Rode Melding in bios van Asus P4P800-E Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 13:05
Ik heb een Asus P4P800-E Deluxe moederbord gehaald, in het gedeelte waar je de fans kan controleren is de Power Fan rood, je ziet dat hij rond de 1600 toeren draaid, maar waarom is dit rood en de cpu en case fan niet rood ? hij geeft geen foutmeldingen, hij piept niet, alleen die melding is rood......

BarryMel

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 21:50

Piggen

Lekker bakkie

Waarschijnlijk vindt het moederbord de snelheid van die fan te laag. Heeft je voeding een temperatuurgestuurde fan?

Als je systeem gewoon stabiel is, hoef je je er niets van aan te trekken. Kan ook zijn dat het al gefixt is in een BIOS-update.

Verwijderd

Misschien kan je de warning ook aanpassen (Warn on Powerfan fail oid). En 1600rpm vindt je BIOS idd misschien wel te laag.

Edit: draait je powerfan ook echt wel :P ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 23:35 ]

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-05 09:01
Heb ik ooit eens gevraagd aan Asus. Ging dan wel over een P4C800-E Deluxe, maar deze doet hetzelfde. Ik draai er een Zalman 7000-AlCu op die op 1500 toeren draait en dat vind het mobo ook te langzaam.

Asus gaat er helaas niks aan doen in een BIOS-update zeggen ze :( Het minimum is 2000 toeren volgens hen.

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 13:05
ik heb een enermax voeding, die kan ik instellen van 1100 tot 1600 ongeveer, hij staat dus op de max, maar het zal wel zo zijn dat asus het te laag vind ja......... hij doet het verder goed en zie geen fouten verder

BarryMel

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:21
Klopt, dit is dus ook geen probleem zolang je temperaturen in orde zijn natuurlijk... Maar ik denk dat je dat zelf ook wel begrijpt?

They who buy the dip, deserves the rip.

Pagina: 1