[Zoekmachines] Meerdere kleine domeinen?

Pagina: 1
Acties:

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Topicstarter
Ik kam daarnet met het volgende idee:

Stel je registreert bijvoorbeeld 100 domeinennamen met bepaalde keywords (vb: aa.nl, b.nl, bb.nl, ab.nl),
en zet op deze 100 domeinnamen een website (ten grootte van 1 pagina, of 2.. iig zeer klein).

Op al deze websites staat dan een tekst, een plaatje en een link naar jouw hoofdwebsite (vb: a.nl)
en evenuteel nog weer naar andere kleine websites van jou (vb: aa.nl, b.nl, bb.nl, ab.nl), zodat deze elkaar ook nog is versterken.

Ik vroeg me af: in hoeverre is dit 'legaal' wat betreft bijvoorbeeld google? En in hoeverre is dit effectief bij google en andere zoekmachines?

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Avoid "doorway" pages created just for search engines, or other "cookie cutter" approaches such as affiliate programs with little or no original content.
Lijkt me vrij duidelijk en het zou imho ook terecht zijn als het wordt geblokkeerd. Het is nu eenmaal "valsspelen" om een hogere positie te krijgen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• bop

bop

VisualWeb

Topicstarter
F_J_K schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 16:31:
[...]

Lijkt me vrij duidelijk en het zou imho ook terecht zijn als het wordt geblokkeerd. Het is nu eenmaal "valsspelen" om een hogere positie te krijgen :)
En stel je zou op elke pagina bijvoorbeeld een bepaald product uitlichten?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Vraag me ook af in hoeverre je hierdoor een hogere positie haalt; website's met
meer dan 1000 pagina's waarin verschillende woorden voorkomen halen een
betere positie dan losse website's met een paar pagina's.

[ Voor 12% gewijzigd door avon op 12-11-2005 16:37 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• bop

bop

VisualWeb

Topicstarter
AvOn schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 16:36:
Vraag me ook af in hoeverre je hierdoor een hogere positie haalt; website's met
meer dan 1000 pagina's waarin verschillende woorden voorkomen halen een
betere positie dan losse website's met een paar pagina's.
Ja daar heb je idd gelijk in... zijn er nog meer dingen waarom et niet goed zou kunnen werken? (probeer ff voordelen en nadelen te vinden :))

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Nadelen
- Duur [Registratie kosten domein]
- Succes niet gegarandeerd

Voordelen
- Opbrengst verkoop domeinen die in de toekomst geld opleveren
- Mogelijk paar positie's hoger [met kans op uitsluiting door Google]

Houdt er trouwens rekening mee dat een goede positie in Google tijd kost;
soms erg veel tijd. Een website die ik beheer heeft ongeveer 7 maanden
nodig gehad om van pagina 230 naar pagina 1 te komen. (Resultaten 1 - 10
van circa 2.270.000 pagina’s in het Nederlands)

[ Voor 49% gewijzigd door avon op 12-11-2005 16:51 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• bop

bop

VisualWeb

Topicstarter
En hoeverre doet google eigenlijk aan uitsluiting? Ik bedoel:
Worden al die kleine websites geblokeerd, of kan ook die grootte website geblokeerd worden...

tnx btw :)

Verwijderd

FLeSH schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 16:47:
En hoeverre doet google eigenlijk aan uitsluiting? Ik bedoel:
Worden al die kleine websites geblokeerd, of kan ook die grootte website geblokeerd worden...
Als alle websites eruit gegooid zouden worden, zou je een bedrijf schade kunnen toebrengen. Ik gok dus dat de "target site" niet gekelderd wordt.

Maar in principe moet je je ver van dat soort domeinnaam-rommelpraktijken houden. Er moet gelinkt worden naar een website voor een goede ranking. Maar dat linken moet het liefst ook door een pagina met een goede ranking. Je hebt er verder meer aan om je content op de juiste manier te presenteren. Dát, in combinatie met de juiste directe links (met het liefst ook een goede beschrijving voor de links), kan zorgen voor een zeer goede ranking.

Meerdere domeinnamen voor een website? Ja, als je de domeinnaam met en zonder streepje hebt, bijvoorbeeld. Verder is het een no-go.

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-02 23:28
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 16:52:
[...]

Als alle websites eruit gegooid zouden worden, zou je een bedrijf schade kunnen toebrengen. Ik gok dus dat de "target site" niet gekelderd wordt.

Maar in principe moet je je ver van dat soort domeinnaam-rommelpraktijken houden. Er moet gelinkt worden naar een website voor een goede ranking. Maar dat linken moet het liefst ook door een pagina met een goede ranking. Je hebt er verder meer aan om je content op de juiste manier te presenteren. Dát, in combinatie met de juiste directe links (met het liefst ook een goede beschrijving voor de links), kan zorgen voor een zeer goede ranking.

Meerdere domeinnamen voor een website? Ja, als je de domeinnaam met en zonder streepje hebt, bijvoorbeeld. Verder is het een no-go.
Ik ben het hier niet geheel mee eens, ik heb een site in m'n beheer welke vrij internationaal is, en een streepje in de naam bevat. Een set URL's zou bijv. al zijn;

domein-site.com
domainsite.com
domein-site.nl
domeinsite.nl
domein-site.be
domeinsite.be

Dat zijn er al 6. Verder heb ik voor mijn eigen site(s) vrij veel .nl's, .be's en .com's geregistreerd, gewoon op onderwerpnamen. Deze sites zullen dezelfde content laten zien als de main site, waarom? Omdat je er toch weer bezoekers door krijgt, en het mogelijkheden voor bijv. thema-sitejes open legt.

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Helaas voor jou kijkt google of websites die naar elkaar linken dezelfde WHOIS gegevens hebben of op dezelfde host (zelfde IP range) zitten. Indien de domeinen dus op de namen van 100 verschillende mensen staan, en 100 verschillende hosts staan, levert het dus inderdaad een positief resultaat op.

Ook zul je ze één voor één moeten maken, 2 per week ofzo. Als teveel links tegelijkertijd naar een site komen, en daarna een heletijd geen nieuwe links meer kan dit ook duiden op illegaal gedrag en dit kan een negatief effect op je ranking hebben.

Sites naar elkaar laten linken zoals jij zegt, reciprocal linking, is ook minder waardevol dan éénrichtings links.

Inbound links van sites die geen links naar zichzelf hebben leveren sowieso weinig credits op in de search engines.

Bron: één of ander patent van google dat een tijd geleden gereleased is.

Kortom: Je kunt je tijd & geld beter besteden aan het krijgen van links van andere sites die al goed geranked staan. (Wel relevante links, dus van relevante sites, anders heb je er nog weinig aan.)

[ Voor 49% gewijzigd door kunnen op 13-11-2005 00:20 ]

Pagina: 1