Laptop uitzoeken voor werk, in welke richting denken ?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Volgende maand ga ik een laptop bestellen met een max. uitgave van 2000 euro. Ik gebruik nu een Acer TM 800 die ik prive heb gekocht, nu zit ik te denken aan een Dell Inspiron 6000 of 9300, ik speel eigenlijk geen 3D games maar de specs ervoor hebben is altijd makkelijk natuurlijk.

Zouden jullie ook in die richting zoeken of toch meer naar HP/Compaq ?

Met behulp van de buy-guide kom ik er eigenlijk nog niet uit, Acer bevalt mij goed maar in de test worden ze niet zo goed genoemd....

Iemand advies ? (voor zover mogelijk ;))

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Je speelt geen 3D games, da's leuk. Wat doe je wél dan? :)

United we stand, and divided we fall

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
blizt schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 21:00:
Euhm wat denk je van , Programmeer werk , accountant werk , administratief werk , vertegenwoordiger etc etc allemaal dingen die je voor je werk kunt doen
zijn allemaal programmas voor , de wereld bestaat niet alleen uit gamen

www.degroot-it.nl

• seq_uence
Ik maak dus inderdaad gebruik van allerlei programma's waar geen uitzonderlijk hoge specs voor nodig zijn. Hooguit evt. voor Vmware heb ik genoeg geheugen en rekenkracht nodig maar dat zou ik ook nog op m'n werk pc kunnen houden.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Sorry, maar dit moest er ff uit:

Ahjoh dan heb jij genoeg aan 1000 euro voor 'n laptop
(en die andere 1000, wil ik wel voor je besteden) :*)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• seq_uence
Ik weet het CLB, maar die besteed ik liever zelf. ;)

Inspiron 9300 dan maar ? :)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:08

ralpje

Deugpopje

degroot schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 21:05:
[...]

Euhm wat denk je van , Programmeer werk , accountant werk , administratief werk , vertegenwoordiger etc etc allemaal dingen die je voor je werk kunt doen
zijn allemaal programmas voor , de wereld bestaat niet alleen uit gamen
Maar je kunt voorstellen dat je voor het heftigere CAD-werk of debuggen van software wat hogere specs nodig hebt dan voor af en toe een briefje tikken je mail lezen. Vraag is dus: vermeld eens wat je wél met die machine wil doen, in plaats van wat je er niet mee wilt doen.
Geen reden om gelijk zo bot uit de hoek te komen, dus.

@ TS: Ik persoonlijk vindt Dell (zeker voor zakelijk gebruik) altijd wel een aanrader. De Inspiron 6000 staat ook op mijn verlanglijstje. Als je budget het toelaat om wat hogere specs te nemen dan je waarschijnlijk nodig zult hebben, waarom het dan niet doen? Ben je in ieder geval klaar voor de toekomst. Je kunt uiteraard ook nog kijken of je in plaats van de wat hogere specs kunt kiezen voor wat andere opties, zoals een wat luxere tas, extra (bluetooth?) muis, etc.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

blizt schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 21:00:
CLB schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 21:10:Ahjoh dan heb jij genoeg aan 1000 euro voor 'n laptop
(en die andere 1000, wil ik wel voor je besteden) :*)
Wat een reacties mensen |:(

@seq_uence, kun je misschien aangeven wat voor jou belangrijk is een laptop? Draagbaarheid (denk aan 12" scherm ipv 15"), snelheid, opslag capaciteit, etc. Zo kun idereen hier wat gerichter gaan zoeken. Als je 2000 euro te besteden hebt (wat naar mijn idee best veel is) dan zou ik persoonlijk eens kijken naar de Sony Vaio modellen. Kost een aardig zak centje maar het zijn echt prachtige laptops (dun, design, etc)

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
Alleen als je er 512MB extra bij neemt, dan is het helemaal ideaal

Burp

• seq_uence
PimpDiddy schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 21:16:
[...]

[...]

