Toon posts:

pc samenstelling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou de volgende PC willen kopen. Ik weet niet of al de componenten wel juist bij elkaar passen, indien verbeteringen laat maar iets horen.Wil deze PC gebruiken voor office toep en CAD + soms games.

Processor AMD Athlon 64 3500+ Vernice
Moederbord Asus A8N-SLI nForce Sli
Koeler Zalman CNPS7700-AlCu
Geheugen 2x1024Mb PC3200 DDR(twinmos) Dual Channel Kit (ben ik ook niet zeker van)
Videokaart ASUS EN6600 Silencer/TDPCI-e 256Mb (ben ik niet zeker van)
Harde schijf Hitachi Deskstar T7K250 250Gb
DVD brander NEC ND-4550 16x
Flash--lezer Apacer Int.card reader USB2.0
Behuizing Antec Lifestyle Sonata 2
Monitor SAMSUNG 17" 770P

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
In plaats van je A8N-Sli kun je beter een A8N-E kopen. Die is stukken goedkoper en heeft meer aansluitingen, geloof ik. Sli is voor gamers!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik van tweakers:

Deze laatste heeft een extra PCI Express-slot, waardoor SLI-videoconfiguraties mogelijk worden. Aangezien dit moederbord echter een stuk duurder is dan de A8N-E en we de SLI-functionaliteit toch niet nodig hebben, is de keuze voor de A8N-E te rechtvaardigen.

Wat is deze SLI ? Is dit nuttig

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

SLI is nuttig als je wil patsen met twee videokaarten, en veel geld wil uitgeven. Ik zou zeggen: nee.

Voor de rest ziet het er goed uit :).

Edit: koop je een deftige voeding, een 380/400-watter van Antec, Zalman, Enermax, Tagan, ... (tenzij je Sonata2 er al een heeft natuurlijk).

[ Voor 53% gewijzigd door Borromini op 12-11-2005 22:10 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
wat denken jullie hiervan ?
Geheugen 2x1024Mb PC3200 DDR(twinmos) Dual Channel Kit (ben ik ook niet zeker van)

Verwijderd

Topicstarter
lees juist dan de versie ASUS A8N-E niet overclock baar is ??

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 22:10:
wat denken jullie hiervan ?
als het om het geld gaat kan je net zo goed 2x 512 MB dual channel kit kopen zelfde voor de kaart dan koop je er een met fan inplaats van fanloos

2gig geheugen is leuk maar niet echt nodig en een 6600 is een goede kaart voor wat jij ermee wil

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Geheugen is ok (al moet je je niet blind staren op die matched pairs, je kan ook gewoon twee losse DIMMs nemen).

Kaart lijkt me wel ok. Misschien toch een iets zwaardere kaart nemen als je budget het toelaat?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 22:15:
[...]

2gig geheugen is leuk maar niet echt nodig
Ik denk dat je met CAD enzo toch wel beter wat geheugen over hebt, en de nieuwste games hebben de 1GB+ standaard al ruim overschreden. FarCry wil graag 1 GB, BF2 durft al te hikken als het niet meer krijgt. En de prijzen zullen waarschijnlijk eerder stijgen dan dalen voor DDR1, want DDR2 begint zijn weg te vinden naar de mainstream pc's (binnenkort ook met AMD's die DDR2-ondersteuning).

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 22:13:
lees juist dan de versie ASUS A8N-E niet overclock baar is ??
Het is niet zo'n monster als de DFI borden, maar je kunt er best mee overclocken.
In plaats van je A8N-Sli kun je beter een A8N-E kopen. Die is stukken goedkoper en heeft meer aansluitingen, geloof ik. Sli is voor gamers!
Dat is niet waar. De A8N-E heeft geen Firewire, voor de rest is alles wel aanwezig (afgezien van SLI natuurlijk) en het is ook een prima bordje.

Verwijderd

Borromini schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 22:23:
[...]

Ik denk dat je met CAD enzo toch wel beter wat geheugen over hebt, en de nieuwste games hebben de 1GB+ standaard al ruim overschreden. FarCry wil graag 1 GB, BF2 durft al te hikken als het niet meer krijgt. En de prijzen zullen waarschijnlijk eerder stijgen dan dalen voor DDR1, want DDR2 begint zijn weg te vinden naar de mainstream pc's (binnenkort ook met AMD's die DDR2-ondersteuning).
voor cad is het handig extra geheugen voor bf2 en andere games maakt het niet zoveel verschil (alleen gevoelsmatig) dan heb je meer aan een zwaardere videokaart daar was vandaag nog een item over op tweakers

zoals ik al zij als het je om het geld gaat kan je erop besparen als het niets uitmaakt moet je het gewoon zo laten 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 22:30 ]

Verwijderd

Borromini schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 22:19:
Geheugen is ok (al moet je je niet blind staren op die matched pairs, je kan ook gewoon twee losse DIMMs nemen).

Kaart lijkt me wel ok. Misschien toch een iets zwaardere kaart nemen als je budget het toelaat?
2 losse DIMMs zijn slechter dan twinmos

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 22:35:
[...]

2 losse DIMMs zijn slechter dan twinmos
Nee hoor, dat werkt meestal even goed. Het is wel zo dat het verschil tussen 2 losse DIMMs en een matched pair vaak te verwaarlozen is, waardoor je net zo goed voor het matched pair kunt gaan.

Als dit tenminste is wat je bedoelde, want je zin is retevaag.
Pagina: 1