provider.

Mijn conclusie was dus een fout in de pc.
Nadat ik een andere pc aanzette ook geen internet dus ging ik verder zoeken en stond er de volgende regel in mijn modem.
PPPoA DNS not reachable.
Toen ik belde met mijn provider en we alles doorgenomen hadden lag de fout volgens hen bij mijn modem want ze konden daar namenlijk zien dat ik ingelogd was.
Maar aangezien mijn modem de fout van die DNS gaf kon ik niet internetten.
Nu blijkt het weer wel te werken alleen staat er in de log dat mijn modem afgelopen nacht 2 maal gereset heeft
Nu is mijn vraag omtrend dit.
Ligt een dergelijke fout nu echt aan mijn modem of word ik hiermee compleet voorgelogen door de helpdesk van mijn provider?
Want als een dergelijke probleem aan mijn modem zou liggen zou ik graag willen weten hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen namenlijk.
Meerdere zoekopties met de combinatie van DNS probleem WAN en Alcatel 510 (i) heeft mij niets opgeleverd namenlijk

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

probeer eens een andere modem.
Ikzelf denk dat het aan wanadoo ligt.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Kijk eens hier: http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510 voor nieuwe firmware.

Ik had laatst ook ergens bij een Wanadoo lijn dat deze telkens uitviel. Bleek een oude firmware in het modem te zijn, die vanwege de upgrade van het KPN netwerk naar ADSL2 problemen veroorzaakte.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
pinockio schreef op zondag 13 november 2005 @ 13:27:
Kijk eens hier: http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510 voor nieuwe firmware.

Ik had laatst ook ergens bij een Wanadoo lijn dat deze telkens uitviel. Bleek een oude firmware in het modem te zijn, die vanwege de upgrade van het KPN netwerk naar ADSL2 problemen veroorzaakte.
sorry voor de late reactie ik werk namenlijk in het buitenland en ben zondagmiddag weggegaan.

Deze firmware heb ik al op mijn modem zitten dus dat kan het niet zijn.
Tevens heb ik een compleet nieuwe install gedaan van mijn modem dus:
Een harde reset
met cd overnieuw geinstalleerd
ook dit heeft geen effect gehad tijdens de storing.

computer voor alle werkzaamheden