[XP] Explorer crashed zonder foutmelding bij 1 gebruiker

Pagina: 1
Acties:

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-12-2025

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Topicstarter
edit:
Het probleem is opgelost, er waren 2 trojans actief(antiav_exe en hloader.exe) die in combinatie met Netscape zorgde ervoor dat windows onderuit ging.
Deze trojans kwamen uit een .zip bestandje, sms_text, die door deze gebruiker uitgepakt waren(hulde aan de onwetende gebruiker \O/ :X )
The__Virus bedankt voor je hulp :)
Bij deze mag er een slotje op.

Ik zit hier bij mijn vriendin en het account van haar vader doet vreemd.
Zoals de titel al zegt crasht zijn account(van de 4) Explorer bij het aanmelden, de andere gebruikers hebben hier geen last van.

Welke programma's starten er op?
-Quicktime
-MsgPlus
-Netscp(deze start alleen bij deze gebruiker op)

Wat ik al gedaan heb:
-de op te starten programma's gechecked(msconfig)
-regedit gebruikt om in de registry naar eventuele verborgen opstarts te zoeken
-met ad-aware een fullsystem scan gedaan naar Spyware en zooi(40 cookies verwijdert(ook allemaal bij deze persoon 8)7 ) maar geen bijzondere)
-me kop tegen de muur geramd omdat ik het probleem niet kan vinden :Y)
-internet(met 200+ bijbehorende mogelijke probleemoplossende pagina's) doorgeploegd
-Tweakers door gespit

en nu dus deze topic aangemaakt.
Dus wie-o-wie helpt mij hiermee
Bij voorbaat dank,
GravGunner

[ Voor 19% gewijzigd door GravGunner op 13-11-2005 10:40 ]

target assimilated

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-03 19:56
Hoe crasht explorer dan? Zie je geen startbalk enz. meer? En wanneer crasht ie? Direct na het aanmelden? En als je Netscape nou NIET laat opstarten?

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-12-2025

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Topicstarter
hij loopt na ~10 seconden na opstarten vast en alles van explorer verdwijnt(als je hem killed zeg maar ;) )
hmmm nu nog vreemder, probeerde net als de gebruiker in te loggen(was met account van me vriendin ingelogd) en nu ging hij niet onderuit :? :X
oh en in de logs van windows is ook geen fout niks terug te vinden

[ Voor 51% gewijzigd door GravGunner op 13-11-2005 10:24 ]

target assimilated

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-03 19:56
Maar wat als je Netscape verwijdert? En wat als je explorer weer handmatig start?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

GravGunner schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 19:10:
edit:
Het probleem is opgelost, er waren 2 trojans actief(antiav_exe en hloader.exe) die in combinatie met Netscape zorgde ervoor dat windows onderuit ging.
Deze trojans kwamen uit een .zip bestandje, sms_text, die door deze gebruiker uitgepakt waren(hulde aan de onwetende gebruiker \O/ :X )
The__Virus bedankt voor je hulp :)
Bij deze mag er een slotje op.
Dat even duidelijk is dat het probleem is opgelost, niet veel mensen die al het topic lazen, lezen opnieuw de TS namelijk :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."