brommende FX 5500 pci

Pagina: 1
Acties:

• dream1900
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-01 19:25
Ik heb op 6 october een 256 MB fx5500 gekocht en die voldeet aan mijn volwachtingen tot gister toen er iets in mijn computer begon te brommen. Het blijkt de fan op de kaart te zijn. Ik ga 'm morgen denk ik terug naar de winkel brengen, ik neem in ieder geval aan dat dit gewoon onder de garantie valt. Stomme vraag misschien, maar ik vroeg mij af, heeft een fan op zo'n videokaart überhaupt wel zin of zit hij er soms voor de "show" op? Kan ik de fan eigenlijk net zo goed loskoppelen?
Ik kwam na wat zoeken via Google ook tegen dat deze kaart wel vaker last heeft van bromgeluiden. Apart van de prestaties van deze kaart (ik heb geen AGP slot en mn budget is gelimiteerd), is er bij jullie misschien bekent of deze kaart vaak stuk gaat? Als dat het geval is kan ik misschien proberen iets anders te vinden. Alvast bedankt voor de reacties.

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08 17:02
uh
je haalt je fan eraf hij bereikt de maximum temparatuur hij clockt zich net zo lang door terug totdat die weer onder de maximum temparatuur zit en dan zou die wel uber traag zijn geloof ik |:(
koop gewoon een nieuwe graka koeler
ga kijken in pricewatch daar kan je genoeg graka koelers vinden.
(btw je kan dan net zo goed de zalman koeler nemen die = lekker stil en koelt goed)

• dream1900
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-01 19:25
OK, daaruit haal ik dan dat de fan inderdaad echt nodig is. Terug naar de winkel dan want ik heb helemaal geen zin om met iets wat eigenlijk gewoon naar behoren moet werken te knutselen en meer geld uit te geven.