Toon posts:

[XP] opstarten loopt vast na ghosten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn harde schijf naar een andere geghost omdat deze bad sectors begon te hebben. Ik had deze in 2 partities gesplitst met op de eerste windows en mijn data op de tweede partitie. de bad sectors traden op rond 60% van de schijf waardoor het alleen bepaalde data op de D partitie was die corrupted geraakte. Ik kon en kan nog altijd windows booten van deze schijf. nu heb ik mijn data op een extrene harde schijf gezet, en deze partitie verwijderd. daarna heb ik mijn schijf naar de nieuwe schijf geghost met Norton ghost, disk to disk. Ik kan nu van deze schijf booten, ik krijg het windows bootscreen, waarna ik een welkomst venster krijg dat ik normaal niet heb met de volgende meldingen:

-Windows wordt gestart
-uw persoonlijke instellingen worden geladen
-uw wordt afgemeld
na een tijdje wordt het weer
-Uw persoonlijke instellingen worden geladen
-De instellingen worden opgeslagen

en dan wisselen die laatste twee elkaar snel op. Misschien komt er tussen de twee nog een "uw wordt afgemeld" melding en kan ik dit niet zien omdat het te snel gaat.

Nu heb ik hier en op google gezocht, wat niet veel opleverde.
In veilige modus heb ik hetzelfde proleem.
Ik vermoed dat het probleem veroorzaakt wordt doordat ik windows op de nieuwe schijf moet activeren.
De versie van windows is trouwens volledig legaal.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog eens geprobeert en blijkbaar ijn de meldingen nu anders.
Nu wordt dit herhaald:
-dit exemplaar van windows moet worden geativeerd voordat u zich kan aanmelden.
of ik nu ja of nee klik maakt niets uit, de volgde meldingen zijn:
-De instellingen worden opgeslagen.
-Uw persoonlijke instellingen worden geladen.

waarna ik opnieuw de vraag krijg of ik het wil activeren.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Dus activeren dat ding, en als ie daarbij moeilijk doet moet je OF Microsoft bellen OF (als je een OEM versie hebt) even terug naar de pc winkel waar je de windows versie geklocht hebt

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Topicstarter
hoe dan.
ik krijg de keuze tussen ja en nee op de vraag of ik hem nu wil activeren.
of ik nu op a of b klik, ik krijg daarna altijd
-De instellingen worden opgeslagen.
-Uw persoonlijke instellingen worden geladen.
waarna hij weer vraagt of ik het wil activeren.
Ik wil wel activeren, maar zie niet hoe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens geprobeert met een andere setup, normaal had ik de nieuwe alleen als master nu heb ik de nieuwe schijf als master , de oude als slave en toen ik bootte van de nieuwe schijf is alles goed gegaan. Ik kreeg wel een activering scherm dat goed ging en alles was ok. Dacht ik, ik had in mijn bios gezet om eerst van de nieuwe schijf te bootten maar toen ik de groottes van de schijven vergeleek bleek dat de oude schijf C: was.
Toen ik opnieuw in de oude setup probeerde bleek dat het activerings bericht weer weg was en dat hij weer bootte zoals in eht begin van dit topic.

Nu zit ik op de 2de setup en krijg vaak error van deze soort:

"svchost.exe - toepassingsfout
De instructie op 0x7c901010 verwijst naar geheugen op 0x6d695479. De lees- of schijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.
Klik ok om het programma te beëindigen
klik op annuleren om fouten op te sporen in het programma"