Wat een reacties mensen |:(

@seq_uence, kun je misschien aangeven wat voor jou belangrijk is een laptop? Draagbaarheid (denk aan 12" scherm ipv 15"), snelheid, opslag capaciteit, etc. Zo kun idereen hier wat gerichter gaan zoeken. Als je 2000 euro te besteden hebt (wat naar mijn idee best veel is) dan zou ik persoonlijk eens kijken naar de Sony Vaio modellen. Kost een aardig zak centje maar het zijn echt prachtige laptops (dun, design, etc)
Wat is voor mij belangrijk:

-kwaliteit, dus stevige behuizing
-design
-betrouwbaarheid
-gemakkelijk kunnen samenstellen (zie bv. Dell)

Ik gebruik de laptop voornamelijk voor beheer op afstand, dus VPN verbinding en voor de rest allemaal Citrix en RDP sessies. Wel lokaal VMware willen draaien voor testservertje enzo.
Maar optie voor spelen 3D games lijkt me wel handig omdat me weer gaat interesseren de laatste maanden. :) Maar geen absolute must.

Is Sony echt zo goed dan ?

Verwijderd

Ik heb een sonny vgn fs215b, die voor jou doeleinden goed moet functioneren. m740 , 2x256mb , 60gb , 915gm en een heerlijk beeld :D. Ik vind zelf ook het design erg mooi. Koste me een paar maanden geleden 1400 euro. Veel extra software en ook een dual layer brander zitten erin :D

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-02 20:39

TheBorg

Resistance is futile.

seq_uence schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 21:22:
-design
-betrouwbaarheid
Doe jezelf dan een pezier en koop i.i.g. geen Dell of Acer. Kijk maar eens in het Acer Ferrari topic. Klote ding kostte 2000 Euro en die van mij is 3x stuk gegaan. Bij mijn vorige baas gingen de Dell's ook bij bosjes kapot.

Ik weet niet wat de betrouwbaarheid is van Sony. Mooi zijn ze wel. :P
Kijk ook eens naar IBM.

[ Voor 5% gewijzigd door TheBorg op 12-11-2005 22:38 ]

• degroot
  • Niet online
ralpje schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 21:16:
[...]

Maar je kunt voorstellen dat je voor het heftigere CAD-werk of debuggen van software wat hogere specs nodig hebt dan voor af en toe een briefje tikken je mail lezen. Vraag is dus: vermeld eens wat je wél met die machine wil doen, in plaats van wat je er niet mee wilt doen.
Geen reden om gelijk zo bot uit de hoek te komen, dus.
\Het was ook wel een briljante post die meneer gaf , kan je beter niets posten...

Maar ontopic:
Ik zelf ben geen fan van DELL.
Op het werk hebben wij 4 Dell inspiron 8500 en 4 Acer Travelmate's.

Bij alle Dells blijft het pinnetje dat het beeldscherm uitschakelt hangen na het openen van het scherm.
Bij 1 enkele is het zelfs al zo erg dat ie er niet meer uitkomt en opgestuurd moet worden.

Ook zijn bij een 2tal van de DELL's beide PCMCIA sloten kapot(geeft ook de diagnostische DELL cd aan)

Ook is er bij een DELL al de accu aan vervanging toe.
Zodra we de netstroom eraf halen valt de laptop ook direct uit.

Bij de Acer Travelmate's hebben wij geen enkele problemen.
Voor prive gebruik ik ook een Acer Travelmate en die bevalt me erg goed.

Daarom gaat mijn voorkeur niet zo snel uit naar een DELL...maar het kan natuurlijk ook gewoon een kwaaltje zijn van de inspiron 8500(andere laptops niet getest)
TheBorg schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 22:38:
[...]Doe jezelf dan een pezier en koop i.i.g. geen Dell of Acer. Kijk maar eens in het Acer Ferrari topic. Klote ding kostte 2000 Euro en die van mij is 3x stuk gegaan. Bij mijn vorige baas gingen de Dell's ook bij bosjes kapot.

Ik weet niet wat de betrouwbaarheid is van Sony. Mooi zijn ze wel. :P
Kijk ook eens naar IBM.
Zelfde probleem met de DELL dus.

