Toon posts:

Kiss dp-1500 vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben van plan om deze aan te schaffen. Ik heb echter nog 2 vraagjes:
1: Is er reeds iemand in geslaagd om het toestel te laten werken met een bepaald 54mbit kaartje?
Er is namelijk een 11mbit kaartje bijgeleverd maar volgens mij is dit niet genoeg om xvid te streamen.
2: Als alternatief zou ik deze graag aansluiten op een aparte netwerkkaart( dan hoef ik niet meteen een routertje aan te schaffen) maar ik ben bang dat dan de webradio niet gaat werken omdat deze niet aangesloten is op mijn netwerkverbinding die tevens gebruikt wordt voor internet)
Alvast bedankt! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
niemand hier meer info rond? :'(

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 23:13

jvhaarst

Eendracht maakt macht

1. Volgens mij komt xvid niet boven de 1Mbit/sec , dus dat moet volgens mij gewoon kunnen.
  2. Als je zorgt dat je internet shared voor je 1500, dan doet webradio het prima, die van mij hangt achter een livebox, en dat werkt prima.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Verwijderd

Topicstarter
hey,

alvast bedankt voor de info.
Jij gebruikt, neem ik aan ook freekiss of zijn er ook nog andere mogelijkheden die de kiss-software vervangen?

• JarnoD
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
Probeer ook eens EZ Link http://www.kiss-ezlink.com/
Het is geen freeware, maar dit programma heeft wel wat voordelen.
Een daarvan is dat je de server ook kan starten als service, dus hoef je niet perse ingelogd te zijn op je computer om films te streamen naar je Kiss player. Handig als je een fileserver hebt bijvoorbeeld.

Wat betreft het streamen over WiFi... Werkt lang niet altijd vlekkeloos. Ik heb het 11Mbit kaartje van Zyxel wat er meestal bijgeleverd wordt, kletst met een Zyxel router. Helaas hakkelt het beeld altijd bij drukke scenes en soms stopt de film er daarna gewoon een minuut mee omdat hij dan weer moet zoeken waar 'ie gebleven is. Met een 100Mbit kabel heb ik daar geen last van. Ik heb het nog met een andere router geprobeerd en een andere plaatsing van de Kiss player, maar bij bijvoorbeeld The Matrix (welke van de drie dan ook) hakkelt hij best vaak via WiFi.

Als iemand nog tips heeft... denk ik dat we hier allebei wel wat aan hebben! :)

->Jarno.

Verwijderd

Topicstarter
jarnod schreef op maandag 14 november 2005 @ 15:35:
Probeer ook eens EZ Link http://www.kiss-ezlink.com/
Het is geen freeware, maar dit programma heeft wel wat voordelen.
Een daarvan is dat je de server ook kan starten als service, dus hoef je niet perse ingelogd te zijn op je computer om films te streamen naar je Kiss player. Handig als je een fileserver hebt bijvoorbeeld.

Wat betreft het streamen over WiFi... Werkt lang niet altijd vlekkeloos. Ik heb het 11Mbit kaartje van Zyxel wat er meestal bijgeleverd wordt, kletst met een Zyxel router. Helaas hakkelt het beeld altijd bij drukke scenes en soms stopt de film er daarna gewoon een minuut mee omdat hij dan weer moet zoeken waar 'ie gebleven is. Met een 100Mbit kabel heb ik daar geen last van. Ik heb het nog met een andere router geprobeerd en een andere plaatsing van de Kiss player, maar bij bijvoorbeeld The Matrix (welke van de drie dan ook) hakkelt hij best vaak via WiFi.

Als iemand nog tips heeft... denk ik dat we hier allebei wel wat aan hebben! :)
Bedankt!
Kan je trouwens verschillende programma's naast elkaar installeren (lijkt mij wel logisch)?
Op de site van EZ-link kan je trouwens de pro niet meer aankopen :'(. Hoe kom ik daar nog aan?
En of het programma met de laatste nieuwe firmware werkt is mij ook niet echt duidelijk.

