[XP]Geen schijf gevonden na mislukken partitie resizen

Pagina: 1
Acties:

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-03 09:01
Ik heb dus geprobeerd om met Partition Magic 8 (om dataverlies tegen te gaan dacht ik :')) een partitie te resizen, maar dat is nogal mislukt. Na 50% stopte hij er mee en moest ik maar rebooten. Daarna start xp niet meer. Ook niet in safe mode.
Ik vermoed dat de MBR naar de knoppen is omdat als ik de windows XP erin doe om de recovery console op te starten ik de melding krijg dat er geen hdd gevonden is. Dit geldt overigens ook voor het kiezen van een schone installatie. Ik krijg dan dezelfde melding.
Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?

[ Voor 5% gewijzigd door Neobender op 12-11-2005 22:38 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat ik zelf de makkelijkste manier vind is gewoon booten met een standaard bootdisk, vervolgens met debug alle partities eraf schoppen en vervolgens de setup weer te starten.

start debug en ram het volgende in om de partities weg te gooien:

[FCS:200 400 0]
[RAX]
[0301]
[RBX]
[0600]
[RCX]
[0001]
[RDX]
[0080]
[e100 CD 13]
[P]
[Q]

Echter, als XP aangeeft geen schijven te kunnen vinden zou ik toch eens kijken of je schijf nog wel gezien wordt in de bios.

• Neobender
Daar wordt ie nog wel gevonden, XP start ook tot het menu waar ik kan kiezen voor Safe Mode enzo. Alleen de XP-setup zegt dat ie niks kan vinden.
Maar als ik alle partities verwijder, is de kans op dataverlies wel erg groot hè? Is er ook nog een manier om het evt. te kunnen redden door de MBR te fixen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neobender schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 22:46:
Daar wordt ie nog wel gevonden, XP start ook tot het menu waar ik kan kiezen voor Safe Mode enzo. Alleen de XP-setup zegt dat ie niks kan vinden.
Maar als ik alle partities verwijder, is de kans op dataverlies wel erg groot hè? Is er ook nog een manier om het evt. te kunnen redden door de MBR te fixen?
Als je je partities verwijdert dan is je schijf gewoon leeg, kun je opnieuw formatteren en dan evt een backup terugzetten.

• Oblii
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Oblii

http://www.cgsecurity.org/index.html?testdisk.html

beste oplossing mbt undeleten partities (edit: heeft mijn leven al eens gered ;))
TestDisk is a powerful data recovery utility! It was primarily designed to help recover lost partitions and/or make non-booting disks bootable again when these symptoms are caused by faulty software, certain types of viruses or human error (such as accidentally erasing your Partition Table).

[ Voor 5% gewijzigd door Oblii op 12-11-2005 22:52 ]

But I don't care, I'm in a hurry going nowhere

• Neobender
Ik heb uiteindelijk maar deze tool gebruikt: http://dban.sourceforge.net
Erg rigoreus, maar ik mijn harde schijf was wel écht schoon nu :Y).
Alles werkt nu weer naar behoren en Windows is nu bezig wat back-ups terug te zetten :Y).
Pagina: 1