Kijk idd maar eens naar een IBM. Vooral die touchpad's Zijn goede laptop's.
Vooral met die nieuwe Hd beveiliging(als laptop valt , registeerd de laptop dat en gaat de schrijfkop van de HD op de hd staan oid)

[ Voor 21% gewijzigd door degroot op 12-11-2005 22:43 ]

www.degroot-it.nl

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
of ex collega :P

maar even serieus: ik heb nu de inspiron 6000 en hij bevalt echt prima. ik heb hem nog maar 2 maanden, dus over de duurzaamheid kan ik weinig zeggen, maar het voelt allemaal goed aan. verder heb ik in het inspiron 6000 topic niet echt van mensen gehoord dat ze klachten hebben. verder kan je 'm voor 285€ 3 jaar lang verzekeren en dan is het altijd al gedekt (ik heb daar ook voor gekozen, alleen ik betaalde 480€ :x )

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je hebt 2000 euro en je kijkt rond ind ebudgetbakseries van Dell en Acer. Dan kan je toch beter Toshiba of de betere Asus-modellen bekijken? Die zijn vaak sneller en iig degelijker.

Zelf zou ik die 2000 euro stukslaan op een Powerbook 15" omdat je zelf aangeeft geen spelletjes te spelen.

[edit]
Van Dell heb ik weinig hardwareklachten gehoord, maar van de 3 bakken die in omloop waren in mijn omgeving was het zoeken naar drivers een werkelijke hel.

[ Voor 23% gewijzigd door Delerium op 13-11-2005 12:09 ]

Verwijderd

Dell maakt zeker geen slechte notebooks..

Persoonlijk vind ik de schermen met, xblack(sony) truebrite(toshiba) erg mooi, uiteraard leveren acer(cristalbryte) fujitsu siemens, asus en hp deze techniek ook op bepaalde modellen. Destijds geen dell genonomen vanwege ontbreken van deze techniek.. nu ik eenmaal een laptop met zon scherm heb zou ik iig niet meer terug willen....

en idd met een budget van 2000 euro zijn er veel "mooiere" notebooks te koop.. loop eens langs bij b.v. een mediamarkt en kijk naar de sony's en toshiba's...

• seq_uence
En wat te denken van een Fujitsu-Siemens Amilo ?
Wel zwaar maar ik reis er niet mee......

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
al gedacht aan een powerbook?

PSN: djmurcielago

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je hebt een budget van €2000 maar je hebt eigelijk maar €1000 nodig voor wat jij er mee wil doen, je hebt ook nog een desktop voor het zware werk. Ik zou dan voor een mooie Sony vaio kijken, lekker klein en kan alles wat jij wil kan ie.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:56
Ja lekker handig een powerbook voor zakelijk gebruik buiten de grafische sector. :/

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:18
Ik heb onlangs een Acer Aspire 3002 WLMi-CB gekocht deze is nu nog te krijgen bij PCzaak.nl voor €703,29 ?? TOP ding als je geen 3D games speelt. ( AMD Sempron Mobile 2800+, 256 MB, 40 GB, DVD-RW dual, WiFi 802.11b/g, 15,4" breedbeeld Crystal Brite TFT ). Ik raad je wel aan er 256 Mb bij in te zetten dan draait alles even wat soepeler.

[ Voor 20% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 13-11-2005 13:30 ]

Verwijderd

Ik heb zelf de Inspiron 9300 en ben er zeer over te spreken, hoewel ik daarvoor niet echt een Dell fan was. Ik heb toen dell gekozen vanwege de betere prijs/prestatie verhouding dan de Sony Vaio (mijn eerste keus) en omdat de A417M uit productie werd genomen.

Ik zou gewoon een Inspiron 6000 of 9300 nemen als ik jou was, prima laptops voor een goede prijs. Van het geld dat je overhoudt kies je gewoon een leuke upgrade zoals (zowiezo) 1 Gb ram en de betere scherm WUXGA+(1900X1200) geloof ik, bloedmooi beeldscherm, net zoiets als x-black van sony!

• pjottum
  • Laatst online: 20:05

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ik zou eens beginnen met de budgetmodellen te laten voor wat ze zijn.
Daarnaast zou ik goed nadenken over wat je wil:
- kies voor een lichtgewicht van onder de 2Kg.
- kies een grote schijf
- kies veel geheugen
- kies een cpu die ook vmware-images kan draaien
- kies een merk met ruime, goed garantie, eventueel erbij kopen.
- kies een apparaat wat je mooi vindt.

