Toon posts:

Wireless systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey.. vraag.

Is er een systeem, waar ik al m'n externe apparatuur op kan aansluiten die dan via een wireless adapater communiceert met mijn computer?

M.a.w. ik plug, m'n printer, m'n externe harde schijf, m'n tv kabel, etc... in dat apparaat. Dat apparaat staat op m'n bureau en kan wireless communiceren met mijn wireless adapter uit mijn laptop. Vanuit mijn laptop kan ik mijn externe apparatuur wireless van afstand aansturen, etc..
Thanks alvast voor eventuele reactie!
Groet,
Dirk

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-02 22:39

SA007

Moderator Tweaking
Embedded pc?

Zijn zo veel totaal verschillende dingen, en de bandbreedte nodzakelijk is vrij hoog dus denk zelf aan een embedded pc met tv-kaart en een paar usb poorten en een verbinding via 54mbit wlan.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Je noemt wel erg veel zaken waardoor er nog geen kant-en klaar apparaat voor bestaat.
Remote control is niet onbekend. Dat kan met gratis RealVNC programma.

In feite heb je gewoon een pc nodig. TV signaal kan je doorgeven via de video server, maar is vanwege bandbreedte niet aan te raden. Op forum zijn er vast wel topics te vinden over video server.

Film bekijken vanaf die pc (media bestanden inladen) is geen probleem, dat is gewoon netwerk. Met shared drives. Dat kan je gewoon via laptop openen en ze direct bekijken (wat ik ook wel vaker doe)
Printer gaat gewoon op sharing manier. Laat het delen op de pc, en op laptop installeer je de shared printer. Dat is ook weer gepiept.

Voor USB schijven bestaat er wel wireless router voor om meteen erin te pluggen. Sommige routers hebben ook mogelijkheid om printer erin te pluggen. Maar er is geen eentje die TV signaal direct kan geven.

Antwoord op je vraag: je hebt gewoon een pc nodig. Voor wireless gedeelte volstaat dan de router of accesspoint in de netwerk. Of - minder verstandig - PCI wireless netwerkkaart in je pc. Ik raad dat niet echt aan omdat metalen kast de miezerige antenne achter pc wel aardig hindert voor vrij rondstralen.
Een los router kastje kun je makkelijk hoog en vrij neerzetten voor optimaal rondstralen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Als werkelijk nergens in je topicstart ook maar een enkele uitspraak over wat je zelf gezocht hebt staat, dan kunnen we niet anders aannemen dan dat je dat niet gedaan hebt. Begin daar eens mee. En waarschijnlijk kom je ook nog eens in een ander subforum hier uit... (tip)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.