Toon posts:

club-3d geforce 7800 GTX artifacts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, deze zomer heb ik een nieuwe pc gemaakt.

mobo: ASUS A8N-E
proc: AMD ATHLON 64 3500+
RAM: 2x 1GB DDR 400 RAM (OCZ)
3d: CLUB-3d geforce 7800 GTX 256MB
kas en voeding: arctic Silentium T1 (350W continuous, 450W peak)

Mijn eerste nieuwe game was Half Life 2
Daar zag ik artifactjes(flikkerende driehoeken), maar in lichte mate, en op sommige levels niet of bijna niet.
Ik dacht, zal aan het spel zelf liggen, ondersteuning van mijn kaart die nog nie op punt staat of zo.
In mijn andere spellen geen probleem (thief3, vampire bloodlines)
Nieuwste nvidia drivers geprobeert. Geen verandering

Maar deze week heb ik far cry geinstalleerd, en daar was het echt enorm.
dus heb ik zitten met de instellingen van spel spelen, als ik texture quality of lighting quality op hoger zet dan laag begint het te flikkeren.

Dan 3dmark geprobeerd. Daar zie ik in de testen zwarte stippekes.

Dan heb ik eens geformatteerd en herinstalleerd, met de driverversie van mijn 3dkaart die op het cdrommeke stond. 77.72.

Dan quake 4 geinstalleerd, geen artifacten, maar het draait nie zo heel vlot (alles sta wel opt hoogste, tis misschien daarmee)

Dan demo van need for speed most wanted. En daar heb ik lijk den indruk dat hoe langer ik speel, hoe meer artefacten ik krijg. Ge ziet het vooral goed in de lucht.

Dan call of duty 2 geinstalleerd, opt eerste zicht niks, maar als ge objecten selecteert krijgt da zo een hele kleur, en daar zijn er artefacten op, en soms gebouwen in de verte ook en ook weer het licht. Daar heb ik ook de indruk dat hoe langer ge speelt , hoe erger het wordt.

Laatste dak geinstalleerd heb is black&white 2. Daar ook opt eerste zicht niks, maar heel lichtjes artifacten hier en daar. En ook weer maar na een tijdje beginnen opmerken.

Dus volgens mij is er iets nie pluis met mijn kaart he.

Mijn kaart is nog stock, dus niks aan gefoefeld, frequenties kloppen allemaal heb ik bekeken,
temperatuur bij gamen loopt op tot 76°, maar das normaal, bij reviews tekenen ze in de 80° zie ik.
Mijn processor haalt maximum iets van 45°, bij niks doen 31°

Ik heb 2 dvi-schermpjes, maar ook bij spelen met 1 scherm uitgeschakeld blijft mijn probleem in even grote mate.

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem of moet ik mijn kaart inleveren?
PS: als ik screenshots neem, is er niks te zien, ook in far cry niet, waar het echt vergeven zit van de artifacten.

dank bij voorbaat,
dim

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:49

Krizzie

Progressive Music \o/

Probeer eens een andere DVI kabel? misschien is deze rot ofzo. :)

Voel aan de kaart tijdens een zwaar spel of deze heel warm wordt, of juist niet warm (koeler niet goed erop)

Probeer een zwaardere voeding, 350Watt is aan de krappe kant voor zo'n systeem :)

Geluidswolk

Verwijderd

heb zelf ook een club-3d kaartje (6600gt) en ik moet zeggen, de koelers die club-3d erop zet, zijn aan de zwakke kant... maarja

Verwijderd

Geen tijd aan verspillen->Garantie

Ja, even schrikken, maar met zo'n dure prachtkaart moet je niet gaan klooien.
Die zwarte stipjes in 3Dmark zegt me wel wat (waarschijnlijk defect geheugen)

Die zwarte stipjes hebben een patroon?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 12:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, als je goed kijkt kan je wel een patroon in zien.
Afstand en positie tov elkaar is wel veel het zelfde, inderdaad

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

Hitte!
Modbreak:Post zinnig en onderbouwd of post niet :X

[ Voor 85% gewijzigd door dion_b op 13-11-2005 17:37 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Verwijderd

je voeding is idd erg zwak. het verbaast me eigenlijk al een beetje dat je systeem daarop draait. houd je voltages eens in de gaten tijdens het spelen van spellen. met bijv speedfan zodat je het mooi in een grafiekje kan zien. op asus probe 1 versie 2 die kan het ook in een grafiekje weergeven. verder kan je ook proberen om een tafelventitalor gewoon langs je kast te zetten gericht naar de videokaart zodat je graka wat kouder wordt en dan nog eens kijken of je artifacts krijgt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 16:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
mijn spanningen blijven mooi constant.