Vaak kan je wel in de buurt een zaak vinden die de modellen van sony, ibm en toshiba voert. Geld is niet echt een probleem begrijp ik, dus beknibbelen hoeft niet...

ping 127.212.23.124

• Edwin78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Ik heb voor mijn werk gekozen voor een HP/Compaq nx8220 op basis van Centrino en de PM 350 Processor. De reden dat ik voor HP/Compaq is dat het goede producten zijn. Stevig en betrouwbaar.
De komt uit de bussines essentials lijn van hp.
512 Mb extra totaal kwam ik dan op 1024 Mb intern geheugen.
Care voor 3 jaar erbij next bussines day (1 keer iets kapot aan de laptop en je hebt je care pack weer terug verdiend.

Voordeel van deze laptop is dat de behuizing grooten deels uit alluminimum bestaat, wat de duurzaamheid van de laptop te goede komt.

Verder is het systeem lekker compact. scherm ben ik ook over te spreken 15.4"

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/sm/WF25a/22797-283797-283797-283797-298443-12114966.html

• degroot
  • Niet online
Ecteinascidin schreef op zondag 13 november 2005 @ 12:08:Van Dell heb ik weinig hardwareklachten gehoord, maar van de 3 bakken die in omloop waren in mijn omgeving was het zoeken naar drivers een werkelijke hel.
Bij dell hoef je toch niet te zoeken naar drivers?
Als je een eerlijke dell hebt dan krijg je daar zowat 4 cd's met software en drivers bijgeleverd.
tenminste hier op het bedrijf met de inspiron 8500 wel.
nooit geen probleem gehad met het zoeken naar drivers

www.degroot-it.nl

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Charly schreef op zondag 13 november 2005 @ 13:15:
Ja lekker handig een powerbook voor zakelijk gebruik buiten de grafische sector. :/
Anders praat jij even poep...

Of denk je echt dat de enige software die er voor macs is, bestaat uit grafisch-georienteerde software?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Ik gebruik de laptop voornamelijk voor beheer op afstand, dus VPN verbinding en voor de rest allemaal Citrix en RDP sessies. Wel lokaal VMware willen draaien voor testservertje enzo.
Same here. Draai ook lokaal VMware voor demo's en ontwikkeling

IMO erg goede zakelijke notebook (heb 'm zelf nu zo'n 3 maanden):
HP NX6125 met SXGA+ (1400*1050). Dat scherm is echt heerlijk.
http://www.kieskeurig.nl/...AB2B8C12570350046DD77.htm

Nagenoeg alles wat een zakelijke gebruiker kan wensen
De incomplete waslijst:
Gbit NIC Broadcom
Broadcom WLAN (WPA(2) en met antennes in beeldscherm)
Seagate Momentus 80mb 5400 HDD
AMD Turion ML34
512MB geheugen (heb ik gelijk uitgebreid naar 1GB)
DL DVD brander
Bluetooth
Vele security opties (HDD/BIOS etc etc)
Smartcard reader
Multimediacard reader
Fingerprint Security (ERG makkelijk voor unlocken desktop)
Degelijke, krasvaste behuizing.
Redelijk compact en licht en stil
Solide toetsenbord
Etc etc

Ik weet wel dat ik over 2 a 3 jaar veel moeite zal hebben bij het uitzoeken van een notebook met soortgelijke opties voor die prijs.

Oja, de USB Bus heeft iig genoeg power voor externe 4200/5400rpm 2.5" hdd zonder extra voeding. En handig 2 stuks aan de linker kant.
Gebruik ik voor aparte VMware sessie/machine op externe schijf. Nice :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 00:59 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:00

rapture

Zelfs daar netwerken?

seq_uence schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 21:22:
Wat is voor mij belangrijk:

-design
-betrouwbaarheid
-gemakkelijk kunnen samenstellen (zie bv. Dell)

Maar optie voor spelen 3D games lijkt me wel handig omdat me weer gaat interesseren de laatste maanden. :) Maar geen absolute must.

