Toon posts:

TX2000 Raid Controller + SATA 150 TX2plus Raid controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen.

Ik heb een probleem.
Mijn 2 RAID controllers kunnen niet met elkaar overweg.
Heb van alles geprobeerd in de BIOS en gezocht op BIOS updates voor deze 2 kaartjes.

Tot nu toe heb ik nog niks kunnen vinden waarom deze 2 kaartjes in mijn serverbak niet overweg kunnen met elkaar.
Als ik de TX2000 net boven de SATA 150 neerzet, zoekt de TX2000 naar HD's en vind hij deze, wanneer de SATA BIOS gestart word, blijft hij hangen bij het zoeken.
Wanneer ik het precies andersom doe, vind de SATA mijn HD's, maar begint mijn Linux te flippen bij het laden van de eerste regel.

Wie o wie kan mij tips geven hoe dit op te lossen.

Groeten,
Jasper.

-=Update=-

Ik draai Linux Fedora Core 4 en heb 7 hardeschijven erop zitten.
4x 250 gig Maxtor en 2x 300 gig Maxtor en een IBM HD zit op mijn moederbord vast.
Ik heb geprobeerd mijn HD's aan de moederbord te zetten, maar dan vind ie maar max 2x 136 gig.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 21:01 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor zover ik weet vind je bak het niet leuk als je 2 controllers van eenzelfde merk in een systeem hebt zitten. Ik heb hier een TX2000 liggen die ik niet kan gebruiken omdat mijn machine al een onboard promise controller heeft die ik ook wil gebruiken. Maar dat allebei gaat niet (ik kan maar in de bios van 1 van de 2 komen).

Ik heb ook geen oplossing kunnen vinden hiervoor.

• DaCootMeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 19:27
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 20:59:
Hallo iedereen.

Ik heb een probleem.
Mijn 2 RAID controllers kunnen niet met elkaar overweg.
Heb van alles geprobeerd in de BIOS en gezocht op BIOS updates voor deze 2 kaartjes.

Tot nu toe heb ik nog niks kunnen vinden waarom deze 2 kaartjes in mijn serverbak niet overweg kunnen met elkaar.
Als ik de TX2000 net boven de SATA 150 neerzet, zoekt de TX2000 naar HD's en vind hij deze, wanneer de SATA BIOS gestart word, blijft hij hangen bij het zoeken.
Wanneer ik het precies andersom doe, vind de SATA mijn HD's, maar begint mijn Linux te flippen bij het laden van de eerste regel.

Wie o wie kan mij tips geven hoe dit op te lossen.

Groeten,
Jasper.

-=Update=-

Ik draai Linux Fedora Core 4 en heb 7 hardeschijven erop zitten.
4x 250 gig Maxtor en 2x 300 gig Maxtor en een IBM HD zit op mijn moederbord vast.
Ik heb geprobeerd mijn HD's aan de moederbord te zetten, maar dan vind ie maar max 2x 136 gig.
Het OS doet er niet toe, het is een hardware conflict op IRQ niveau. Ik denk dat je in je BIOS moet aangeven welk IRQ welk slot mag gebruiken zodat ze elkaar niet in de weg zitten.
Voor de onboard wordt dat wat lastig te bepalen, maar een losse controller kun je bv. best op 11 gooien.

Check da Specz