Ik zit hier met een lastig probleem. Mijn opa en oma zijn qua knopjes niet al te snugger, maar hebben een nieuwe stereoinstallatie nodig. Een die volledig te bedienen is met de afstandbediening, eenvoudig te begrijpen is, én een cassettedek. Dat cassettedek moet via de afstandbediening te bedienen zijn, oftewel moet in de set zitten. Ze hebben nu een Sony-setje van 10 jaar oud, die echt gammel wordt. Een probleem heeft hij van het begin af aan al gehad: hij was zijn tuner presets kwijt zodra de stroom ervan af was.
Eisen dus in het kort:
• eenvoudig te bedienen afstandbediening (formaat knopjes, handige indeling etc)
• auto-reverse cassettedek (opa is slecht ter been)
• radio die zijn presets bewaart zonder stroom
• cd
• geen felblauwe ghettoblaster, staat raar in die kamer
• voorkeur voor een winkel in Hoogeveen, alhoewel dat geen directe eis is.
• degelijk merk dat al langer dan 1 jaar bestaat. Dus niet Marquant enzo
Ik heb even gezocht op kelkoo, kieskeurig enz maar daarbij kom ik 100.000 minisets tegen die een cassettedek hebben. Cruciale informatie (indeling afstandbediening) ontbreekt daarbij in 9 van de 10 gevallen.
Heeft iemand een aanbeveling waar ik moet zoeken? Welk merk houdt van niet al te kleine knopjes, overzichtelijke afstandbedieningen e.d.? Welk merk heeft géén menu om de equaliser in te stellen?
Eisen dus in het kort:
• eenvoudig te bedienen afstandbediening (formaat knopjes, handige indeling etc)
• auto-reverse cassettedek (opa is slecht ter been)
• radio die zijn presets bewaart zonder stroom
• cd
• geen felblauwe ghettoblaster, staat raar in die kamer
• voorkeur voor een winkel in Hoogeveen, alhoewel dat geen directe eis is.
• degelijk merk dat al langer dan 1 jaar bestaat. Dus niet Marquant enzo
Ik heb even gezocht op kelkoo, kieskeurig enz maar daarbij kom ik 100.000 minisets tegen die een cassettedek hebben. Cruciale informatie (indeling afstandbediening) ontbreekt daarbij in 9 van de 10 gevallen.
Heeft iemand een aanbeveling waar ik moet zoeken? Welk merk houdt van niet al te kleine knopjes, overzichtelijke afstandbedieningen e.d.? Welk merk heeft géén menu om de equaliser in te stellen?