[Gallery2 icm ImageMagick] 350MHz server te traag

Pagina: 1
Acties:

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik draai een prive server voor foto's van feestjes op Windows XP.
- PII- 350Mhz
- 128 mb
- Apachefriends XAMPP
- Gallery2 icm ImageMagick

De server functioneert retesnel voor FTP en gewone HTTP sites. Maar voor de foto's schiet het niet op.

Het werkt best simpel. Je geeft aan welke foto's je in een album wil plaatsen, en je bent klaar.

De thumbnails en resized pictures (thumbnail->klik->640x480->klik->origineel:1600x1200) worden "live" gemaakt. En daar zit het probleem. Als ik meekijk op de server in taskmanager is het programma convert.exe (imagemagick) enkele seconden bezig 100%cpu te gebruiken. En dat dus iedere keer als je een foto aanklikt uit het overzicht thumbnails. :+

Niet echt prettig doorheen surfen dus. :)

Toch vind ik het apart dat 350mhz niet genoeg is om binnen een seconde een plaatje te kunnen resizen.

Is er een oplossing? Of moet ik toch een ander fotoalbum programma gaan zoeken?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mjah; dat je met 350MHz geen realtime imageconversies van 1600x1200 kon gaan doen had ik je ook van te voren wel kunnen vertellen. Waarom pas je niet 'iets' (software/instelling/pakket) aan zodat thumbnails worden gecached?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-02 14:46
kan je ze niet vantevoren maken met een photoshop batch oid?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

waarom maak je je thumbnail live aan? dat heeft toch geen zin (tenzij je plaatje constant veranderd), maar anders kan je beter een scriptje schrijven wat je van je foto een thumbnail maakt en opslaat, zodat apache die gwn moet serveren (= 1 keer serverload, bij het maken vd thumbnail), ipv dat je je programma m nog moet creeeren (iedere keer serverload)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• kockie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:17
Het is inderdaad nogal logisch dat het een tijdje duurt voordat de foto converted is. Je kunt toch ook kiezen dat het converten bij het uploaden gebeurt? Ik heb zelf ook gallery draaien op een amd-k6 350 Mhz met slackware als besturingssysteem.... Het uploaden duurt inc converten wel lang, maar de foto's bekijken gaat super als het uploaden eenmaal klaar is.

Op een athlon1400 gaat het een heel stuk sneller heb ik al gemerkt ;)

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Voor de thumbs is er een oplossing. (Vinkje) Maar voor de resized pictures niet.

Ik heb besloten terug te gaan naar Gallery1. Het uploaden duurt een eeuwigheid, maar het kijken gaat als de brandweer. :)

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Waarom gebruik je niet coppermine?
http://coppermine.sourceforge.net/

Deze doet het renderen van te voren bij het uploaden en niet live.
Pagina: 1