AGP voltage Radeon9600

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 09:52
Ik ben aan het rondkijken naar een nieuw moederbordje, om mijn syteem mee te upgraden. Nu is mijn oog gevallen op het Asrock 939Dual-SATA2, M1695-moederbordje, omdat deze zowel een AGP als een PCIe lot heeft.
Dat geeft me de mogelijkheid de komende jaren mijn Radeion9600 nog te gebruiken, en wanneer dit nodig blijkt over te stappen op PCIe zonder weer een nieuw moederbord te moeten aanschaffen.

Nu val ik echter over de volgende waarschuwing uit de online manual van dat moederbord;
Do NOT use a 3.3V AGP card on the AGP slot of this motherboard!
It may cause permanent damage!
.

Nu ben ik ijverig opzoek geweest naar de specificaties van mijn videokaart, een Powercolor Radeion9600Pro 256MB SE-Edition (400/400Mhz) Hier is echter niets over te vinden op de doos, het boekje, de website, GoT of Google :?

Her en der ben ik wat opmerkingen tegen gekomen dat het voltage afhankelijk is van de AGP versie (1, 2 of 4) maar ook deze kan ik niet vinden van deze kaart. Een enkeling beweerd dat AGP 1X en 2X op 3,3V lopen, 4X op 1,5V en 8X op 0,8V.. maar het voltage zou niets met de transfer-rate te maken hebben maar met de versie (1, 2 of 4)

Iemand een idee welk AGP voltage deze videokaart slikt, en dus of ik deze wel of niet kan gebruiken in combinatie met het genoemde moederbord?

[ Voor 15% gewijzigd door frickY op 12-11-2005 22:36 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1.5V
kun je zien aan de connector die eraan zit.

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/AGP_config.gif

[ Voor 36% gewijzigd door TERW_DAN op 12-11-2005 22:37 ]

Verwijderd

De radeon is een 1,5v kaart en dat geeld voot haast alle videokaarten, alleen de oude agp kaarten waren wel eens 3,3v. Al was dat wel erg lan geleden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Antwoord staat idd gewoon in FAQ, verder zie ik op www.ati.com bij de Specifications ook dit staan:
Intel® Pentium® 4, AMD® Athlon® or higher with AGP 8X (0.8v), 4X (1.5V) or Universal AGP 3.0 bus configuration (8X/4X)
Het is dus wel degelijk op de site te vinden. Ofwel je hebt niet goed gekeken, danwel gewoon niet. Hoe dan ook, voortaan gewoon beter uit je doppen kijken...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.