Toon posts:

Welke DAC's op de audigy 4 (non-pro)?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Over de non-pro audigy 4 zijn nog weinig specifieke dingen te vinden, weet iemand of deze dezelfde CS4398 DAC's gebruikt als de pro versie?

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/multimedia/audigy4-pro/p3.jpg

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ga daar maar wel vanuit. DAC's die op consumenten-prullaria zitten kosten echt geen drol.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Ik vraag me alleen af wat het probleem is met DAC's op 'consumenten prullaria'.
Zo zit er in mijn Marantz CD5400 cd-speler een Crystal Semiconductor CS4392 DAC (= ook Cirrus Logic). Iedereen vind dat een voor een cd-speler in die prijsklasse (250 euro) goede DAC.
Op sommige Creative kaarten (vaak de pro's) zit een DAC van hetzelfde merk en misschien wel hetzelfde type. Zo zit de genoemde DAC ook in een DV9600 van Marantz (relatief dure dvd-speler), maar zodra het in een Creative product zit is het meteen bagger :?
Ik ben ook geen voorstander van Creative (liever Terratec of M-audio) en tuurlijk is er meer invloed van omringende electronica in een pc op een DAC dan in een cd-speler, maar maakt dit de DAC zelf meteen een slechte DAC?
Als ze een Burr Brown topmodel DAC op een Creative kaart zetten is het dan meteen ook een bagger DAC?
Kijk eerst even naar de feiten voordat je iets onbeargumenteerd gaat afkraken, wel zo netjes ;)

p.s.:
Specsheet Marantz DV9600
http://www.marantz.com/ne...3515&type=dvd&series=comp

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 14:08 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Puur de DAC is het probeem niet natuurlijk. Die CS is echt niet slecht. En so what dat die niet zo duur zijn? Prijs zegt echt niks.

Probleem van creative is gewoon de resampling: Klaar!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, leuke discussie maar weet iemand het antwoord op mijn vraag?

Verwijderd

Ik vond ergens op een Chinese of Japanse site bij de specs. de volgende DAC:
AKM4396 I2S

Een AKM dus.
Dit was wel op een Chinese site (misschien Japans, beide niet mijn sterkste talen) dus misschien klopt er niks van.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 14:03:
Ik vraag me alleen af wat het probleem is met DAC's op 'consumenten prullaria'. [wat blabla weggeknipt]
Er is niks mis met DAC's van consumenten prullaria. Ik luister er al zolang ik cd's en mp3's heb met veel plezier naar. Ik wil maar zeggen dat het mijns inziens geen fluit uitmaakt wat voor een je op je soundblaster hebt zitten.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

AKM maakt erg goede adc / dacs, maar dat doet Cirrus ook. Het hangt echt van boardlayout / specifiek type dac af of het top klinkt.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks MAC1987!
Pagina: 1