Dit zijn trouwens testgegevens van de voeding

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 19:08 ]

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:22:
je voeding is idd erg zwak. het verbaast me eigenlijk al een beetje dat je systeem daarop draait. houd je voltages eens in de gaten tijdens het spelen van spellen. met bijv speedfan zodat je het mooi in een grafiekje kan zien. op asus probe 1 versie 2 die kan het ook in een grafiekje weergeven. verder kan je ook proberen om een tafelventitalor gewoon langs je kast te zetten gericht naar de videokaart zodat je graka wat kouder wordt en dan nog eens kijken of je artifacts krijgt.
Het is niet zo dat bij elke nieuwe grafische kaart het verbruik evenveel omhoog gaat als de prestaties :X

De 7800GTX verbruikt zelfs minder dan de 6800ultra...

Met een goede 350W voeding moet het lukken, krap is het wel idd.

specs

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 11:27
klein beetje oftopic. Maar is een AMD ATHLON 64 3500+ goed genoeg voor geforce 7800 gtx. zit te twijfelen om ook zon kaart aan te schaffen.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Een 3500+ is zeker goed genoeg voor een 7800GTX, toegegeven, je perst er niet evenveel frames uit als met een Athlon FX maar bijna niemand heeft zo'n cpu.

specs

Verwijderd

jaaoie17 schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:05:
klein beetje oftopic. Maar is een AMD ATHLON 64 3500+ goed genoeg voor geforce 7800 gtx. zit te twijfelen om ook zon kaart aan te schaffen.
1: Offtopic
2: http://tweakers.net/nieuws/39837 :Z :Z

Ontopic:
De temps zijn hoog, maar komen, zoals je zelf al zei, vaker voor . . . Probeer het inderdaad eens met een extra fan op de videokaart gericht. Als dat de oplossing is, dan is je koeler gewoon brak.

Ik zou m dan sowieso omruilen . . .

Verder: heb je al andere drivers geprobeerd? Pak eens een driver uit de 8x.xx serie?

Verwijderd

Jammer dat je dan ff zonder kaart zit, maar kom op.. je hebt garantie gebruik die. Tis geen goedkope kaart en je wilt toch een deugelijk product? Straks ga je ermee klooien vervalt garantie, of miss gaat ie nog meer mankementen vertonen en zit je dan wel buiten de garantie periode..

Verwijderd

77.72 is wel een erg oude driver voor een 7800GTX.
Een driver uit de 80 reeks is geoptimaliseerd voor deze kaart en lost enorm veel bugs op binnen bepaalde spellen, oa artifacts.
Het valt wel op dat de spellen die problemen geven juist spellen zijn die veel van je pc en grafische kaart vragen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 20:53 ]

Verwijderd

Ik zou die kaart gewoon lekker RMA sturen.

Heb een soortgelijk probleem gehad met een ATI Radeon 9700 Pro.

Te lang zitten pielen met drivers, voedingen etc.

Kaartje RMA, opgelost...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 12:28:
heb zelf ook een club-3d kaartje (6600gt) en ik moet zeggen, de koelers die club-3d erop zet, zijn aan de zwakke kant... maarja
ik heb de club3d 7800gtx geclocked op 510-1350mhz
temps komen niet boven de 60 graden uit..na 8 uur mohaa en 4 uur cod2 online dan..
ben nou eenmaal een harde gamer..maar ik weet nie wat er mis is..controleer goed of de cooler goed zit..en die voeding he..matig..zou ik ff testen met een andere..suc6 ;)

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08 17:02
350 watt is tog echt ruim genoeg hoor als je niet nog 20 andere HD's erin heb zitten
ik heb hier een coolermaster voeding met zo'n metertje erbij en hij gebruikt onder full load en gamen +/- 250 watt (tenminste dat staat er ...)

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:48

Griffin

Is mythical

Zoals al veel meer is gezegd. ga voor je garantie. je kan wel andere voeding proberen etc, maar ga eerst eens die garantie gebruiken.
daar is dat voor. het is een kaart van +/- 500 euro oid, dat is niet zomaar iets en dan zelf te gaan prutsen lijkt me niet verstandig.

suc6

Verwijderd

andyy schreef op maandag 14 november 2005 @ 07:36:
350 watt is tog echt ruim genoeg hoor als je niet nog 20 andere HD's erin heb zitten
ik heb hier een coolermaster voeding met zo'n metertje erbij en hij gebruikt onder full load en gamen +/- 250 watt (tenminste dat staat er ...)
De efficientie van een voeding is nooit 100%, eerder 60-80%.
Voor een effectief verbruik van 250W is 400W dus geen overbodige luxe en waarschijnlijk nog te weinig.
Zijn voeding heeft namelijk maar 17A op de +12V rail, wat absoluut niet veel is. Een GTX alleen al verbruikt 9-11A.
Pagina: 1