Ik heb momenteel een abbo via Wirelesscircle die verloopt via het Telfort netwerk met een nokia 5140. Daarbij kan ik gratis 1mb per maand gebruik maken van GPRS. Eigenlijk vind ik dit totaal nutteloos, maar ik verveelde me dus ik begon maar eens de instellingen goed te zetten. Via site van telfort GPRS-instellingen laten SMS'en, opgeslagen en surfen via GPRS werkt nu prima.
Toen bedacht ik dat het misschien nog wel zinvol zou zijn om email aan de praat te krijgen. Dus ik stel al m'n emailinstellingen in:
smtp: smtp.telfortmail.nl (van telfort site afgeplukt)
pop: pop.gmail.com (wil m'n gmail accountje daarvoor gebruiken)
Vul uiteraard netjes m'n gebruikersenaam & wachtwoord voor gmail-pop in, verder:
SMTP Poort: 25
Pop3 poort: 995 (is dus niet 110, wordt dit wel ondersteund door GPRS van telfort?)
Beveiligde aanmelding voor zowel smtp als pop uitgezet
Als ik nu vervolgens een mailtje wil sturen of wil ophalen (altijd dus eigenlijk) zegt hij: "Niet verbonden met GPRS," en vervolgens dat het niet gelukt is om het berichtje te versturen. Dit terwijl hij zodra hij wil gaan verzenden vraagt of ik wil verbinden met GPRS en dat ook doe. Zelfs als ik m'n GPRS op 'always-on' zet (en er op m'n nokia linksboven netjes een 'G' staat) dan geeft hij dezelfde foutmelding.
Iemand enig idee wat hier fout zou kunnen zijn? Google & GoT search hebben me niet echt geholpen.
Toen bedacht ik dat het misschien nog wel zinvol zou zijn om email aan de praat te krijgen. Dus ik stel al m'n emailinstellingen in:
smtp: smtp.telfortmail.nl (van telfort site afgeplukt)
pop: pop.gmail.com (wil m'n gmail accountje daarvoor gebruiken)
Vul uiteraard netjes m'n gebruikersenaam & wachtwoord voor gmail-pop in, verder:
SMTP Poort: 25
Pop3 poort: 995 (is dus niet 110, wordt dit wel ondersteund door GPRS van telfort?)
Beveiligde aanmelding voor zowel smtp als pop uitgezet
Als ik nu vervolgens een mailtje wil sturen of wil ophalen (altijd dus eigenlijk) zegt hij: "Niet verbonden met GPRS," en vervolgens dat het niet gelukt is om het berichtje te versturen. Dit terwijl hij zodra hij wil gaan verzenden vraagt of ik wil verbinden met GPRS en dat ook doe. Zelfs als ik m'n GPRS op 'always-on' zet (en er op m'n nokia linksboven netjes een 'G' staat) dan geeft hij dezelfde foutmelding.
Iemand enig idee wat hier fout zou kunnen zijn? Google & GoT search hebben me niet echt geholpen.
[ Voor 13% gewijzigd door Morgoth op 13-11-2005 15:17 ]