Toon posts:

[PM] Na mergen partities alles weg? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb net een verschrikkelijk lange hartstilstand gehad. Het ging als volgt:

- Een deel van mijn schijf geformateerd (Windows) en XP eropnieuw op gezet. Perfect
- Met PartitionMagic wilde ik dus mijn partities wat veranderen:
Ik had:
30 GB - Windows en Progs
30 GB - Download
10 GB - Afbeeldingen en Docs
6 GB - Webdesign

Nu heb ik Webdesign en Afbeeldingen samengevoegd. MAAR NU IS ALLES WEG?!?!?!

Partition Magic geeft wel aan dat er nog 5 GB gebruikt word. En als ik Browse doe, zie ik een map met 'backup' staan.
Ik heb al systeemherstel gedaan, maar dit helpt niet...

Straks ben ik AL MIJN foto's kwijt!! Dat zou echt verschrikkelijk zijn, en al mijn documenten voor school enzo! :( :( :( :(

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:22

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Al gekeken wat er in "backup" staat? :/

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Je moet toch aangeven dat hij alle oude meuk in 1 map gooit? Kijk daar dan eens.

edit:
als alles weg is dan ben je wel dom geweest om geen backups te maken.

[ Voor 34% gewijzigd door daandegoeiste op 12-11-2005 17:16 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is altijd vervelend als je wat kwijtraakt; maar het is allemaal een kwestie van goede backups maken. Ik pas in ieder geval je topictitel even aan zodat deze wat minder schreeuwerig is :)

Probleem met Partition Magic (hulp ZEER nodig!) > [PM] Na mergen partities alles weg? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-08 14:48

n00bs

Het is weer Zomer!

Sorry hoor, maar ik lees echt in 90% van de gevallen dat het elke keer weer misgaat door PM en dit had je ook al kunnen lezen voordat je hieraan begon!

En wie gaat in hemelsnaam zoiets experimenteels doen als de data op die partities cruciaal voor jou is!!!

En voor een oplossing: zie alle andere rampen topics over Partition Magic

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

OM FAQ / Beleid kijk hier eens of je wat met die proggies kan.
Grote kans dat het niet mogelijk is omdat PM je hdd opnieuw indeelt en dus ook met partitie tabellen e.d. gaat knutselen.

Daarbij is het bekend dat PM een erg onbetrouwbaar prog is. Beste wat je kunt doen is gewoon die hdd formatten en backups terugzetten.

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

n00bs schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 17:17:
Sorry hoor, maar ik lees echt in 90% van de gevallen dat het elke keer weer misgaat door PM en dit had je ook al kunnen lezen voordat je hieraan begon!
[...]
Zal ik ook elke keer als het bij mij goed gaat met PM een topic daarvoor openen? ;)
PM zelf is betrouwbaar genoeg, je moet alleen goed weten waar je mee bezig bent. Bij mij is er natuurlijk ook het nodige mis gegaan, maar altijd omdat ik zelf wat fout deed.

Heb je PM onder windows gedraaid, of via de rescue diskettes?
Misschien heb je een reboot nodig voordat alle partitie info goed doorgevoerd is.

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

KompjoeFriek schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 17:35:
Zal ik ook elke keer als het bij mij goed gaat met PM een topic daarvoor openen? ;)
PM zelf is betrouwbaar genoeg, je moet alleen goed weten waar je mee bezig bent. Bij mij is er natuurlijk ook het nodige mis gegaan, maar altijd omdat ik zelf wat fout deed.
Het is voor mij alweer een tijdje geleden dat ik PM heb gebruikt maar mijn ervaring is hetzelfde. PM is betrouwbaar als je weet waar je mee bezig bent en je voorzorgen neemt. Ik heb maar 2x ongelukken met PM gehad en beide keren was het 100% m'n eigen schuld.

Maar natuurlijk, PM is ook niet onfeilbaar, en het probleem van zo'n partitioner is dat een klein ongelukje altijd grote gevolgen voor je data heeft. Het is dus gewoon ronduit stom om PM of vergelijkbare apps los te laten op schijven met onmisbare data.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

KompjoeFriek schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 17:35:
[...]

Heb je PM onder windows gedraaid, of via de rescue diskettes?
Misschien heb je een reboot nodig voordat alle partitie info goed doorgevoerd is.
Ik heb met PM anders ook al heel wat keren gezien dat het niet goed ging hoor, dat mergen van die partities werkt niet zo fantastisch als het zou moeten werken, en hetzelfde geld voor het omzetten van ntfs --> fat32, daar heb ik ook al wat crashes mee gehad (waardoor de partities dus verdwenen zijn)

@TS: ik neem aan dat je de meldingen van PM wel duidelijk gelezen hebt? Voor je op ok drukt staat er namelijk _HEEL DUIDELIJK_ dat je backups moet maken voor je verder gaat.
Maargoed, het is waarschijnlijk nog wel terug te halen hoor, download ubcd eens, die heeft heel wat tooltjes ingebouwd :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb altijd PM gebruikt, en nog nooit problemen mee gehad, dus ik denk, nou, dan kan het nu ook wel..

Trouwens
Als ik die map backup open, staan er allemaal van deze mapjes:
E:\found.000\dir0000.chk
E:\found.000\dir0001.chk
E:\found.000\dir0002.chk
etc.

Als ik deze open, staan in sommige gewoon foto's (die ik dan kan kopieren, en goed zijn)

Maar in sommige mappen staan alleen:

change.log.1
change.log.2
RestorePointSize

Zonder extensie of wat dan ook.

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ik heb het ook een keer gehad, maar ik heb bijna alles weten te redden met Ontrack Easy Recovery
Het nadeel was dat alles wat ik terug vond de naam file0001.avi enzo had. Gelukkig waren het veel grote files dus dat renamen ging nog wel.
Maar als je veel cruciale bestanden hebt dan kan je dat programma proberen.
Ik kreeg er ook nog wat bestanden mee terug van voor een eerdere (quick)format.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Probeer met een data recovery programma de data terug te vinden.. Denk dat zolang de disk zelf niet stuk is, je nog wel wat kan doen.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Yes! Met Ontrack Easy Recovery is alles terug :)
Dankjewel allemaal!

Maar nu heb ik nog een probleempje. Hoop niet dat het erg is dat ik hier nog een vraagje post.

Ik wil dus 3 partities hebben.
C: - 25 GB
D: - 40 GB
E: - 9 GB

Maar nu heb ik:
Normal:
C: - 25 GB
Unallocated - 5 GB
En Extended:
D: - 29 (die ik alleen naar 34 kan uitbreiden)
E: - 10 GB
Unallocated - 6 GB

Hoe krijg ik die Normal unallocated 5 GB naar de Extended?

Anyone?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

/flauw
Door de manual te lezen?

serieus:
resizen, moven en omgekeerd naar behoefte.

stap voor stap.
Dus niet 4 dingen tegelijk, maar eerst resizen > reboot.
alles nog ok?
Volgende actie > move. alles weer ok?
dan pas weer enz. enz.

Ik zou wel gezien je ervaringen dit keer van tevoren een goeie backup ritselen van je spullen.

[ Voor 31% gewijzigd door alt-92 op 12-11-2005 21:12 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1