Is Sony echt zo goed dan ?
Nee, Sony is misschien goed voor televisies en "hifi-ketens", maar in computerwereld zijn er voor elk onderdeel andere A-merken. Ik zou de Vaio's afraden:
- Het design is mooi in de etalage, maar na enkele weken is er gegarandeerd wat verf afgekrast zodat het lelijk word. Volgens de Vaio-verkopers komt elke Vaio met krassen terug (als het op RMA moet).
- Van de weinige Vaio's die we in de hoge school zien zijn er al veel op RMA geweest, dus niet echt zo betrouwbaar.
- Je betaalt teveel voor de specs.

Iemand heeft het woord: "Toshiba" laten vallen, als student in de Benelux snap je waarom er nationale Toshiba-boycots waren.

Dell laptops zijn default zo brak is als de brakste Toshiba (statistisch gezien volgens de docententest 40+% uitval en zo zijn wij onder hun wurgcontract uitgekropen), dat kunnen we ook al schrappen.

Acer levert een goeie prijs/kwaliteits-verhouding, de echt brakke types zijn ondertussen aan het uitsterven en de RMA-afhandelingen zijn erg wisselvallig. De ene is heel tevreden en een andere is problematisch.

Dan blijft er de enige keuze over: IBM _/-\o_
Van onze R50p laptops zijn er maar 20 van 400 in het eerste jaar op RMA geweest en wij laten onze laptops tot 3x sneller verslijten dan normaal gebruik. Dat zegt wat over de betrouwbaarheid en het is utp-struikel- en van-tafels-vallen-bestendig. De IBM-laptops kregen in de hoge school snel de bijnaam "brooddoos", het design is niet echt mooi. Volgende werkdag herstellingen, max 5 werkdagen en record-RMA stond op 2 weken voor business-klanten. Terwijl Toshiba gemakkelijk langer dan een half jaar kan knoeien aan een laptop, hoezo "er staat in de Toshiba-folders dat hun RMA's in 5 werkdagen geregeld worden" beloven != effectief zo :X

Ben je systeem/netwerk-beheerder? (die toepassingen zien eruit als een admin-takenpakket)
Indien ja, ga voor een IBM-class laptop. Waarschijnlijk wordt het overal meegesleurd, regelmatig met het scherm opengeklapt rondlopen (het scherm van mijn Toshiba Satellite Pro M10 laptop is zo eraf gevallen).

IBM ThinkPad T43 (UC3F5BE) past in jouw budget, ik zou een latje ram bijsteken zodat er totaal 1GB ram is.
http://www5.pc.ibm.com/be...kup/_UC3F5BE?OpenDocument

IBM ThinkPad R52 (UN3AQBE) is een goedkoper alternatief:
http://www5.pc.ibm.com/be...kup/_UN3AQBE?OpenDocument

@ Sake :
HP business-lijn kan IBM-niveau goed benaderen, dus er is een alternatief.

[ Voor 33% gewijzigd door rapture op 15-11-2005 13:43 ]

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02 15:38
Als je looks niet belangrijk vindt, maar stevigheid en degelijkheid wel. Dan is een IBM ThinkPad echt een aanrader.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1ed3bc2b743e0534549a9b2e3495b8c9/full.jpg

Ik heb zelf een R51 en zoals rapture al aangeeft, bijna onverwoestbaar.

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ben het met bijde bovenstaande posts eens. Met 2000 euro te besteden zou ik ook eens naar IBM kijken. Ik heb zelf o.a. een T22 en ben daar erg tevreden over, Alhoewel ik hem wel heb laten vallen (wat cosmetische schade, lipje afgebroken enzo, maar verder deed hij het nog wel), wat waarschijnlijk de levensduur van de harde schijf niet ten goede is gekomen (die is een jaar daarna overleden).

