Toon posts:

[2003] Mailen vanaf client lukt niet, telnet echter wel.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te spelen met een exchange server gezien ik na de 70-293 examen mijn exchange examen moet gaan doen. Alles gaat goed tot ik via een client probeer te mailen.

Ik draai een 2003 server in een domain "test.local" met exchange 2003 en DHCP. Inloggen op de server op poort 25 gaat prima met een telnet sessie. Ik kan vanuit telnet ook netjes naar buiten mailen. Echter als ik een client "outlook" gebruik en dan een mailtje stuur is deze ineens verdwenen. Hij zit niet in mijn spool en krijg ook geen foutmelding..

Settings zijn :

IIS :

- Domains test.local
- Authentication : Anonymous
- Relay : All except list

AD :

- Inbox aangemaakt met exchange tasks

System Manager :

- Inbox staat netjes een inbox van user
- Internet Mail connector
- Send EHLO instead of HELO
- Adres Space : SMTP *

Wat heb ik geprobeerd ? Alles wat hier staat mee lopen spelen. Naar binnen mailen lukt nog niet, maar wilde eerst via een client naar buiten mailen. Zoals ik zei ben ik nieuw met exchange en ben niet beroerd zelf te zoeken...

Zelf onderzoek gedaan op :

Admin Guide :

http://www.microsoft.com/...003/library/admingde.mspx

Support M$ : het bedrijf wordt afgekort als MS

http://support.microsoft....d=kb;en-us;319218&sd=tech

En uiterdaad de knowledge base en technet...

Mijn vraag is : Hoe kan ik nou wel via een telnet mail naar buiten sturen maar connectenb via een client ben ik me mailtje kwijt ? Geen logs, geen melding, niet in spool, geen reply terug met melding wat er is foutgegaan niets..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 14:58 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:42

Reptile209

- gers -

Meestal zijn het virusscanners die (clientside) mailtjes opvreten. Staat die al uit?

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 17:12:
Meestal zijn het virusscanners die (clientside) mailtjes opvreten. Staat die al uit?
Hmm niet aangedacht.. Even proberen :p

Niet gelukt helaas.. Precies hetzelfde..

Net via manage roles POP en SMTP geinstalleerd en dan lukt het allemaal aardig, maar het moet via exchangem niet via POP/SMTP.

Na het installeren van Exchange uiteraad wel SMTP geinstalleerd via IIS

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 18:02 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Exchange system manager > tools > message tracking center.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 20:05:
Exchange system manager > tools > message tracking center.
Ben hiermee een stuk verder gekomen, bedankt..

Ik heb nu exchange draaien voor intern email. Alles werkt zoals ik wil.. Mensen vanaf buitenaf moeten ook een email adres krijgen en daarmee kunnen inloggen. Hiervoor heb ik POP server draaien. Alles werkt nu goed.. Alleen als een "interne" naar buiten zou willen mailen moet dit via POP... Mijn vraag is alleen nog :

Kan een Exchange server wel samen draaien met POP service ? Gezien ze beide gebruik maken van SMTP.

Optie zou zijn Exchange.. En voor mensen buitenaf gebruik maken van Webmail ? Niet echt mijn voorkeur..

Edit : Leuke systeempjes heb je staan BackSlash :p

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 08:56 ]

Verwijderd

Een move naar SA aangezien Exchange nog steeds geen OS is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 14:59:
Een move naar SA aangezien Exchange nog steeds geen OS is.
LoL, ging meer om 2003 server, maargoed.. Moest wel even zoeken waar me post gebleven was :p

Ik heb alles onder controle nu.. Echter zijn er nog wel wat punten..

Ik kan overal heen mailen behalve
naar planet.nl ( ik zit zelf ook bij planet ) dan krijg ik een reply terug met :

"5.1.8 smtp;550 5.1.8 invalid/host-not-in-DNS return address not allowed"

Voor de rest heb ik pop draaien om voor externe email te kunnen gebruiken. Iemand die met de laatste puntjes nog wat ondersteuning kan bieden ? :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 17:05 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mag je op je planet-account uberhaupt wel een eigen mailserver draaien? Kan me namelijk zomaar voorstellen dat de dames en heren van Planet daar niet echt zo van gecharmeerd zijn ;)
Oplossing kan overigens gewoon een andere SMTP-relay zijn, mits dat niet door planet afgeschermd is. Probeer voor de gein die van Hetnet eens :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:45:
Mag je op je planet-account uberhaupt wel een eigen mailserver draaien? Kan me namelijk zomaar voorstellen dat de dames en heren van Planet daar niet echt zo van gecharmeerd zijn ;)
Oplossing kan overigens gewoon een andere SMTP-relay zijn, mits dat niet door planet afgeschermd is. Probeer voor de gein die van Hetnet eens :)
Mailserver is niet toegestaan inderdaad op planet :(

Opgelost.. DNS server aangepast...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 17:19 ]

Pagina: 1