Toon posts:

lcd breedbeeld tv aangeschaft

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij hebben sinds enige dagen een sony lcd breedbeeld tv voor op de slaapkamer. Nu valt mij op dat bij speciale breedbeeld films zoals lord of the rings je toch onder en boven een streep houdt. Is dit normaal en nog een ander vraagje: als ik tussen de tv-zenders zap dan krijg je steeds even een zwart( nou ja zwart ) beeld maar vooral de hoek linksonder is toch wel erg verlicht. Hoort dit zo en moet ik mij zorgen maken . Ik kan nu de tv nog terug brengen.
Alvast bedankt, Dirk

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Die zwarte balken zijn normaal, zie: http://www.dvd.nl/flash/beeldformaten.html

Dat zwarte beeld tussen het zappen is ook normaal, die verlichte hoek is een onvolkomenheid in de achtergrondverlichting van je tv. Dit kan geen kwaad, en zal bij een ander exemplaar van hetzelfde type hoogstwaarschijnlijk hetzelfde zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Tele op 13-11-2005 12:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord. Het ging mij vooral om de verlichte hoek en of dit niet erger gaat worden. Als je bijv een nachtscene kijkt dan licht die hoek dus een beetje op. Is wel jammer vindt ik, maar als dit gebruikelijk is dan hoef ik hem ook niet te ruilen.

Dirk

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-02 12:34

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Nee, dit gaat niet meer veranderen. Lichtvlekken zijn een typisch "probleem" van een LCD scherm. Het is trouwens niet zo dat ieder scherm van deze serie dit probleem op die plek hoeft te hebben, ieder panel is namelijk anders. Wel zullen waarschijnlijk alle panels in meer of mindere mate een dergelijke afwijking ergens hebben. Als je je er echt aan stoort zou je het probleem in de winkel kunnen voorleggen. Met een beetje geluk geven ze je dan de mogelijkheid om hem om te ruilen en krijg je er een betere geplaatste backlight. Let wel op: je kunt natuurlijk ook een nog slechter exemplaar krijgen...

Verwijderd

Topicstarter
Betekent dit dus dat elk lcd scherm (van welk merk dan ook) hier last van heeft? Is er misschien een merk dat er wat minder last van heeft? zoja welk ?

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-02 12:34

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Ik ben niet zo thuis in de markt van LCD TV's maar zover ik weet heeft ieder merk en panel hier in meer of mindere mate last van. Het is gewoon inherent aan de LCD techniek namelijk. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat het over een aantal jaar een stuk verbeterd is, of dat panel X minder last heeft hiervan dan panel Y. Als ik me er erg aan zou irriteren (en dat zou ik ;)) zou ik het probleem in de winkel voorleggen en voor stellen om de TV om te ruilen voor een andere of zelfs een ander model. Het beste kun je dan ook gelijk in de winkel de TV uitpakken en controleren en pas als je hem goed vind meenemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen. ( kijken of andere modellen hier wat minder last van hebt)

Verwijderd

Topicstarter
Ahum, lekker nederlands dat "hebt". Ik bedoel dus hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:16:
Betekent dit dus dat elk lcd scherm (van welk merk dan ook) hier last van heeft? Is er misschien een merk dat er wat minder last van heeft? zoja welk ?
Ik weet niet of het representatief voor de hele serie is, maar ik heb sinds kort een philips 37PF9830 en die heeft het niet.
Misschien komt dat door het zogenaamde "dimmend backlight" zoals Philips het noemt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 08:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niet ? Dus een egaal grijs zwart beeld? Da's mooi. :) Dan moet ik misschien toch maar eens verder gaan kijken. Nu is de sony die ik gekocht heb wel een verouderd model dus misschien heeft dat er wat mee te maken.
Valt mij trouwens op dat breedbeeld tv uitzendingen ( BBC, BRT) wel beeldvullend zijn en dvd's niet.
Verder vindt ik het jammer dat je bij deze tv tijdens het zappen niet onderin te zien krijgt wat voor programma er bezig is, zoals bij de philips en sharp die ik ook nog in huis heb staan ;( .
Pagina: 1