Verwijderd

Een favoriet is afhankelijk van het werk dat je ermee wilt gaan doen en hoe mobiel je wilt zijn. Misschien kun je iets met de criteria die ik belangrijk vond:

- deugdelijk toetsenbord
- degelijk trackpad zonder slijtgraag plastic
- wxga-beeldscherm
- tilbaar
- stevige behuizing
- ontwerp dat me aanstaat, ik werk er tenslotte elke dag mee.
- onderdelen die eenvoudig vervangbaar zijn
- geen lawaaierige fans

Afbeeldingslocatie: http://www.mdcdata.gl/Asus-W1_stor.jpg
Ik ben uitgekomen op een Asus W1N.

De klompen met doorbuigbaar zeeptoetsenbord van Dell vielen direct al af, ik had slechte ervaringen met de duurzaamheid van HP/Compaq laptops. Bij één opdrachtgever waren er 10 binnen twee jaar overleden. Bij een andere constateerde ik horrorverhalen over lopende muispijlen bij de Toshiba Satellite 6000 series. Met Acers heb ik slechte ervaringen met de beeldschermen (dooie pixels). Ik twijfelde over IBM vanwege de uitstekende toetsenborden stevige behuizingen maar de prijs en de grafische mogelijkheden stonden me uiteindelijk niet aan. Sony's ogen prachtig maar de bedrijfsfilosofie overal eigen standaards en dus winkelnering door te drukken bevalt me niet. Ik heb nog de Fujitsu-Siemens Amilo series overwogen maar trof een Asus W1N-aanbieding die ik niet kon afslaan. De W1N werd namelijk opgevolgd door de W2V en daarom ging er nogal wat van de prijs af...
:)

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:56
CyBeR schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:22:
[...]

Anders praat jij even poep...

Of denk je echt dat de enige software die er voor macs is, bestaat uit grafisch-georienteerde software?
Beetje overdreven reactie vindt je niet?

Ik zeg niet dat er alleen grafische tools zijn. Ik zeg dat in een zakelijke omgeving handig anders is. Ik denk niet dat je baas / systeembeheerder heel blij met je zijn als ze speciaal voor jou opzoek mogen naar mac versies of alternatieven voor de windows tools die ze gebruiken.

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
yogy schreef op maandag 14 november 2005 @ 01:05:
Als je looks niet belangrijk vindt, maar stevigheid en degelijkheid wel. Dan is een IBM ThinkPad echt een aanrader.

[afbeelding]

Ik heb zelf een R51 en zoals rapture al aangeeft, bijna onverwoestbaar.
Ik denk ook dat je in de richting van een IBM moet gaan kijken, onbetwistbaar de stevigste notebooks, goede kwaliteit alleen de prijs is vrij stevig.

Verwijderd

Toch blijft Acer veel kwaliteit voor weinig geld bieden. Ik wist het wel met dat bedrag, dan ging ik naar een 8003/8004/8006 waar alles op en aan zit en met een subliem scherm. Mijn 800Cli doet het nog steeds perfect zonder mokken en wordt echt al tijden intensief elke dag gebruikt.

Toshiba's gaan hier intern vreemd genoeg snel kapot, evenals Dell. En er gaat ook weer een nx8820 van HP/Compaq terug op RMA die na het insteken van een USB muis compleet niets meer deed. De Vaio's, bekijk de prijzen is in vergelijking met de specs. Er mist nogal een hoop aan features vind ik, en zeker voor die prijs. Al is het design bloedjemooi, het is niet het belangrijkste :)

IBM, een solide blok beton, maar dat komt wel tegen een prijs. Komt bij, dat ik toch veel mensen hoor over hardware die niet wil samenwerken met hun Thinkpad.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 13:04 ]

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Het is hier boven al een aantal keer gezegd maar als je een zakelijke laptop wil en je hebt zoveel te besteden dan zou ik in de eerste plaats naar IBM laptops kijken. Veel steviger dan Dell of Acer en vooral als je vaak achter je laptop zit zul je de uitmuntende ergonomie waarderen. Ik vind het toetsenbord op mijn T41 nog lekkerder werken dan achter mijn desktop.

Andere mogelijkheden zijn HP of misschien de Dell Latitude series als je Dell wil. De Inspiron is meer de consumenten range maar voor thuisgebruik voldoen ze.

