KPN Webvox op XP? help?

Pagina: 1
Acties:

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
De buurman werd zijn win98 pc zat, en ik heb samen met hem dus een nieuwe XP bak samengesteld.
Alles werkt als een zonnetje, behalve zn modem: een KPN Webvox.
Eerst kreeg ik dat hele ding niet aan de praat, omdat de CD alleen 95/98 en NT drivers had.
Op de KPN site vond ik echter XP drivers, en ze werken gedeeltelijk:
Je kan inbellen, maar zodra je op "mijn computer" drukt, is die een volle minuut bezig met zn zaklampje heen en weer te doen (zoeken naar drives ofzo?),
en het "Netwerkverbindingen" schermpje is gewoon leeg, en blijft ook leeg...
Ik heb geprobeerd system restore te doen, en dit kon het probleem ook niet oplossen,
het enige wat hielp was een XP repair install. Prima, hij doet het weer, dus ik nogmaals proberen.
Wederom zelfde k*teffecten.

Hij gaat binnenkort ADSL bestellen, maar tot die tijd wil die wel graag internet.
Ik heb geen zin om nu zo'n verrote XP bak te creeeren, en dan later WEER moeten herinstallen omdat de netwerk-verbindingen gewoon niet meer bestaan.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt en opgelost?
Of weet iemand iets wat ik nog kan proberen?

Het probleem zit niet zozeer in de KPN drivers van dat ding, maar het programma "Capiport" van AVM verneukt de hele boel. (en helaas heb je dat programma nou net nodig om die ISDN dinges aan te sturen -_-)

Alvast bedankt,
TB

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:48
Hmm, je kunt dat ding toch gewoon met een USB kabel aan je PC hangen, vervolgens ziet windows een vaag apparaat, windows wijzen op de drivers en het werkt gewoon.

Heb helemaal geen installer nodig gehad op Windows XP destijds. Met seriele kabel kon ik het toen niet echt werkend krijgen.

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Drivers van de vox zelf worden wel geinstalleerd, maar vervolgens weigert XP dat ding als modem te gebruiken.
Pas als je de CAPI-drivers installeert wil die als modem gebruikt worden...

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]