Toon posts:

[D-Link Accespoint] Kan niet configureren

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al zo?n 4 jaar een draadloze accespoint hier staan en deze is nooit beveiligd geweest. Heb dit wel meerdere malen geprobeerd maar het is mij en mijn vrienden nooit gelukt. Het gaat om de dwl -900ap+ van D-link. Heb meerdere malen de handleidingen geprobeerd toe te passen maar het wil maar niet lukken. Het doel is om uiteindelijk de accespoint te beveiligen met wep of wpa. Maar voordat ik daar uberhaupt aan zal kunnen beginnen moet ik wel in de accespoint zien te komen. Ik ben er dus wel mee aangesloten op het netwerk en internet maar kan niet via 192.168.0.50 inkomen, zoals in het boekje en in de handleiding van het internet staat.

Heb alles wat binnen mijn kennis ligt geprobeerd. Wat moet ik doen?

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-12 03:27

silverstorm

tearing me apart

Hoe probeer je de instellingen te wijzigen? Bij sommige APs kun je de instellingen alleen via "een draadje" in stellen. Staat hier iets over in een klein regeltje in je handleiding? Wat is je standaard gateway? Dit is als het goed is je AP

Start -> uitvoeren -> cmd (typen) -> ok
Ipconfig (typen en vervolgens enter)

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is 10.0.0.138 . Dan kom ik in m'n router. Maar dat is toch wat anders dan zoals het word beschreven in de handleiding. Er staat in de guide van internet idd wel iets over in het configuratie menu te komen maar kom er niet bepaald uit:

Dit is de product page:
http://support.dlink.com/...?productid=DWL%2D900AP%2B

Manual:
ftp://ftp.dlink.com/Wirel...00AP+_manual_07072005.zip

Er staat wel wat over in maar ik kom er niet uit. Misschien is het duidelijker uit te leggen:

"The computer that you are using for initial configuration must have an IP Address within the same range as the IP Adress of the DWL-900AP+. The DWL-900AP+ has a default IP Address of 192.168.0.50 with subnet mask of 255.255.255.0."

" If you are not using a D-Link router in your network, you will need to assign a Static IP Address to the computer that you are using to configure the DWL-900AP+, within the IP Address Range of the DWL-900AP+. Assign a static IP address of 192.168.0.2 with subnet mask of 255.2555.2555.0 "

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
Dus als je 10.0.0.138 intikt komt je in router? Of juist niet?

Leg eens PRECIES uit welk IP je computer heeft en welke gateway.

Wat is dan het probleem? Ik snap je verhaal niet precies.

Soms heb je een configuratie programma op CD-ROM. Dit is vaak bedoeld voor beginners.

Als alternatief kun je configureren via je browser. Dat is voor gevorderde gebruikers.

[ Voor 54% gewijzigd door havana op 13-11-2005 17:32 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:23
Ik denk dat je niet in je AP kunt komen omdat het ip dat je gekregen hebt van je router in een andere range ligt 10.0.0.x t.o.v. 192.168.0.x
Zet je ip van je pc eens vast op een 192.168.0.x adres. Waarschijnlijk gaat het dan wel lukken.
edit: Precies wat je al had kunnen lezen:
If you are not using a D-Link router in your network, you will need to assign a Static IP Address to the computer that you are using to configure the DWL-900AP+, within the IP Address Range of the DWL-900AP+. Assign a static IP address of 192.168.0.2 with subnet mask of 255.2555.2555.0

[ Voor 47% gewijzigd door gertvdijk op 13-11-2005 17:56 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• havana
Goed punt.

Firmware update kan ook geen kwaad lijkt me...... zeker omdat die AP al wat ouder is.

DIT IS MIJN WEBSITE

• gertvdijk
havana schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:34:
Firmware update kan ook geen kwaad lijkt me...... zeker omdat die AP al wat ouder is.
Dan moet hij wel 'in' zijn AP zien te komen :9

Er staat heel vaak ook in de handleiding dat wanneer je meerdere netwerkapparaten hebt aangesloten (zoals in dit geval) dat je dan moet zorgen voor een ip die in dezelfde range valt. Dat stond tenminste in mijn oude D-Link DI-624 handleiding.

[ Voor 36% gewijzigd door gertvdijk op 13-11-2005 17:37 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• havana
Puntje. 8)7

Ik zie dat de nieuwste firmware ook WPA-PSK ondersteunt. Lijkt me geen overbodige luxe :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12 20:46
Je kan op de asus site een manager downloaden genaamd: ASUS AP Manager ;)
Ook als je het ip niet weet, ik wist hem eerst ook niet kan, je via een IPScanner erachterkomen.

Ik heb dan wel een andere AP maar ik denk dat het op deze manier wel moet lukken. Iig succes :P

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

• havana
Een ASUS AP Manager voor een D-Link router. Dat lijkt me GEEN goed idee...

