[Office 2003] App 'hangt' bij browsen door computer

Pagina: 1
Acties:

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 21:26
Een vrij bizar probleem hier, wat beperkt lijkt te zijn tot Office 2003 applicaties.
Zodra ik een functie gebruik waarbij het nodig is om te browsen naar een bestand op de harde schijf (bijv. Bestand, Openen en dan klikken naast 'Zoeken in:' of dubbelklikken op een willekeurige map in het venster 'Openen'), dan hangt de applicatie 1 tot 2 minuten, voordat de inhoud van de betreffende map weergegeven wordt.
De harde schijf doet op dat moment weinig tot niets, CPU verbruik is nihil (0-3%), maar toch hangt de applicatie. Als ik dan nog een paar keer binnen het venster 'Openen' klik, dan verschijnt in de titelbalk ook 'reageert niet'.
Na 1 tot 2 minuten krijg ik alsnog de inhoud van de map te zien waar ik op dubbelklikte en lijkt de applicatie weer normaal te reageren. Dubbelklik ik vervolgens weer op bijv. een submap, dan hangt de boel weer 1 tot 2 minuten.
De mappen die ik probeer te browsen zijn 'normaal' gevuld, dus geen honderden of duizenden bestanden erin ofzo. Soms is een map zelfs leeg. Dus de inhoud van de map lijkt niet veel te maken te hebben met dit probleem.
Verder heb ik dingen als schijf defragmentatie, anti-virus uitzetten etc. geprobeerd, zonder enig resultaat.
Het probleem doet zich niet voor met andere applicaties (getest: notepad, total commander, irfanview, media player).

Tenslotte nog m'n specs:
-HP pavilion zv6149 notebook
-AMD 64 3200+
-512MB ram
-WinXP home SP2 UK
-Office 2003 Pro SP2 NL
-Kaspersky antivirus personal 5.0

Iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

[ Voor 6% gewijzigd door iGadget op 14-11-2005 20:11 . Reden: Edit ongedaan maken... kennelijk kun je een topic niet omhoog schoppen met een edit :o ]

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• iGadget
Niemand? :/

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

[rml][ XP] Open en save dialog boxen super traag ...[/rml] - misschien heb jij iets vergelijkbaars? :)

• iGadget
Hmmm... nog steeds niet helemaal zoals het hoort, maar toch wel al stukken vlotter. Er stonden 6 history itempjes in 'My network places'. Nu ik ze verwijderd heb, duurt het nog maar een seconde of 5 tot 10 voordat een map opent. Nog steeds niet ideaal, maar wel werkbaar iig. Nu ben ik echter ook van locatie (en dus van netwerk) gewisselt, dus echt zeker weet ik niet of dit nou DE oplossing was.

Thanx iig! :)

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Je kan in het register in HKCU alle verwijzingen naar oude servers die niet meer te benaderen zijn verwijderen.
Eventueel kan je ook de meest drastische optie nemen door je profiel te verwijderen en een nieuwe laten aanmaken.

Let ook op de bestandslocaties in Word van o.a. werkgroep sjablonen.d. als deze niet goed staan (naar niet benaderbare servers staan te verwijzen) dan kan dit een zeer vertragende invloed hebben.

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

iGadget schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 00:09:
Hmmm... nog steeds niet helemaal zoals het hoort, maar toch wel al stukken vlotter. Er stonden 6 history itempjes in 'My network places'. Nu ik ze verwijderd heb, duurt het nog maar een seconde of 5 tot 10 voordat een map opent. Nog steeds niet ideaal, maar wel werkbaar iig. Nu ben ik echter ook van locatie (en dus van netwerk) gewisselt, dus echt zeker weet ik niet of dit nou DE oplossing was.

Thanx iig! :)
Je zou met SysInternals' filemon en regmon ook nog eens kunnen kijken of er een bepaalde actie is die erg veel tijd inneemt :)
Pagina: 1