Toon posts:

bestanden recoveren na verplaatsen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
yes heb in de FAQ's gekeken, ge-googled en andere topics gelezen..

volgende is het probleem; heb 160GB aan data verplaatst (niet gekopieerd, stom stom) van schijf a naar schijf b. Tegelijkertijd was ik bezig een bestand met autogordian knot op schijf b te coderen. Toen ik de volgende ochtend wakker werd was het systeem bevroren en een herstart bleef hangen op het windows scherm. Na enkele herstarts ging het verder tot scandisk die ook bleef hangen en tot slot starte de computer uiteindelijk op. Resultaat, verplaatsen was gelukt en er stonden geen bestanden meer op schijf a, maar schijf b was niet meer te benaderen.

Als ik de schijf benader in de verkenner, krijg ik 0 bytes

klik ik op eigenschappen van de schijf --> 0 bytes used space, 0 bytes free space
klik ik op eigenschappen van de schijf --> tabblad tools --> error checking --> gaat niet
computer management --> schijfbeheer, schijf b staat niet in de lijst.

getdataback for ntfs --> na een hele scan, geen bestanden gevonden om te herstellen
easyrecover pro 6.0 --> crasht voor het scannen

de schijf maakt me niet zoveel uit, maar de data natuurlijk wel. Ik heb weinig hoop op recovery vanaf schijf B (tenzij iemand ideeen heeft) maar vraag me af of ik wellicht van schijf A de bestanden nog can recoveren, aangezien ze verplaatst zijn (wat volgens mij hetzelfde is als kopieren + deleten?)

weet iemand of dat mogelijk is en wat de beste manier is om dat te doen.

Verwijderd

Vanaf A is geen probleem. (normaal geproken dan.)

Ik heb ervaringen van 3x format + 1x een halve lowlevel format + 1x installatie + halve defrag + 2x image terug gezet bij HP + 2x nieuwe installatie. Zat dus ruim 2 maanden tussen en toen ik dacht... goh toch zou ik die bestanden nog een terug willen hebben, we proberen het maar... tada... gevonden :D

Verwijderd

Topicstarter
kun je ook laten weten welk programma je hebt gebruikt dan?

wel zo handig..

ik weet dat het mogelijk is na formats en per ongeluk deleten, maar ik wist niet dat het mogelijk was nadat windows een bestand verplaatst heeft via de verkenner. Dat kan dus?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verplaatsen == Kopieren en dan Verwijderen ja :P

Voor recoveryoplossingen verwijs ik je naar de FAQ van dit subforum: OM FAQ / Beleid » Hoe krijg ik verloren gegane data terug? Kortom: probeer niet 1 of 2 tooltjes, maar probeer er zoveel mogelijk. Meer kunnen we niet voor jou doen; de FAQ is hier compleet over.

Dit topic is gesloten.