Ik probeer via de browser bestanden (pdfjes) te uploaden naar een mysql database. De data sla ik op in een mediumblobje. Dat gaat allemaal goed tot ik een bestand met een bestandsgrootte boven ongeveer 900 KB kies. Ook als ik handmatig in phpmyadmin probeer een record aan te maken met een file groter dan ca. 900KB gaat t mis. Hoe kan dit? Het lijkt mij dat het een server probleem is. Restrictie oid. Ik kan overigens de file wel uploaden naar een dir op de server via het script. Alleen het overzetten naar de db is een probleem.
Onderstaand scriptje heb ik er voor geschreven:
Waarom [table]-tags als er ook [code]- en [php]-tags zijn?
Onderstaand scriptje heb ik er voor geschreven:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| $query_pdf = "INSERT INTO pdf (titel, schrijvers, datum_geschreven, datum_upload, pdf, sleutelwaarde, tekst, filesize, filetype) VALUES ('$titel','$schrijvers','$datum_geschreven','$datum_upload','$pdf_bestand','$sleutel','$inhoud_escaped','$pdf_size','$pdf_type')"; $result_pdf = mysql_query($query_pdf); $pdfid = mysql_insert_id(); $geopende_file = fopen("files/temp/" . $pdf_bestand, "r"); do { $gelezen = fread($geopende_file, 4096); if (strlen($gelezen) == 0) { break; } $blob_data = addslashes($gelezen); $query = "UPDATE pdf SET file=CONCAT(file,'$blob_data') WHERE id = '$pdfid'"; mysql_query($query) or die("Bestand kan niet toegevoegd worden aan database."); ob_flush(); } while(true); |
Waarom [table]-tags als er ook [code]- en [php]-tags zijn?
[ Voor 12% gewijzigd door NMe op 13-11-2005 02:20 ]