Ik zit met een klein probleempje
Op mijn laptop heb ik Suse10.0 geinstalleerd met daarop CrossOver Office geinstalleerd.
Met COO heb ik Alleen Excel 2003 geinstalleerd(word en outlook etc niet).
Nu wil ik met Excel macro's maken(gebruik ik veel voor mijn werk).
Als ik Excel opstart(onder COO op Suse) en een simpele macro opneem(selecteer cel B1 en zet daar test in) dan gaat dat nog steeds goed.
Daarna met ALT+F11 kom ik in de vba editor. daar zie ik ook dat de macro goed opgenomen is, dus juiste code etc etc.
Het blijkt dus dat COO gewoon met VBA om kan gaan , totdat ik de macro ook wil uitvoeren.
Dan crashed Excel(net zoals in windows met scherm om rapport te verzenden).
Het rare is dus dat hij wel weet hoe hij macro's moet opnemen , maar ze niet kan afspelen.
Terwijl hij toch die taal begrijpt als je hem opneemt.
Is dit een bekend probleem?
Of valt er gewoon niet met macro's te werken(lijkt me sterk omdat hij ze wel opneemt).
PS: is openoffice dan geen oplossing? lijkt mij sterk , je kan wel met macro's werken , maar dat is toch niet in de VBA taal?(ivm met veel VBA code op het werk)
Hopelijk kunnen jullie me een beetje in de goede richting helpen.
Alvast bedankt
Op mijn laptop heb ik Suse10.0 geinstalleerd met daarop CrossOver Office geinstalleerd.
Met COO heb ik Alleen Excel 2003 geinstalleerd(word en outlook etc niet).
Nu wil ik met Excel macro's maken(gebruik ik veel voor mijn werk).
Als ik Excel opstart(onder COO op Suse) en een simpele macro opneem(selecteer cel B1 en zet daar test in) dan gaat dat nog steeds goed.
Daarna met ALT+F11 kom ik in de vba editor. daar zie ik ook dat de macro goed opgenomen is, dus juiste code etc etc.
Het blijkt dus dat COO gewoon met VBA om kan gaan , totdat ik de macro ook wil uitvoeren.
Dan crashed Excel(net zoals in windows met scherm om rapport te verzenden).
Het rare is dus dat hij wel weet hoe hij macro's moet opnemen , maar ze niet kan afspelen.
Terwijl hij toch die taal begrijpt als je hem opneemt.
Is dit een bekend probleem?
Of valt er gewoon niet met macro's te werken(lijkt me sterk omdat hij ze wel opneemt).
PS: is openoffice dan geen oplossing? lijkt mij sterk , je kan wel met macro's werken , maar dat is toch niet in de VBA taal?(ivm met veel VBA code op het werk)
Hopelijk kunnen jullie me een beetje in de goede richting helpen.
Alvast bedankt
www.degroot-it.nl