Toon posts:

ACPI voldoet niet aan eisen van Windows logo-test

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn comp. (Windows XP) startte niet meer op. Na heel veel proberen deed ie het weer en heb ik eerst Windows systeemherstel gedaan. Na een paar dagen weer hetzelfde euvel. Toen heb ik HP-systeemherstel (F10) gedaan. Nu start hij wel op, maar installeert ACPI Uni- en multiprocessor-pc. Vervolgens verschijnt de waarschuwing, dat wanneer ik door zou gaan met installeren, het systeem instabiel kan worden..... Aangeraden wordt het installeren te beëindigen en contact te zoeken met de hardwareleverancier en te vragen naar software die voldoet aan de eisen van Windows logo-test.
Ook staat er: ''geen handtekening aanwezig in onderwerp''. Voor mij allemaal onbekend.... Ik heb eerst het installeren van ACPI beëindigd, maar hij blijft het aldoor weer vragen. Daarna heb ik het installeren maar eens doorgezet, met helaas als gevolg dat mijn comp. weer niet opstartte. Toen heb ik weer HP-systeemherstel gedaan. Hoe nu verder? Graag ''begrijpelijk'' antwoorden, want ik ben geen comp.freak.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:57
Microsoft heeft een keuringsmethode voor drivers (apparaatbesturingsprogramma's) om mensen te kunnen laten zien welke drivers goedgekeurd zijn voor windows. Wanneer je deze drivers gebruikt zou je niet bang hoeven zijn dat je systeem daar instabiel van wordt. Deze "windows-logo test" (ook wel WHQL genoemd) wordt niet op alle drivers uitgevoerd.

Wanneer je een driver hebt waarbij dus de door jouw genoemde melding verschijnt is deze driver dus niet getest door Microsoft. Wanneer je zelf zeker weet dat de driver van een betrouwbare bron komt hoeft dit geen probleem te zijn en kun je dit negeren. Ook nieuwe drivers zijn soms niet getest gewoonweg omdat ze er nog niet lang genoeg zijn om te testen. Je kunt dus meestal gewoon deze drivers wel installeren zonder problemen.

Je 2e probleem, het niet opstarten van je pc, staat los van het wel of niet getest zijn van de drivers. Het is meer de vraag waarom de pc niet opstart wanneer je hem als ACPI-pc installeerd. Problemen hiermee komen meestal bij oudere pc's voor (ik gok tot eind pentium-1, begin pentium 2) die niet volledig aan ACPI voldoen, maar een aantal van deze functies missen (standby, stroombesparing, zulk soort dingen. Wat dus handig is om te weten willen wij het probleem kunnen bepalen is:

- Wat voor PC heb je (als je de specificaties niet weet: hoe oud is hij)?
- Staat ACPI aan in de bios (dit kun je controleren door je pc opnieuw op te starten en direct DEL te drukken (of F1, of F10, afhankelijk van merk en type pc)?
- Wat is er gebeurd voordat windows de eerste keer niet meer wilde opstarten? Wat heb je geinstalleerd/aangepast/etc.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je de windows setup start zal hij de melding geven "Press F6 to install drivers" of iets dergelijks. Druk hier op F5 en je hebt de mogelijkheid om verschillende modi te kiezen om te installeren.

Een andere mogelijkheid is even in de bios ACPI aan te zetten.
Daarnaast is het handig even volledige specs te posten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

PMG mag dan wel bovenaan de lijst met subfora staan, maar we verwachten wel van je dat je een relevante subforum zoekt. Je stelt hier een vraag over vreemde meldingen van je OS (WinXP) bij systeemherstelsoftware (HP). Software, software, software...

Los daarvan, een topic in een hardwareforum zonder enige specs is nogal loos :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.