[XP] Geen stereo-out bij volumeregeling

Pagina: 1
Acties:

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Goedenavond,

Bij Volumeregeling -> Opties -> Eigenschappen -> Opnemen is het normaal mogelijk om te kiezen voor stereo-out. Ik zie echter dit scherm:screenshot. Weet iemand hoe dit komt, en of ik toch ergens stereo-out in kan stellen? Ik heb al met google/got gezocht maar kan niet echt iets vinden. Ik vermoed zelf dat het met die SigmatelAudio heeft te maken.

BVD

• user109731
  • Niet online
heeft niemand een mogelijke oplossing?

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 15:50

KatirZan

Wandelende orgaanzak

SigmaTel? nooit van gehoord....

misschien een driverupdate proberen?

Wabbawabbawabbawabba

• user109731
  • Niet online
Net nieuwste driver geinstalleerd, maar merk geen verschil.

Het gaat trouwens om een Dell Dimension 9100. Geluid werkt verder perfect (opnemen en afspelen)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sigmatel is een chipsbakker die o.m. geluidschips voor Dell produceert, maar ook voor andere OEM's In Compaq / HP's zie je ze ook nog wel eens ooit terug, maar meestal idd in laptoppies.
Maar waarom wil je van de stereo OUT opnemen :? Da's een uitgang, geen ingang ;)
Of je zou op moeten nemen wat ze noemen "Wat men hoort", maar niet alle geluidskaarten / chips ondersteunen dat. Meestal zie je dat alleen bij 5.1 kaarten terug namelijk.

[ Voor 75% gewijzigd door The Eagle op 14-11-2005 19:54 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• user109731
  • Niet online
Ik wil inderdaad opnemen "wat men hoort" jah. Als dit echt een hardware-beperking is zou dit wel jammer zijn. Het gaat trouwens om een desktop-systeem, met een Sigmatel-chip op het moederbord.
Ik heb nog wel een kabeltje liggen om de stereo-out met de line-in te verbinden, maar ik ben bang dat ik dan kortsluiting oid maak...

Bedankt voor de hulp tot zover iig!

[ Voor 80% gewijzigd door user109731 op 14-11-2005 20:01 ]

Pagina: 1