[testcase] Eerste dagje met Minolta 5D

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 21:56

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Afgelopen zaterdag was de eerste dag dat ik met men nieuwe Minolta Dynax 5D heb zitten klungelen.
Het toestel zelf is de standaard Dynax 5D van Konica Minolta met de bijhorende lens van 18-70.
Ik heb nog geen instellingen aangepast, de mode staat dus op auto, zonder enige aanpassingen aan witbalans etc.

Foto 1 :

Afbeeldingslocatie: http://www.falcon10.net/stuff/foto1.JPG

Fototje van Tiffany, onze kleine kat thuis, terwijl ze op de sofa voor het raam ligt.
Al bij al vind ik hem goed gelukt, enkel het licht dat achter haar binnenvalt doet haar linkerzijkant denk ik niet al te goed.

Foto 2 :

Afbeeldingslocatie: http://www.falcon10.net/stuff/foto2.JPG

Men vriendin haar knuffelbeer ( nuja, aap ), die naast onze stereo staat. Vind hem best leuk, enkel is de zijkant van de stereo eigenlijk een storend element, had een mooie foto geweest moest de stereo er niet staan, maar we zijn toch maar aan het testen, qua scherpte vind ik hem best wel geslaagd.

Foto 3, 4, 5 en 6 :

In de namiddag ben ik naar de discusshow in Antwerpen geweest, de plek bij uitstek om heel wat kleurtjes uit te testen. De 4 volgende fotos zijn dus van discussen.

Afbeeldingslocatie: http://www.falcon10.net/stuff/foto3.JPG

Best een leuke vind ik, het rood steekt mooi af met het wit. Misschien dat het rood wel iets te rood overkomt en zo onnatuurlijk lijkt/is.

Afbeeldingslocatie: http://www.falcon10.net/stuff/foto4.JPG

Vind ik een van de beste discusfotos. Het blauw steekt mooi met het rood, dat niet te fel is, tevens staat de discus mooi evenwijdig met de voorruit en geeft zo perfect zijn vorm aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.falcon10.net/stuff/foto5.JPG

Deze vidn ik ook best geslaagd. de mooie tekening op de vis zijn voorhoofd is mooi geaccentueerd, enkel spijtig van de enkele spotjes licht achter me die in het glas weerspiegelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.falcon10.net/stuff/foto6.JPG

Ook een hele mooie, die de lijnen van de vis weer mooi laat zien, enkel zonde van de weerspiegeling in het glas van dezelfde vis die je te zien krijgt en weer een vlekje reflecterend licht op het glas.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Hmm, het zijn vrij duffe composities, moet je toch meer mee oefenen, ik weet dat 't je eerste keer is, maar je moet meer 'fotos kijken' :P Want je composities bevatten totaal geen diepte, rommelige vlakverdeling etc..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
Ik heb het gevoel dat je er soms wat naast zit met je focus. Bv bij die kat. Probeer daar al is wat met te spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou bij de kat ook een licht flitsje gebruiken, je hebt hier namelijk een behoorlijke dosis tegenlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Sorry dat ik het zeg, maar het is goed dat je erbij zegt dat ze zijn genomen met een D5D, anders zou ik denken dat je ze hebt gemaakt met een Trust oid.
De kleuren kunnen ook nog een stuk beter, bv met photoshop

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:31
Een goede camera maakt je geen super fotograaf, begin eens met een goede compositie te bepalen!

[ Voor 4% gewijzigd door 0fbe op 13-11-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Tip:

Ga eens eens een middagje in het bos/natuur wandelen met je cam, kom je meer dan genoeg mooie dingen tegen om op te oefenen. Want deze binnenshuis shotjes zijn iig erg saai qua compositie. (het weer zit alleen niet zo mee de laatste weken, ik weet het)

Je kat is wel erg funny hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Falcon10 schreef op zondag 13 november 2005 @ 09:55:
Ik heb nog geen instellingen aangepast, de mode staat dus op auto, zonder enige aanpassingen aan witbalans etc.
Verwacht dan ook een gemiddeld resultaat. Ik zou juist de instellingen tot het uiterste testen zodat je weet wat je hebt en waar je naar toe kunt.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Fototje van Tiffany, onze kleine kat thuis, terwijl ze op de sofa voor het raam ligt.
Al bij al vind ik hem goed gelukt, enkel het licht dat achter haar binnenvalt doet haar linkerzijkant denk ik niet al te goed.
Zoiets noemen ze nou tegenlicht en je ziet het - de kant waar het licht niet op valt is contrastloos en donker. Stopje pushen helpt al gauw en ja dan krijg je dus een witte achtergrond, wat soms juist weer een wenselijk effect kan zijn. :)

Ik zou zeggen, je hebt een leuke dSLR gekocht - nu op naar de bieb om wat basis boeken over fotografie te scoren. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:53
Afgelopen zaterdag was de eerste dag dat ik met men nieuwe Minolta Dynax 5D heb zitten klungelen.
Het toestel zelf is de standaard Dynax 5D van Konica Minolta met de bijhorende lens van 18-70.

Foto 1 :

[afbeelding]

Foto 2 :

[afbeelding]

Men vriendin haar knuffelbeer ( nuja, aap ), die naast onze stereo staat. Vind hem best leuk, enkel is de zijkant van de stereo eigenlijk een storend element, had een mooie foto geweest moest de stereo er niet staan, maar we zijn toch maar aan het testen, qua scherpte vind ik hem best wel geslaagd.

Foto 3, 4, 5 en 6 :

In de namiddag ben ik naar de discusshow in Antwerpen geweest, de plek bij uitstek om heel wat kleurtjes uit te testen. De 4 volgende fotos zijn dus van discussen.

[afbeelding]

Best een leuke vind ik, het rood steekt mooi af met het wit. Misschien dat het rood wel iets te rood overkomt en zo onnatuurlijk lijkt/is.

[afbeelding]

Vind ik een van de beste discusfotos. Het blauw steekt mooi met het rood, dat niet te fel is, tevens staat de discus mooi evenwijdig met de voorruit en geeft zo perfect zijn vorm aan.

[afbeelding]

Deze vidn ik ook best geslaagd. de mooie tekening op de vis zijn voorhoofd is mooi geaccentueerd, enkel spijtig van de enkele spotjes licht achter me die in het glas weerspiegelen.

[afbeelding]

Ook een hele mooie, die de lijnen van de vis weer mooi laat zien, enkel zonde van de weerspiegeling in het glas van dezelfde vis die je te zien krijgt en weer een vlekje reflecterend licht op het glas.
Hmm, nofl, maar saaie foto's, waarom?
- Geen interessante composities
- Geen mooie/leuke kleuren
- Soms gewoon ronduit slechte kwaliteit, hoe je foto 1 voor elkaar hebt gekregen met een 5D 8)7

Anyway: het is niet raar dat je eerste foto's niet zo goed zijn, probeer gewoon heel veel foto's te maken en uit te proberen. En als je zelf ook over een foto het gevoel hebt dat hij goed gelukt is, plaats hem dan ff in het topic Solo testcasefoto's - om van te leren(deel2). Succes met oefenen!
Pagina: 1