[Win2k] Timeout op IDE device

Pagina: 1
Acties:

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-03 13:20

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
Op mijn laptop start windows 2000 enorm traag op. Nu ben ik erachter wat de oorzaak hiervan is. Tijdens het opstarten gaat win2k met het blauwe balkje naar het midden en wacht daar vervolgens een seconde of 30-40 voor ie verder opstart. Kijk ik in de eventlog dan start er dat er een timeout is opgetreden bij \device\ide\ideport1
Bij nader inzien blijkt dat mijn cdrom speler te zijn. En dat klopt inderdaad, als ik een cd in de drive stop en ik start dan de laptop op dan schiet win2k razendsnel voorbij het opstartscherm en duurt het opstarten een seconde of 30 minder lang. Ook de timeout komt niet meer voor in de eventlog.

Maar nu is mijn vraag dus, is deze timeout instelling ergens in te stellen zodat win2k deze verkort nara bv 5 of 10 sec?
Want ondanks de timeout doet de drive het wel gewoon, waarschijnlijk besluit windows dat er geen data te vinden is op die 'schijf' en gaat dan verder.

Maarja dat is niet meer dan logisch voor een cdrom speler. Het zal wel te maken hebben met het feit dat het zo'n hot swappable ding is.

Maar weet iemand of die timeout setting in te stellen is ergens?

:)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Staat er niet stiekum iets te verwijzen naar je optical drive in een van de opstartbestanden ofzo (ff kijken via MSCONFIG misschien)?

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-03 13:20

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
Nee, verwijst niks naar de optical drive. En het gebeurt dus tijden het logo van windows, dus daar komen de bestanden van msconfig nog niet om de hoek kijken.