Toon posts:

Poort 6881

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik krijg bij Azureus telkens de melding dat poort 6881 niet beschikbaar is terwijl ik deze heb toegevoegd in mijn Windows XP SP2 firewall. Ik ben echt een n00b op dit gebied en heb geen flauw idee waarom die melding komt.

Afbeeldingslocatie: http://img178.imageshack.us/img178/9572/poort7xe.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img178.imageshack.us/img178/4283/68817vr.jpg

Mvg,

-Wolf.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je die melding krijgt binnen Azerus, houd dat in dat een ander programma die poort al gebruikt, forwarden heeft dan totaal geen zin.
Zoek uit welk programma die poort in gebruik heeft, en kill dat als je azerus gaat gebruiken.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 22:30:
Als je die melding krijgt binnen Azerus, houd dat in dat een ander programma die poort al gebruikt, forwarden heeft dan totaal geen zin.
Zoek uit welk programma die poort in gebruik heeft, en kill dat als je azerus gaat gebruiken.
Enig idee hoe ik dat uit kan zoeken? Heb hier echt helemaal geen verstand van.

Ik gebruik nu bij Azureus poort 6889 maar krijg toch de melding dat poort 6881 aangeraden wordt.

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12-2025

Namu

Silver Wings Of Morning

Heb je nog een router of proxy? daar moet de poort ook open gezet worden.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

1) ik gebruik zelf geen azerus, dus geen idee of je dat kan instellen
2) weet ik niet wat voor software jij allemaal draait, maar ik denk P2P progsels die in die range zitten, misschien games, maar ik game ook niet.

Kan je niet in je firewall zien welk progsel toegang eist op die poort?

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Nope, krijg wel internet verbinding via de pc van mijn zus, gewoon met een netwerk kabel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 22:32:
[...]

Enig idee hoe ik dat uit kan zoeken? Heb hier echt helemaal geen verstand van.

Ik gebruik nu bij Azureus poort 6889 maar krijg toch de melding dat poort 6881 aangeraden wordt.
zegt azerues dat ik gebruik zelf poort 7000 en dat werkt prima heb je toevallig geen andere firewall o.i.d. (antivirus met firewall) of een router die de poort blokkeerd

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12-2025

Namu

Silver Wings Of Morning

de pc van je zus... dat valt onder de categorie proxy. Je moet zorgen dat de info op de poort 6881 op de pc van je zus door gestuurd wordt naar jou. Op het moment blijft dat allemaal nog bij je zus hangen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 22:35:
Nope, krijg wel internet verbinding via de pc van mijn zus, gewoon met een netwerk kabel.
als het via die pc loopt moet je daar ook de poort openzetten

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 22:35:
dan moet je op de firewall van je zus dr pc ff poort 6881 forwarden naar jouw pc, dat sowieso.
Maar toch denk ik dat dat niet alleen genoeg is, aangezien je die poort bezet is.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Even proberen, moment.

Verwijderd

Topicstarter
Daar ook poorst 6881 open gezet maar nog steeds die NAT fout.

Verwijderd

Port 6881 is een "blacklisted port' als je torrent wil gebruiken.
Het beste is om willekeurig een port te nemen zoals bijvoorbeeld port 80 of 10320(deze heb ik zelf geforward).
Dat de port openen in de router/firewall.
En het moet werken

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 22:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu port 6889 zelf ingesteld maar blijft melding komen dat 6881 het beste is en dan beter bereikbaar is voor andere gebruikers.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11-2025

Tachyon

pop the glock

Pak sowieso inderdaad een andere poort dan 6881.
Hoe hangt de PC van je zus aan het Internet? Zij moet de poort eerst forwarden naar jouw PC, anders gaat het zeker niet werken. En wat voor programma op je zus d'r PC zorgt voor de routering? Met andere woorden: meer info graag.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon een netwerk gemaakt tussen beide computers (gewoon simpel via een utp kabel) en daarmee de internet verbinding gedeeld.

Beide systemen draaien op Win XP Pro, SP2. En ik bel via haar pc in met een ADSL verbinding.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 23:31 ]

Verwijderd

RaZ schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 22:30:
Dit klopt natuurlijk niet het is een firewall test om te kijken of er verbinding vanaf internet naar zijn pc mogelijk is.

In jou geval zal hij dan een melding geven zoals: Cannot listen on port 6881.

