Toon posts:

Nieuwere videokaart; benchmark lager.....

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi; ik heb een setje van een moederbord, processor en videokaart gekocht van iemand en nu ben ik eerst de videokaarrt aan het testen, moederbord ed komen later.
De kaart is een asus v9560 td waar op de site van asus niets over terug te vinden is.
Het is iig een GF 5600 met 256 Mb.
Nu HAD ik een GF 4 ti 4200 met 128 Mb en 4x agp en die haalde in de 3D marks test 2001se een score van 12000 punten.
Nu met de nieuwe kaart; 10000 punten.......nieuwe driver; 9000 punten.
Ik heb uiteraard eerst de oude driver eruit gehaald, wat met detonator destroyer geslingerd voor zover ik dat kan en de test op dezelfde manier uitgevoerd.

Nu vraag ik mij af of de kaart gewoon niet goed is of dat dit wel normaal is vanwege het nieuwer zijn van de kaart; oude test of andere zaken?

Of moet ik hem gewoon teruggeven?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:36

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik durf te stellen dat een Ti4200 (4x2 pipelines) sneller is dan een 5600 (4x1 pipes).

Lees deze review maar eens, en kijk dan vooral bij benchmarks.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Prutz0r schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 19:21:
Ik durf te stellen dat een Ti4200 (4x2 pipelines) sneller is dan een 5600 (4x1 pipes).

Lees deze review maar eens, en kijk dan vooral bij benchmarks.
Met het verschil dat de FX5600 wél DX9 ondersteuning biedt. De Ti4200 zal inderdaad sneller in DX7 (ondersteunt hij ook 8?) zijn want het was toendertijd een ijzersterke kaart.

Edit: Oh ja, de huidige nVidia drivers noemen niet meer Detonator maar Forceware. Sommigen beweren dat oudere kaarten beter presteren met drivers uit "hun tijd" maar daar ben ik niet 100% zeker van :)

[ Voor 17% gewijzigd door Admiral Freebee op 12-11-2005 19:27 ]

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Admiral Freebee schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 19:25:
Met het verschil dat de FX5600 wél DX9 ondersteuning biedt.
Daar is dan ook alles mee gezegd, dat hij het ondersteund. ;)
De Ti4200 zal inderdaad sneller in DX7 (ondersteunt hij ook 8?) zijn want het was toendertijd een ijzersterke kaart.
Ja, ook 8.1.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Prutz0r schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 19:34:
Daar is dan ook alles mee gezegd, dat hij het ondersteund. ;)
De FX5600 valt nog relatief mee in vergelijking met een FX5200 hoor. DX9 effecten zien er in sommige games nu een stuk beter uit dan DX7 of 8 maar ik zou me met deze kaart toch niet wagen aan recente DX9 games hoor.

Verwijderd

Topicstarter
kleine bijkomstigheid merk ik nu; hij gooit mij het spel "dtm racedriver 2" uit met een blauw scherm.....
Afijn; geen probleem....."oude" driver die voor mij altijd prima werkte met mijn 4200 er weer in; de 43.15
Nu loopt het spel wel, maar het ziet er gewoon "raar" uit; het lijkt alsof de resolutie lager staat.....dat is niet zo.
OOK is het kleine stukje motorkap wat ik in beeld hoor te zien weg en komt heel af en toe even door het beeld heenflikkeren als een artefact zegmaar.

Lijkt mij verstandig dat ik afscheid neem van het kaartje of niet?

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 19:46:
DirectX 9 ondersteuning met zo'n kaart zou voor mij niet snel genoeg zijn, dan had ik allang weer die Ti4200 erin gestopt. DX 8.1 ziet er ook wel goed uit. :)

Maar met de laatste drivers werkt het dus niet goed?

[ Voor 9% gewijzigd door PD2JK op 12-11-2005 19:50 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 19:46:
kleine bijkomstigheid merk ik nu; hij gooit mij het spel "dtm racedriver 2" uit met een blauw scherm.....
Afijn; geen probleem....."oude" driver die voor mij altijd prima werkte met mijn 4200 er weer in; de 43.15
Nu loopt het spel wel, maar het ziet er gewoon "raar" uit; het lijkt alsof de resolutie lager staat.....dat is niet zo.
OOK is het kleine stukje motorkap wat ik in beeld hoor te zien weg en komt heel af en toe even door het beeld heenflikkeren als een artefact zegmaar.

heb ik met mijn 6800GT ook gehad, kwam als je AA in je drivers aan zette meen ik

verder is de 5600 opzich wel iets sneller (dacht ik!) maar doordat hij DirectX9 gebruikt en de 4200TI niet is de 4200TI toch ruim sneller (maar minder mooi) de FX serie presteerd ook bagger in DirectX9, de hele FX serie is eigenlijk een miskleun :X

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is het; de meest verse driver die ik vinden kon loopt er ook niet mee..........

Bedankt voor de reactie's, ik ga toch maar afscheid nemen en het voorlopig even bij mijn gf 4200 houden!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Lees willekeurige review/benchmark die deze kaarten vergelijkt. Dan was het gelijk duideljk geweest...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.