Toon posts:

Schijfstation naam veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 434 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Hoe kan ik mijn schijfstation tekst in Deze computer veranderen? (als dit mogelijk is)
En bijv. bij Nero, nu staat er NEC DVD RW enz. maar dat wil ik veranderen grts Bram.

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-03 13:55
Wat heb je zelf al gezocht?

Het kan in ieder geval wel met schijfstations van de Harde schijf, maar ik weet niet of het met de cd-speler/brander kan

[ Voor 23% gewijzigd door Monsie op 12-11-2005 21:44 ]

Sign here please

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dat is een label. Het staat bij mij bij de Eigenschappen in het tabblad Algemeen.
Bij een CD/DVD kan je deze niet achteraf wijzigen. Dit moet je tijdens voor het branden doen in je brandprogramma.

[ Voor 4% gewijzigd door Daos op 12-11-2005 21:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik maar het gaat niet om hoe de schijf heet of bedoel je dat niet (dan begrijp ik je verkeerd) maar hoe mijn braner in mijn computer heet.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Dan moet je de firmware aanpassen (hexedit) en flashen. Maar waarom zou je dit willen?

[ Voor 32% gewijzigd door |sWORDs| op 12-11-2005 21:52 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:06
Als je de naam van je brander via de firmware aanpast, herkent Nero hem niet meer (staat niet meer in zijn database) en ga je niet meer kunnen branden ;)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topic move @ FOK requested

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Als het geen label is, dan zal het ergens in het register staan. Open regedit. Ga naar HKLM -> Enum -> SCSI -> NEC brandertje. Missschien dat het de DeviceDesc is.

Voordat je iets gaat wijzigen in het register kan je het beste die keys eerst even opslaan.

Verwijderd

Start regedit en maak de volgende key aan:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\DriveIcons\<insert drive D,E etc...>\DefaultLabel

@="Test label" (Default value)

Das alles.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 22:05 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

:?

Licht eens toe?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik dacht dat enige voorkennis vereist was? Dit is toch heel erg basis...

Ok misschien niet al te handig verwoord... Maar ja

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Borromini schreef op zondag 13 november 2005 @ 00:28:

Nou dat ben ik niet met je eens dit is echt niet zo aan te passen. (Ik vermoed dat je ook niet alles gelezen hebt.)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Euhm... Rechtermuisklikmenus zijn in Windows een bron van kennis. En mogelijkheden. En het is een van de paar knoppen op de muis, dus zo moeilijk zijn ze niet te vinden.

Verwijderd

@Borromini
Wil je het even voordoen. Je input meer dan welkom.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 01:41 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Borromini schreef op zondag 13 november 2005 @ 00:28:
Het gaat hier om het veranderen van de standaardbenaming van een CD/DVD station ;) Zonder een schijfje erin welteverstaan.
Jouw hele posting was op zich niet verantwoord. Wanneer je het niet met een topic mee eens bent, post dan gewoon een topicreport en laat het topic verder met rust, zonder wijsneuzerige opmerkingen erin te posten :) Check eens de FAQ van Schop een Modje over het hoe en wat van topicreports: Schop een Modje richtlijnen *updated 15-06-2004*

Ontopic: daarvoor moet je in het register klussen. Ik heb even gekeken in de mijne en de sleutel gevonden onder HKLM\System\CurrentControlSet\Enum\IDE. Navigeer daarvanuit naar de NEC DVD brander. In de map daarvan zul je de entry "FriendlyName" vinden, echter ik kan daarvan de waarde niet wijzigen. Wellicht dat dit in de Safe Mode mogelijk is, maar daar heb ik nu even geen tijd voor :P

Verwijderd

Je kan de naam wijzigen in het register door de machtigingen op die bepaalde sleutel "tijdelijk" te wijzigen. Bijv. tijdelijk iedereen alle machtigingen op die sleutel geven. Naam wijzigen en machtiging intrekken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 02:21 ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

BalusC schreef op zondag 13 november 2005 @ 01:55:
[...]
Het gaat hier om het veranderen van de standaardbenaming van een CD/DVD station ;) Zonder een schijfje erin welteverstaan.
[...]
Jouw hele posting was op zich niet verantwoord. Wanneer je het niet met een topic mee eens bent, post dan gewoon een topicreport en laat het topic verder met rust, zonder wijsneuzerige opmerkingen erin te posten :) Check eens de FAQ van Schop een Modje over het hoe en wat van topicreports: Schop een Modje richtlijnen *updated 15-06-2004*

Ontopic: daarvoor moet je in het register klussen. Ik heb even gekeken in de mijne en de sleutel gevonden onder HKLM\System\CurrentControlSet\Enum\IDE. Navigeer daarvanuit naar de NEC DVD brander in de map daarvan zul je de entry "FriendlyName" vinden, echter ik kan daarvan de waarde niet wijzigen. Wellicht dat dit in de Safe Mode mogelijk is, maar daar heb ik nu even geen tijd voor :P
Kun je z'n posts niet naar fok verplaatsen? Zit me in te houden om er niet op te reageren. (oeps doe ik het alsnog :X)

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

BalusC schreef op zondag 13 november 2005 @ 01:55:
[...]
[...]

Ontopic: daarvoor moet je in het register klussen. Ik heb even gekeken in de mijne en de sleutel gevonden onder HKLM\System\CurrentControlSet\Enum\IDE. Navigeer daarvanuit naar de NEC DVD brander. In de map daarvan zul je de entry "FriendlyName" vinden, echter ik kan daarvan de waarde niet wijzigen. Wellicht dat dit in de Safe Mode mogelijk is, maar daar heb ik nu even geen tijd voor :P
OK :). Point taken. Ik had beter moeten weten.

Verwijderd

Topicstarter
HKLM\System\CurrentControlSet\Enum\IDE

Hier heb ik het gevonden heb de machtigingen aangezet.

Bedankt en de groetjes van Bram.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ergo: het is gelukt en deze case kan als opgelost bestempeld worden? :)

Verwijderd

Heeft niemand mijn oplossing gelezen of was hij gewoon niet nuttig ? :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 12:18 ]

Verwijderd

@Blackspot
Het is mij niet helemaal duidelijk wat de sleutel doet.
Welke naam heeft de drive als er geen medium is zit? "Test Label "of gewoon Drive X: o.i.d.
Pagina: 1