[edit]
Dan moet je dus op de pc die het internet deeld de poort(en) door mappen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 23:40 ]

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11-2025

Tachyon

pop the glock

En ik bel via haar pc in met een ADSL verbinding.
Dus er is een modem/router aanwezig? Daar moet dan ook die poort geforward worden. En waarom zo moeilijk gedaan met dat netwerk? Waarom sluit je je eigen PC dan niet aan op dat modem? En voor het geval dat die maar 1 poort heeft: koop een switch voor een paar tientjes en hang je eigen PC en die van je zus daaraan. Je maakt het jezelf nu onnodig moeilijk.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Tachyon schreef op zondag 13 november 2005 @ 00:03:
[...]

Dus er is een modem/router aanwezig? Daar moet dan ook die poort geforward worden. En waarom zo moeilijk gedaan met dat netwerk? Waarom sluit je je eigen PC dan niet aan op dat modem? En voor het geval dat die maar 1 poort heeft: koop een switch voor een paar tientjes en hang je eigen PC en die van je zus daaraan. Je maakt het jezelf nu onnodig moeilijk.
Ja ga binnenkort ook een switch halen, wel fijner idd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 00:19:
[...]

Ja ga binnenkort ook een switch halen, wel fijner idd.
Als je een ethernet modem hebt dan kun je het beste een router halen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Dus je hebt een router?

Dan moet je 1) in die router de poort toevoegen in de NAT table en 2) op je zus' pc die poort forwarden.

Hm, als je al een router hebt staan ook... is het misschien zelfs wel handiger om een netwerkbridge te maken op je zus' pc tussen het netwerkkaartje waar de router op hangt en jouw pc. Dan hoef je enkel op de router de poort open te zetten.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Nee alleen een modem die we bij het abbonement kregen. Zo'n Alcatal Speedtouch modem.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 00:36 ]

• Xander
  • Nu online
En je wil een switch achter een modem gaan hangen in de toekomst? Dat zou ik ook niet proberen.

Overigens: "Zo'n speedtouch geval", mag het nog vager? :P Ook die single-PC-modems van de laatste tijd zijn vaak Speedtouch 510i's die ondanks dat ze maar 1 poort hebben wel een router zijn. Daar zou je wel een switch achter kunnen hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 00:27:
[...]

Als je een ethernet modem hebt dan kun je het beste een router halen.
Waarom is dat beter dan een switch?

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09-2025
En wat gebeurt er als je behalve TCP poort 6881 ook UDP poort 6881 openzet op je pc?
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 00:36:
[...]
Daarover staat van alles in de FAQ

[ Voor 60% gewijzigd door CamU op 13-11-2005 00:39 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Verwijderd

XanderH heeft gelijk een speedtouch modem (bv de 510 versie) heeft een router functie. Een switch is dus voldoende. (Het is al laat).

[edit]
Achteraf weet ik het ook niet meer. Het kan best zijn dat de 510 maar 1 IP kan uitdelen. Moet je even de handleiding lezen of toch een router halen dan weet je zeker dat het goed gaat. (kan vast een speedtouch eigenaar wel zeggen ;) )

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 01:04 ]

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 01:00:
XanderH heeft gelijk een speedtouch modem (bv de 510 versie) heeft een router functie. Een switch is dus voldoende. (Het is al laat)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e8daf42ab371164a94e0ec232b2c96dd/full.jpg

"Speedtouch" B) Zonder router-functie. :P

m.a.w: Het is even handig om een typenummer van dat modem/router te hebben. Zonder dat kunnen we er vrij weinig over zeggen.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 00:36:
[...]

De router heeft vaak ook NAT (Network Address Translation) functionaliteit. Dat betekent dat hij jouw interne IP-adres (bijvoorbeeld 192.168.1.2) kan 'vertalen' naar een extern adres. Dit is nodig om op internet te kunnen met meerdere pc's achter één router (met één extern IP-adres).

Voordat je die switch koopt moet je even checken wat voor ADSL-modem je nu hebt. Als dit namelijk een USB-modem is, gaat het feest niet door omdat deze niet aan een netwerk is te koppelen zonder PC ertussen. Je moet dan een ADSL ethernet-router-modem (dus een modem met ingebouwde router. Eventueel zelfs al met 4 ethernet poorten, dan heb je geen switch meer nodig ook). Die vervangt dan je USB-modem. (Die kun je dan dus wegflikkeren :) )

Ik hoop dat dit helpt :)

Edit, der waren me alweer wat voorgegaan, maar ik wilde het toch even duidelijk uitleggen omdat ik bang ben dat je anders het bos een beetje kwijtraakt.

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 13-11-2005 01:08 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:22
Het Grote Poortmappingsverhaal

Lees dat eens door? :)

De router die internet deelt (In dit geval de andere PC), die moet de poort doorsturen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.