Tripple screen dilemma

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Ik zit momenteel met een dilemma qua mogelijkheden m.b.t. het aansturen van 3 schermen.

Mijn videokaart heeft 2 uitgangen, 1 DVI en 1 VGA. Ik heb 3 schermen, alle 3 hebben ze DVi en VGA en zie ik het verschil absoluut niet tussen DVI en VGA. De 2 schermen betreffen 2 TFT's en 1 Plasma.

Nu heb ik echt weleen probleem, ik heb best wle een aantal eisen aan mijn scherm, waar ik mijn basis VGA kaart voor nodig heb, zoals HDTV en eventuele race games.
Ik draai nu screen (op mijn 2 tft's) en moet de hele tijd de VGA eruit halen om vervolgens te gamen op mijn plasma via VGA.

Echter, stel dat ik een PCI kaart erbij plaats, zit ik wel met het probleem dat mijn 2e tft op deze moet in plaats van de plasma, gezien het feit dat mijn plasma games en HDTV moet draaien.
Echter weet ik niet of ik met het dual screen principe kan werken met mijn primaire VGA icm die extra PCI. Ik wil namelijk tussen beide TFT's wel in de dual screen mode houden.

Wat ook een extra optie is, is het VGA signaal in 2en opdelen dus dat deze zowel naar mijn plasma gaat evenals TFT 1. Echter zit je normaal natuurlijk met het herkennen van een scherm via VGA pin 15, 1 van deze pinnen zou ik dan moeten afknippen? Of hoe regelt zo'n splitter dat dan precies?

Nou, ik ben er dus nog niet echt uit en hoop dat er mensen zijn met een gelijkwaardig probleem met bijbehorende oplossing :)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb op dit moment een Matrox G450 dualhead, met daaraan 1x een 19" monitor (1280x960) en 1x een VGA-splitter. Aan die VGA-splitter hangen dan weer een 15" schermpje en een beamer (beide 1024x768)

Works like a charm.

[ Voor 11% gewijzigd door Varienaja op 12-11-2005 20:29 ]

Siditamentis astuentis pactum.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Varienaja schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 20:28:
Ik heb op dit moment een Matrox G450 dualhead, met daaraan 1x een 19" monitor (1280x960) en 1x een VGA-splitter. Aan die VGA-splitter hangen dan weer een 15" schermpje en een beamer (beide 1024x768)

Works like a charm.
Leuke optie, maar totaal ongeschikt voor spellen.

Verder kan ik de TS niet helemaal volgen met wat hij nou eigenlijk wil...

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Carel
Nvidiot schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 20:39:
[...]

Leuke optie, maar totaal ongeschikt voor spellen.

Verder kan ik de TS niet helemaal volgen met wat hij nou eigenlijk wil...
TFT1 en TFT2 dual screen (TFT1 op de 6800, TFT 2 op een pci kaart)
Plasma op de 6800

of

TFT1 en TFT2 op de 6800
Plasma cloon van TFT 1, via cloon/verloop boxje of wat dan ook

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:43

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik zou het eerst proberen met een splitter. Heb zelf een tijd met triple screen gedraaid met een PCI kaart en vond dat het vertragingen opleverde in m'n systeem.
Het maakt op zich niet uit welk scherm waar op aangelosten bij een setup met PCI, je kunt zelf aangeven/bepalen welk scherm welke functie heeft.

• Carel
Beekforel schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 21:14:
Ik zou het eerst proberen met een splitter. Heb zelf een tijd met triple screen gedraaid met een PCI kaart en vond dat het vertragingen opleverde in m'n systeem.
Het maakt op zich niet uit welk scherm waar op aangelosten bij een setup met PCI, je kunt zelf aangeven/bepalen welk scherm welke functie heeft.
Maar een splitter geeft wel problemen, beide monitoren (plasma en tft ) hebben hun eigen eisen en resolutie. Met een (kabels)splitter die ik hier heb liggen kreeg ik niet op 2 schermen tegelijk beeld?

• Carel
Niemand ervaring met een gelijkwaardig probleem ?
Pagina: 1