Het IP van je router achterhalen is kinderspel. ipconfig /all. Adres wat als gateway staat vermeld = je router.

DIT IS MIJN WEBSITE

• gertvdijk
havana schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:44:Het IP van je router achterhalen is kinderspel. ipconfig /all. Adres wat als gateway staat vermeld = je router.
Zijn router ja.. De TS wil graag in zijn AP komen :P Die heeft hij achter zijn router hangen voor zover ik het goed begrijp. Die router deelt nu het ip adres uit (zo te zien Alcatel/Thomson Speedtoch) en die AP zit er transparant tussen.

Verwijderd

Topicstarter
gertvdijk schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:32:Waarschijnlijk gaat het dan wel lukken.
edit: Precies wat je al had kunnen lezen:
[...]
Ja precies, maar zoals je begrijpt kun jij begrijpen dat ik er niet uit kom. Dus bedankt voor de tip om te lezen wat ik al had gelezen, dit had ik al gedaan, maar leg het dan is in een wat duidelijkere context uit. Ik ben een ' normale ' computer gebruiker. Ben dus niet dag en nacht bezig met het configureren van netwerken etc.

B.v.d.

Havana,

Mijn ip is via de airport verbinding:
Ip-adres: 10.0.0.159
Subnetmasker: 255.255.255.0
Router: 10.0.0.138

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 18:49 ]

• gertvdijk
Is het je gelukt dan nu om het ip adres handmatig in te stellen op 192.168.0.2?
Zo ja: kan je pingen naar je AP? (start, uitvoeren, cmd, ping 192.168.0.50 [enter])
Zo nee: Configuratiescherm, Netwerkverbindingen, Eigenschappen openen van betreffende verbinding [rechter muisknop], Je ziet staan bij de onderdelen: Internet Protocol (TCP/IP). Dubbelklik daarop. Klik op 'Het volgende ip adres gebruiken'. Vul in: 192.168.0.2 255.255.255.0 192.168.0.50
De rest kan leeg worden gelaten, boeit niet.
Opslaan en windows even de tijd geven. Kijk dan of je met je webbrowser erin kan komen.

(Ik ging ervan uit dat je WinXP gebruikt.)

• havana
Ok, here's what to do. Er zijn twee mogelijkheden:

1) handmatig juiste IP range instellen (zie gertvdijk)
2) AP direct aan een computer hangen (tijdelijk). Dus zonder router ertussen. Alle instellingen op automatisch. Als het goed is krijg je dan een correct IP adres en kun je via 192.168.0.50 je AP configgen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, ik ben tot de conclusie gekomen dat ik met deze accespoint er niet uit kom. Ik realiseer me dat ik er misschien na veel gepruts nog wat uit kan krijgen maar het zo sowieso nooit meer zijn dan 11mbps wlan. Iets waarmee je tegenwoordig niet erg ver komt letterlijk en figuurlijk.

Ben dus zover dat ik een nieuwe wil gaan kopen. Wat zouden jullie aanraden? Ik heb een nieuwe accespoint ( misschien ook router verstandig ? ) die hetvolgende kan voorzien van een snelle draadloze verbinding:

- 3 laptops
- 3 desktops
- 2 printers

Ik zie op o.a. alternate.nl dat 54Mbps de norm is tegenwoordig. Is deze snelheid snel genoeg om soepel 3 laptops, 3 desktops en 2 printers soepel met elkaar te laten communiceren. Ook is het natuurlijk handig als er zonder moeite films gestreamed kunnen worden en bestanden over en weer kunnen worden geleend.

Op dit moment heb ik:
- Als accespoint: DWL-900AP+
- Als router: Thomson SpeedTouch 510

Kunnen jullie gegeven mijn situatie adviseren wat een goede keuze zou zijn. Zijn er nog speciale specificaties/eigenschappen waar ik tussen de routers/accespoints onderling op moet letten? Alvast bedankt voor alle moeite!!

• gertvdijk
Je router is zo te zien ook een modem. Die is niet weg te denken denk ik, aangezien jij wel alle pc's en notebooks van internet wil voorzien.
Echter, die Alcatel 510 is te tweaken zodat de routerfunctie komt te vervallen. Dit spreekt mij enorm aan, omdat ik niet overweg kan met die Alcatel bagger.
Als je twee printers hebt kan je overwegen een router met printserver te nemen, zodat je er een kunt aansluiten op de router. Ik heb ervaring met een Asus WL-500g en die is met windows op zich best positief. Met MacOS X werkte het niet zo goed. Niet alle printers werken hoor.
Mooier is misschien een all-in-one oplossing, zoals de Linksys WAG354G (niet de WAG54G!!). Deze werkt behoorlijk stabiel naar mijn ervaring (ben er nu van afhankelijk), maar hij synct soms niet helemaal op volledige snelheid met de centrale.

Pagina: 1