Toon posts:

Firmware probleem EM3032

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet helemaal zeker of dit onderwerp op zijn plaatst in dit forum maar ik heb een probleem met de firmware op mijn eminent EM3032 router.

Nadat ik de nieuwste firmware van de eminent site had gehaald en geïnstalleerd viel het draadloos netwerk steeds weg dus besloot ik een oudere versie van de firmware erin te zetten, nadat ik de oudere firmware erin had gezet kon ik net meer in de webbased configuratie interface van de router komen, ik kan de frimware niet meer upgraden elke keer als ik dat probeer loopt de upgrade utility vast, router resetten of van de spanning halen werkt ook niet.

Heeft iemand een mogelijke oplossing voor dit probleem?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Even een copy/paste:
Help, ik kan m'n router niet meer benaderen!

Het kan voorkomen dat je na verloop van tijd je routerconfiguratie weer in wilt. Bijvoorbeeld om een MAC-adres toe te voegen of de firmware te updaten. Het komt wel eens voor dat je op zo'n moment niet lukt om de router in te komen. Hieronder enkele tips.

- Bedenk ten eerste dat je de meeste wireless apparatuur alleen met een draad (=wired) kunt configuren! Je dient dus tijdelijk je computer met een netwerkkabel aan te sluiten op poort 1 van de router. Zie aansluitschema.

- Staat je wireless verbinding uit?

- Staan de instellingen van je wired verbinding op automatisch?

- Gebruik je wel het juiste adres? (check je handleiding)

- Staan proxies uitgeschakeld? (Is sowieso onnodig, levert geen snelheidswinst meer op)

- Heb je het adres van je router veranderd en/of weet je niet meer wat het juiste adres is? Start --> uitvoeren --> cmd --> ipconfig /all . Het adres wat als gateway vermeld staat is je routeradres.

- Koppel je modem eens los van de router

- Probeer je router en je computer eens te herstarten

- Allerlaatste redmiddel: router resetten (zie handleiding). Hierna ben je wel al je instellingen kwijt, dus deze dien je opnieuw in te voeren.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal geprobeerd werkt allemaal niet :(

• havana
En wat staat er als gateway vermeld wanneer je ipconfig /all doet?

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
gateway is 192.168.123.254, krijg ook nog een goed ip van de router dhcp lijkt nog te werken

• havana
Misschien is er een soort repair-programma'tje wat je kunt downloaden van de site van de routerfabrikant? Ik weet dat Sitecom i.i.g. zoiets heeft...

DIT IS MIJN WEBSITE

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:59
Zo'n firmware upload programmaatje kan zeer handig zijn als je nog wel een ip krijgt idd!
Maar ik veronderstel dat het fout is gegaan door de downgrade van de firmware. Het is namelijk niet bij alle routers mogelijk te downgraden (vraag me niet waarom).
Zoek naar een TFTP programmaatje voor je router zou ik zeggen.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Pagina: 1