Edit: Blijkbaar is de site verandert --> http://www.ezlinkng.com/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 20:49 ]

• JarnoD
Ik heb zelf de laatste versie van EZ Link geprobeerd met de nieuwste 1500 firmware en dat werkt zonder problemen. Mijn vermoeden is dat de NG-versie dus ook zonder problemen zal werken (misschien probeer ik die ook nog even vandaag... :)

Zojuist ook even voor je geprobeerd om meerdere programma's (EZ Link en FreeKiss) samen op 1 PC te laten draaien. Dat kan wel, alleen de servers zijn niet samen vanuit 1 PC te zien. Je kan namelijk op de Kiss player scannen naar servers op het netwerk. Dat kunnen meerdere PC's zijn die verschillende stukken software draaien. Echter, als je twee servers op 1 PC draait zie ik in mijn lijstje met servers in de Kiss player alleen de eerste server die is opgestart op 1 IP adres. Als ik vervolgens (een willekeurige) server opstart op een andere PC komt hij wel in het lijstje te staan.

Maar het is niet echt nodig om twee verschillende servers op 1 PC te hebben draaien hoor, je kan vanalles vogelen met verschillende mappen enzo. Dus er is binnen een server genoeg mogelijkheid om de meeste van je wensen te vervullen.

->Jarno.

Verwijderd

Topicstarter
jarnod schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 09:07:
Ik heb zelf de laatste versie van EZ Link geprobeerd met de nieuwste 1500 firmware en dat werkt zonder problemen. Mijn vermoeden is dat de NG-versie dus ook zonder problemen zal werken (misschien probeer ik die ook nog even vandaag... :)

Zojuist ook even voor je geprobeerd om meerdere programma's (EZ Link en FreeKiss) samen op 1 PC te laten draaien. Dat kan wel, alleen de servers zijn niet samen vanuit 1 PC te zien. Je kan namelijk op de Kiss player scannen naar servers op het netwerk. Dat kunnen meerdere PC's zijn die verschillende stukken software draaien. Echter, als je twee servers op 1 PC draait zie ik in mijn lijstje met servers in de Kiss player alleen de eerste server die is opgestart op 1 IP adres. Als ik vervolgens (een willekeurige) server opstart op een andere PC komt hij wel in het lijstje te staan.

Maar het is niet echt nodig om twee verschillende servers op 1 PC te hebben draaien hoor, je kan vanalles vogelen met verschillende mappen enzo. Dus er is binnen een server genoeg mogelijkheid om de meeste van je wensen te vervullen.
ok cool (heb alleen weinig zin om voor die ng-versie te betalen ;) )
Ik heb ook gezien dat hij geen DTS en Pro Logic II ondersteunt, dat is wel een nadeel...

• JarnoD
ef48f5797491c7b9134b64eb28c3b5f4

->Jarno.

• JarnoD
Ehm... Goed.. :) Daar ging wat mis :D

in ieder geval: Inderdaad, ik heb niet genoeg voordelen of verschillen kunnen ontdekken om perse die NG-versie te moeten gebruiken. Als hij is uitontwikkeld zal het wel beter zijn, met die playlist functie enzo.

Wist je trouwens dat de 1500 geen Qpel ondersteunt? Zonder dat dit nou een review-forum moet worden wil ik dat toch even kwijt. Ik heb er zelf weinig last van gehad (ik kon maar drie films in anderhalf jaar niet op de 1500 kijken vanwege dat probleem) maar ik ken mensen die dat wel een ramp vinden :)

->Jarno.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de speler al aangeschaft, alles werkt perfect alleen de webradio doet het niet
Ik heb dus een crossed cable hangen aan een aparte netwerkkaart. Via de andere surf ik (adsl modem is daaraan verbonden) Nu heb ik begrepen dat mijn internet geshared moet worden maar dit levert helemaal niks op.
Hier een screenshot van mijn network connections: Afbeeldingslocatie: http://img398.imageshack.us/img398/7793/connections0ld.th.jpg
Local area connection is waar mijn modem aanhangt en Local area connection 2 is waar de kiss aanhangt.
Ik snap het echt niet meer ;(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 19:57 ]

Pagina: 1