Voor wat jij wil met je laptop (alleen maar thuis) zou ik alleen niet tegen de 2000 Euro gaan besteden. Maar zorg voor VMware wel voor flink wat geheugen (1 GB) en een snelle harde schijf (5400 of 7200 RPM).

• seq_uence
Bedankt voor de reakties, ik heb nog even de tijd om er over na te denken. Maar naar aanleiding hiervan gaat mijn voorkeur op dit moment uit naar HP/Compaq.

Waarom ?

Omdat ik het belang van een goede ondersteuning nu inzie, ok is bij Dell ook te regelen. Maar we hebben vorige maand een HP/Compaq aangeschaft en die voelt inderdaad kwalitatief beter aan dan mijn huidige Acer.

Onze servers zijn ook van HP, niet dat het uitmaakt maar ik wil maar zeggen, we zitten op de HP lijn. Maar Asus ze ik daarnaast ook wel zitten, bieden zij ook bv. 3 jaar NBD support ?

Verwijderd

We hebben nog nooit van support gebruik gemaakt. Als die kapot gaat komt er een nieuwe. Voor het geld wat we aan support uitsparen kunnen we zo wat spares kopen :)

• actieman
  • Laatst online: 30-01 16:33
ik zou een mooie dell latitude D610 nemen.
Zijn wat duurder dan de inspirons, maar voelen kwaltitatief gewoon beter aan, veel steviger, etc.
Accesoires als dockinsstations enzo blijven langer compatible. Komen ook gewoon met 3y nbd.

I’m not like the OTTERS

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:15

BHQ

HP nx-serie laptops zijn schijnbaar ook semi-perfect :)

Verwijderd

Yapser schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:40:
HP nx-serie laptops zijn schijnbaar ook semi-perfect :)
Ja .. vooral die 8220 waarvan er nu al twee DOA waren :D

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hmm.. de nx8220 is wel een fijne laptop hoor. Heb er al meerderen onder ogen gehad, prima dingen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Uit ervaring kan ik Dell aanraden, we hebben er hier een stuk of 10 en eigenlijk geen problemen, ga dan wel voor de pro series (bv latitude) en niet de thuis modellen (inspirion).
Mocht je er toch wat mee hebben, de servive is erg goed (de paar keer dat we ervan gebruik hebben gemaakt dan).

Sony Vaio zou ik je zeker afraden(ook uit ervaring), ze zien er leuk uit en werken op zich goed De ellende begint pas als ze kapot gaan, pffff wat een slechte service, weken wachten en als je pech hebt krijg je nog een rekening ook.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Joca schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:17:
Uit ervaring kan ik Dell aanraden, we hebben er hier een stuk of 10 en eigenlijk geen problemen, ga dan wel voor de pro series (bv latitude) en niet de thuis modellen (inspirion).
Mocht je er toch wat mee hebben, de servive is erg goed (de paar keer dat we ervan gebruik hebben gemaakt dan).
Je hoort natuurlijk altijd de slechte ervaringen, en wat ik van Dell lees (op GoT in ieder geval) is dat je in een hoop narigheid kan komen door de Dell 'service'

Zakelijk is het wel iets beter door een persoonlijke account manager.

Privé zal ik dus niet zo snel Dell aanraden

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 17-11-2005 16:19 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op zondag 13 november 2005 @ 13:23:
Ik heb onlangs een Acer Aspire 3002 WLMi-CB gekocht deze is nu nog te krijgen bij PCzaak.nl voor €703,29 ?? TOP ding als je geen 3D games speelt. ( AMD Sempron Mobile 2800+, 256 MB, 40 GB, DVD-RW dual, WiFi 802.11b/g, 15,4" breedbeeld Crystal Brite TFT ). Ik raad je wel aan er 256 Mb bij in te zetten dan draait alles even wat soepeler.
Die heb ik ook, bevalt me erg goed. Heb hem wel altijd aan het stopcontact hangen omdat de standaard accu maar een uurtje meegaat. De harddisk heb ik vervangen door een 60gb, 512Mb aan ram bijgeprikt en Ubuntu Linux geinstalleerd :)
Ik gebruik hem inmiddels een paar maanden elke dag zowel prive als zakelijk(storingsdienst windows/linux).
Pagina: 1