Toon posts:

[Samsung SE-W164] - Schijfjes niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje de externe dvd schrijver van samsung. En tot voorkort geen problemen meegehad. Tot een paar dagen geleden: ik wou een dvd rippen met dvd shrink. Ik stak de dvd erin en hij werd gelezen. Toen ik dvd shrink open deed werd ik gevraagd iets aan te klikken. Ik geloof dat het " West-Europees" was. Dat was de eerste keer dat dit gevraagd was en het was ook de enigste optie dat ik kon kiezen dus heb het eigelijk niet gelezen. Maar toen gebeurde er niets. Toen wou ik het schijfje eruit halen, en ging het ding niet meer open. Heb het manueel geopend. Ik heb toen de firmware vernieuwd en toen ging ie terug open en dicht. Wou toen een dvdke of een cdke lezen, maar hij deed het niet. De speler zelf wordt herkend in windows xp, maar hij wil gewoon geen dvdkes, noch cdkes lezen. Ik heb geprobeerd om het op een andere pc te doen, maar daar lukte het ook niet. Ik heb ook van firmware veranderd, en nog geen reactie. Ik doe de firmware update via Samsung ODD Firmware LiveUpdate, dus daar kan niet misgelopen zijn. Is dat misschien op te lossen, dan hoef ik hem niet voor RMA op te sturen....

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:21
Kan je niet proberen om hem in je pc te zetten en dan aan te sluiten via IDE in je PC??

Of kan dat niet??

En dat west-europees dat zal wel een regiocode zijn geweest, maar die kan je 5 - 7 keer veranderen :?

en hoe sluit je hem aan?? via USB? FireWire?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb em via USB2 aan een laptop hangen ( Asus M6800N ).

ik zou indd het omhulsel eraf kunnen vijzen en em in een desktop steken, maar ik weet niet of de garantie dan nog geldt. ( Hij is nog geen maand oud )

En ik heb gezien naar de dvd regios en ik kan em nog 7 keer veranderen. Ik heb em zelf nog niet veranderd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 11:20 ]