DC++ Uren wachten met bestanden delen.

Pagina: 1
Acties:

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 22:14
Ik heb een hubje opgezet en zodat ik makkelijk foto's kan delen heb 90GB aan foto's van ons, familie etc.

Alleen nu ga ik deze delen met de DC++ client alleen nu krijg ik een wazige melding dat het nog 15 uur duurt voordat alles gescant is :|.

Sinds wanneer is dit dan :|. Ik wou gewoon even snel bestanden delen, maar blijkbaar kan dit niet meer.
Wat is er met DC++ gebeurt.

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:09

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan je beter een prive ftp opzetten voor dit soort dingen, lijkt mij. Dat process hoeft in ieder geval niet eerst al je bestanden te scannen.

Systeem specs

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 22:14
Blisterin_Bull schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 17:26:
Kan je beter een prive ftp opzetten voor dit soort dingen, lijkt mij. Dat process hoeft in ieder geval niet eerst al je bestanden te scannen.
Sorry, maar ftp bied mij geen zoek functies en is erg makkelijk in gebruik.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:22

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

What is TTH (Tiger Tree Hashing)?
Dat is 'gewoon' de hash-functie die er al een hele tijd inzit. Van elk bestand wordt een hash gemaakt, zodat kans op fakes een stuk kleiner wordt. Zit in ieder geval ook in eMule en vast nog wel in peer p2p-programma's.
En inderdaad, voor zulk soort dingen kun je beter een ftp opzetten.

Rail Away!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 10:33

NBK

Weercam-Avatar

DC++ wordt veel gebruikt om bestanden met elkaar te delen. Omdat veel mensen dezelfde bestanden op hun PC hebben en niet iedereen constand online is is het wel makkelijk als er een manier is om snel te zoeken naar iemand met hetzelfde bestand als dat je aan het downloaden was bij een ander. Hiervoor is het hashen van bestanden in het leven geroepen. Van ieder bestand word een hash gemaakt en in combi met file-lengte is dat een redelijk betrouwbare manier om identieke bestanden te identificeren. Dat hashen kost echter veel tijd. Vanaf versie 0.6xx zit het er iedergeval in. Versie 0.304 heeft het iedergeval niet. Van tussenliggende versies weet ik het niet want ik gebruik het niet zo vaak.
Zoals Blisterin_Bull al melde kun je trouwens voor foto's ed veel beter gebruik maken van FTP. Je wilt immers niet hebben dat al je prive foto's over internet rond gaan...

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

gewoon lopen laten als het klaar is is het weer super snel

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:22

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Vanaf 0.400 zit het er standaard in.

Rail Away!

Pagina: 1